z00l Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Heisann !!! Har nettopp kjøpt meg ny maskin, og satt maskinen sammen. Teknisk stand er PC'en i orden, men det virker som om det er noe som gjør at maskinen blir ustabil. Maskinen består av følgende komponenter: Asus A7N8X nForce2 HK AMD XP2800+ Barton (Boxed) 2x512 MB DDR-400 1xWD Raptor S-ATA (36.7 GB) 1xSeagate S-ATA (120.0 GB) Plextor 48/24/48x CD-RW Plextor 4/2.4x DVD-RW Samsung 52x CD-ROM Samsung 16/48x DVD Asus GeForce FX 5800 Skjermkort Det virker som det er skjermkortet som klikker. Får IKKE installert annet OS en Windows XP. Bruker å ha maskinen mine todelt, med XP & ME. Windows XP har jeg fått til å gå sånn tålig. Men her henger maskinen seg til tider med bluescreen. I ME har jeg enda ikke klart å få installert skjermkortet. Hver gang jeg installerer skjermkortet her, så blir det feil i oppstarten av maskinen. (Feil i kernel386.exe ) (eller klarer ikke laste VFat). Har oppgradert bios på hovedkortet til nyeste versjon, og har også hentet ned nye drivere til skjermkortet fra både Asus og Nvidia, men begge fungerer like dårlig. Er det noen som har opplevd noe lignende, og kan hjelpe meg ??? Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hent nyeste uber bios på http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic....c70b52e27a95d7c Dette er en oppdatert bios spesiellt for sata. Husk også sata driver. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Vennligst forklar hvorfor I HULESTE TURKMENISTAN du gidder å kjøre dualboot med ME? Den skiten kan gjøre en stein ustabil! Lenke til kommentar
z00l Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Vennligst forklar hvorfor I HULESTE TURKMENISTAN du gidder å kjøre dualboot med ME? Den skiten kan gjøre en stein ustabil! Ganske enkelt, fordi det er mange spill som ikke kjøres så bra i xp som i me. -z00l- Lenke til kommentar
volumone Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Med en sånn pc har OS ingen merkbar yteleseforskjell. Bare gi opp me og xp og all den andre dritten. 2000 funker til alt vis du ikke kan linux. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hepp... For det første så ser jeg ingen grunn til at han trenger å forklare overfor noen, hvorfor han har valgt å kjøre dual boot. Men jeg ser han har valgt å svare på en seriøs og god måte så jeg lar det temaet ligge. Så over til problemet ditt z00l. Du skriver ingenting om hvor kraftig strømforsyning du har og av hvilken produsent. Du ser ut til å ha et system som krever mye strøm og jeg vil anbefale deg hvertfall 350Watts strømforsyning. 300Watt vil nok gå men det er et absolutt minimum og kan føre til ustabilitet avhenging av produsent, kjøling etc. Håper det hjelper deg litt. -Neo Lenke til kommentar
Ash Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Win9x operativsystemer er ikke spesiellt gode venner med nForce hovedkort. Det kan være det som skaper problemer. Jeg vet ikke hvordan WinME takler 8x agp (har forlatt Win9x for flere år siden). Kan hende det er noe der som klikker?? Prøv å velg 4x agp i bios og skru av fast writes (hvis de er på). Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Meget interessant å se at det fremdeles er folk som sliter med A7N8X /Deluxe etc. Det er et hovedkort som etterhvert er godt beskrevet her på forumet. Helt klart at det kortet trenger en nyere Bios enn den versjon 3 saken som følger med (ialle fall var det ver3 på mitt.) Jeg fikk tips om å forsøke meg litt forskjellige nForce drivere, både eldre og nyere enn de nyeste WHQL driverene. Det hjalp, før kortet plutselig døde. Gleder meg til å prøve Abit sitt kort og min nye Corsair LL RAM, håper det funker stabilt og fint. Lykke til... og går det shit så gå ut og pris sommeren i stedet! LKR Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hva slags minne har du.., vis du har uoriginal/noname så er det stor sjanse for at det er grunnen Lenke til kommentar
z00l Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Kabinettet mitt er et aopen H600B m/ 350 Watts Strømforsyning. minne jeg kjøpte var ikke av den dyreste nei =). Bruker Twinmos DDR-400. Har testet RAM i andre maskiner, og der fungerer den helt fint. Skal prøve med enda en ny bios samt nye s-ata drivere som anbefalt ovenfor. Det som er tingen er det at maskinen er ustabil uten dual boot også. skal også være enig i at ME muligens har gått ut på dato. Hadde det ikke vært for endel eldre spill som ikke lar seg kjøre i Xp, så hadde ME vært historie for lengst !!! Takker for gode råd fra dere alle -z00l- Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Dette kan virke som et idiotisk spørsmål, men da jeg ikke vet hvor gode dine ferdigheter er spør jeg likevel. Har du montert CPU-kjøleren riktig vei? Var borti at en på jobben som bygde sin egen maskin satte inn kjøleren feil vei og maskinen kjørte en liten stund før den hengte seg. Han unnskyldte seg med at den var enklere å montere den veien Lenke til kommentar
z00l Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Dette kan virke som et idiotisk spørsmål, men da jeg ikke vet hvor gode dine ferdigheter er spør jeg likevel. Har du montert CPU-kjøleren riktig vei? Var borti at en på jobben som bygde sin egen maskin satte inn kjøleren feil vei og maskinen kjørte en liten stund før den hengte seg. Han unnskyldte seg med at den var enklere å montere den veien =) Dette er maskin nummer 584 som jeg bygger!!! Er dyktig på dette område, så cpu kjøler er satt riktig vei =) Lenke til kommentar
picachu Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Den bluescreenen i XP. Forteller ikke den noe om hva som skjer ? Er ikke det en kode der som kan spores tilbake til eventuelt et hardware problem ? Har du i tillegg sjekket "Hendelseslisten" i XP ? Der kan det jo stå noe som gir en pekepinn på hva som skjer. (Egenskaper på min datamaskin --> behandle --> hendelsesliste) Hva spill er bedre på ME enn XP ? Ikke mange om noen tror jeg. ME er jo det dårligste os Microsoft har laget. Lykke til da Lenke til kommentar
z00l Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Den bluescreenen i XP. Forteller ikke den noe om hva som skjer ? Er ikke det en kode der som kan spores tilbake til eventuelt et hardware problem ? Har du i tillegg sjekket "Hendelseslisten" i XP ? Der kan det jo stå noe som gir en pekepinn på hva som skjer. (Egenskaper på min datamaskin --> behandle --> hendelsesliste) Hva spill er bedre på ME enn XP ? Ikke mange om noen tror jeg. ME er jo det dårligste os Microsoft har laget. Lykke til da Ingen feil med installasjonen !!! Har nå brukt PC'en i et par dager stabilt, etter at jeg byttet endel drivere. Når det gjelder ME, må jeg si meg enig. Var ikke ment at ME var bedre for spill en XP, men simpelt at mange av de gamle spillene mine fungerer ikke i XP. Derfor har jeg tidligere hatt Dual Boot. Nå kjører jeg KUN XP, Mvh -z00l- Lenke til kommentar
picachu Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Du vet sikkert at du kan få noen spill til å fungere hvis du lar XP emulere et tidlegere windows system ? Sjekk her LINK Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg kjører også det samme HK`et og 1 Gb ram i dual, hadde masse problemer med stabilitet. Etter mye bytting og forsøk og feil fikk jeg beskjed ifra min databutikk at jeg måtte bytte ut TwinMos brikkene mine til Corsair eller crucial da twinmos og Nforce2 sloss som katt og mus.. Stemte 100% i mitt tilfelle.. Er verdt et forsøk hvertfall.. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg kjører også det samme HK`et og 1 Gb ram i dual, hadde masse problemer med stabilitet. Etter mye bytting og forsøk og feil fikk jeg beskjed ifra min databutikk at jeg måtte bytte ut TwinMos brikkene mine til Corsair eller crucial da twinmos og Nforce2 sloss som katt og mus.. Stemte 100% i mitt tilfelle.. Er verdt et forsøk hvertfall.. Med de nyeste BIOS versjonene fungerer TwinMOS helt fint sammen med Nforce2 hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå