Norish Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Foreløpig oppsett : Kabinett: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Strømforsyning : Cooler Master GX 550W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte Hovedkort ? Hvilket anbefale dere? Prosessor : AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed Minnebrikke? Hva anbefaler dere? Denne? Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for AMD Phenom II, 240pin Skjermkort : Dette som ble anbefalt? Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", 2xDVI, HDMI, w/H.A.W.X.2 eller XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz? Harddisk : Vil helst ha en Hitachi harddisk, har best erfaring med de... Er noen av de andre Komplett selger anbefalt? Evnt bygge pcen hos en webshop som selger Hitachi disker? Er det noe jeg har glemt i oppsettet da? vifter eller lignende eller noe annet? Ser dette oppsettet bra ut? Følger Windows 7 med i ferdigbygd pc eller må det kjøpes utenom? Er ikke noen guru på pc-bygging, men du magler vell optisk drev om jeg ikke tar feil. hva er optisk drev? DVD/CD leser, slik at du kan installere spill, OS, programmer og slikt Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Foreløpig oppsett : Kabinett: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Strømforsyning : Cooler Master GX 550W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte Hovedkort ? Hvilket anbefale dere? Prosessor : AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed Minnebrikke? Hva anbefaler dere? Denne? Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for AMD Phenom II, 240pin Skjermkort : Dette som ble anbefalt? Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", 2xDVI, HDMI, w/H.A.W.X.2 eller XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz? Harddisk : Vil helst ha en Hitachi harddisk, har best erfaring med de... Er noen av de andre Komplett selger anbefalt? Evnt bygge pcen hos en webshop som selger Hitachi disker? Er det noe jeg har glemt i oppsettet da? vifter eller lignende eller noe annet? Ser dette oppsettet bra ut? Følger Windows 7 med i ferdigbygd pc eller må det kjøpes utenom? Er ikke noen guru på pc-bygging, men du magler vell optisk drev om jeg ikke tar feil. hva er optisk drev? DVD/CD leser, slik at du kan installere spill, OS, programmer og slikt Jeg har dvd-brenner i denne pcen jeg har nå...så den tenkte jeg flytte over til den nye pcen, så trenger ikke dvd cd leser... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Ide-diskene er bare til lagring av data jeg har til backup.. de blir erstatta av flere sata disker etterhvert. Er Windows 7 installert på en slik ferdigbygd pc eller må det kjøpes utenom? Som du ser på konfigurasjonssiden har du diverse valg for Windows. Velger du med Windows, får du det ferdig installert. La standardvalget stå (norsk 64 bit), med mindre du vil ha engelsk da. hvorfor er ikke Cooler Master HAF 922 med i dette oppsettet en kan velge her? Det kabinettet kan vel brukes til oppsettet? http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10448 En av fordelene ved å bygge selv kontra å bruke Komplett sin konfigureringstjeneste, er at du får velge alle komponenter slik du selv ønsker. Hvis du absolutt ikke vil ha Elite 310 bør du ta en titt på Fractal R3. Monteringsvennlig og tilnærmet lydløst, iflg. tester. Evt. HAF 932... hva er optisk drev? DVD/CD/BD Foreløpig oppsett : Kabinett: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Strømforsyning : Cooler Master GX 550W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte Hovedkort ? Hvilket anbefale dere? Prosessor : AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed Minnebrikke? Hva anbefaler dere? Denne? Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for AMD Phenom II, 240pin Skjermkort : Dette som ble anbefalt? Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", 2xDVI, HDMI, w/H.A.W.X.2 eller XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz? Harddisk : Vil helst ha en Hitachi harddisk, har best erfaring med de... Er noen av de andre Komplett selger anbefalt? Denne kanskje? Seagate Barracuda 7200.11 1,5TB, SATA, 7200RPM, 32MB? Eller om jeg burde gå for denne disken? Seagate Barracuda XT 7200.12 2TB SATA 6 gbps, 64MB, 7200RPM Evnt bygge pcen hos en webshop som selger Hitachi disker? Kom med harddisk anbefalinger...Jeg tenkte kjøpe med en å installere Windows 7 på på systemet... Er det noe jeg har glemt i oppsettet da? vifter eller lignende eller noe annet? Ser dette oppsettet bra ut? Følger Windows 7 med i ferdigbygd pc eller må det kjøpes utenom? Ser ut som du har gått for å bygge selv ja. Hva er så spesielt med Hitachi? Har hatt en IBM-disk (IBM ble kjøpt opp av hitachi i sin tid) og en Hitachi-disk, og begge har krasjet. Ellers har jeg hatt en drøss med WD-disker og et par fra Samsung og Seagate, hvorav kun en ekstern WD-disk har krasjet, men den herpet jeg kanskje selv... I utgangspunktet satte jeg opp en SSD-disk for deg til OS, men du får vurdere selv om det egentlig er noe du ønsker å bruke penger på. En vanlig 7200RPM-disk (fortrinnsvis med 64MB cache) er uansett bedre enn Eco-/Green-diskene Komplett har som standardvalg på maskinen vi så på tidligere. Av de to skjermkortene er HD 6870 det beste valget, men lagerstatus rundtomkring er heller laber. Skal du bygge selv, må du kjøpe Windows separat. Endret 20. november 2010 av srbz Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Er det ikke bare å sende oppsettet når jeg er ferdig med det til Komplett, og be de bygge den for meg da? De kan vel bygge med de delene jeg ønsker selv om de ikke står i pc byggeren? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Ide-diskene er bare til lagring av data jeg har til backup.. de blir erstatta av flere sata disker etterhvert. Er Windows 7 installert på en slik ferdigbygd pc eller må det kjøpes utenom? Som du ser på konfigurasjonssiden har du diverse valg for Windows. Velger du med Windows, får du det ferdig installert. La standardvalget stå (norsk 64 bit), med mindre du vil ha engelsk da. hvorfor er ikke Cooler Master HAF 922 med i dette oppsettet en kan velge her? Det kabinettet kan vel brukes til oppsettet? http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10448 En av fordelene ved å bygge selv kontra å bruke Komplett sin konfigureringstjeneste, er at du får velge alle komponenter slik du selv ønsker. Hvis du absolutt ikke vil ha Elite 310 bør du ta en titt på Fractal R3. Monteringsvennlig og tilnærmet lydløst, iflg. tester. Evt. HAF 932... hva er optisk drev? DVD/CD/BD Foreløpig oppsett : Kabinett: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Strømforsyning : Cooler Master GX 550W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte Hovedkort ? Hvilket anbefale dere? Prosessor : AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed Minnebrikke? Hva anbefaler dere? Denne? Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for AMD Phenom II, 240pin Skjermkort : Dette som ble anbefalt? Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", 2xDVI, HDMI, w/H.A.W.X.2 eller XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz? Harddisk : Vil helst ha en Hitachi harddisk, har best erfaring med de... Er noen av de andre Komplett selger anbefalt? Denne kanskje? Seagate Barracuda 7200.11 1,5TB, SATA, 7200RPM, 32MB? Eller om jeg burde gå for denne disken? Seagate Barracuda XT 7200.12 2TB SATA 6 gbps, 64MB, 7200RPM Evnt bygge pcen hos en webshop som selger Hitachi disker? Kom med harddisk anbefalinger...Jeg tenkte kjøpe med en å installere Windows 7 på på systemet... Er det noe jeg har glemt i oppsettet da? vifter eller lignende eller noe annet? Ser dette oppsettet bra ut? Følger Windows 7 med i ferdigbygd pc eller må det kjøpes utenom? Ser ut som du har gått for å bygge selv ja. Hva er så spesielt med Hitachi? Har hatt en IBM-disk (IBM ble kjøpt opp av hitachi i sin tid) og en Hitachi-disk, og begge har krasjet. Ellers har jeg hatt en drøss med WD-disker og et par fra Samsung og Seagate, hvorav kun en ekstern WD-disk har krasjet, men den herpet jeg kanskje selv... I utgangspunktet satte jeg opp en SSD-disk for deg til OS, men du får vurdere selv om det egentlig er noe du ønsker å bruke penger på. En vanlig 7200RPM-disk (fortrinnsvis med 64MB cache) er uansett bedre enn Eco-/Green-diskene Komplett har som standardvalg på maskinen vi så på tidligere. Av de to skjermkortene er HD 6870 det beste valget, men lagerstatus rundtomkring er heller laber. Skal du bygge selv, må du kjøpe Windows separat. Hva er SSD-disk? er det bedre harddisk enn 7200RPM disk? Jeg vil gjerne velge ut det oppsettet jeg vil ha selv, og håper Komplett kan bygge det, selv om det er deler som ikke er i pc byggeren...Om Komplett bygger PC-en for meg, så er Windows 7 med eller? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Det må du isåfall nesten spørre dem om. Jeg aner ikke. edit: En SSD-disk er en flashbasert disk med mye høyere lese- og skriveytelse enn en vanlig snurredisk. Imidlertid koster de langt mer enn vanlige disker, og har oftest langt mindre kapasitet, så de er dårlig egnet til lagring av store mengder data, men bruker du dem til OS og programvare/spill, vil du merke en betydelig lavere lastetid. maskinen vil starte raskere, programmer og spill vil starte raskere, etc., men det vil ikke påvirke ytelsen i spill osv. så lenge programfilene allerede er lastet Uansett om du bruker PC-byggeren eller klarer å få dem til å bygge noe du har valgt ut helt selv, så må du betale for Windows. I PC-byggeren må du velge OS på lik linje med CPU, skjermkort etc., så om du faktisk får dem til å bygge sammen komponenter du har plukket løst, så må du også legge ved Windows. Og igjen, hvis du kutter ned på quotingen så slipper vi å få halve tråden i reprise hver gang det kommer en ny post. Merk unødvendig tekst og trykk backspace Endret 20. november 2010 av srbz Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Det må du isåfall nesten spørre dem om. Jeg aner ikke. edit: En SSD-disk er en flashbasert disk med mye høyere lese- og skriveytelse enn en vanlig snurredisk. Imidlertid koster de langt mer enn vanlige disker, og har oftest langt mindre kapasitet, så de er dårlig egnet til lagring av store mengder data, men bruker du dem til OS og programvare/spill, vil du merke en betydelig lavere lastetid. maskinen vil starte raskere, programmer og spill vil starte raskere, etc., men det vil ikke påvirke ytelsen i spill osv. så lenge programfilene allerede er lastet Uansett om du bruker PC-byggeren eller klarer å få dem til å bygge noe du har valgt ut helt selv, så må du betale for Windows. I PC-byggeren må du velge OS på lik linje med CPU, skjermkort etc., så om du faktisk får dem til å bygge sammen komponenter du har plukket løst, så må du også legge ved Windows. Takk for hjelpa hittil...da blir oppsettet slik foreløpig da, hvordan ser dette ut? Tror jeg kjøper slik SSD harddisk, vil ha kjapp oppstart av maskina, syns det er verdt noen kroner... Foreløpig oppsett : Kabinett: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort eller Fractal Design Define R3 ? Strømforsyning : Cooler Master GX 550W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte Hovedkort ? Hvilket anbefale dere? Dette? ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, VGA, DVI, HDMI, SATA 6Gb/s, USB 3.0 Prosessor : AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed Minnebrikke? Hva anbefaler dere? Denne? Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for AMD Phenom II, 240pin Skjermkort : Dette som ble anbefalt? Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", 2xDVI, HDMI, w/H.A.W.X.2 eller XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz? Jeg ble anbefalt disse 2 korta her, hvilket bør jeg velge? Harddisk : Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB Operativsystem : Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett? Hva er forskjellen på Premium, Professional og Ultimate egentlig? Er det noe jeg har glemt i oppsettet da? vifter eller lignende eller noe annet? Ser dette oppsettet bra ut? Endret 21. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Dette med skjermkort kommenterte jeg litt lenger oppe. Skal du ha SSD bør du også ha brackets slik at den kan monteres i en 2.5"-brønn. Minnet ser greit ut. Av hovedkort kommer det litt an på om du har behov for Crossfire. Med et hovedkort som har skikkelig støtte for crossfire kan du legge til et ekstra skjermkort senere ved evt. behov, men da må du også ha strømforsyning som takler det. Imidlertid får jeg ikke inntrykk av at behovet er der, så du kan gå for nær sagt hva som helst. USB3 kan være en fordel, så hva med dette? Og igjen, Windows Ekstra kabinettvifter er ikke påkrevd. 3 stk følger med kabinettet. Følger også med stock CPU-kjøler, denne kan du bytte ut om ønskelig (fortrinnsvis hvis du vil overklokke, er allergisk mot varm prosessor eller støy). Endret 20. november 2010 av srbz Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 ssd: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876 Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Dette med skjermkort kommenterte jeg litt lenger oppe. Skal du ha SSD bør du også ha brackets slik at den kan monteres i en 2.5"-brønn. Minnet ser greit ut. Av hovedkort kommer det litt an på om du har behov for Crossfire. Med et hovedkort som har skikkelig støtte for crossfire kan du legge til et ekstra skjermkort senere ved evt. behov, men da må du også ha strømforsyning som takler det. Imidlertid får jeg ikke inntrykk av at behovet er der, så du kan gå for nær sagt hva som helst. USB3 kan være en fordel, så hva med dette? Og igjen, Windows Ekstra kabinettvifter er ikke påkrevd. 3 stk følger med kabinettet. Følger også med stock CPU-kjøler, denne kan du bytte ut om ønskelig (fortrinnsvis hvis du vil overklokke, er allergisk mot varm prosessor eller støy). Jeg spør kanskje mye...men hva er Brackets, har du en link til Brackets jeg trenger? Jeg har vel ikke behov for Crossfire. Jeg vil ha et skjermkort som er såpass bra at det fungerer til alt, og sånn Crossfire er vel bare hardbarka gamere som bar bruk for? Jeg vil som sagt ha en stille maskin? så er det en annen CPU-kjøler jeg bør sette opp i systemet da? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Jeg spør kanskje mye...men hva er Brackets, har du en link til Brackets jeg trenger? Jeg har vel ikke behov for Crossfire. Jeg vil ha et skjermkort som er såpass bra at det fungerer til alt, og sånn Crossfire er vel bare hardbarka gamere som bar bruk for? Jeg vil som sagt ha en stille maskin? så er det en annen CPU-kjøler jeg bør sette opp i systemet da? Brackets Crossfire er vel først og fremst en løsning for å oppgradere skjermkortløsningen uten å bytte ut skjermkortet du allerede har. Med andre ord: skulle du trenge et bedre skjermkort før resten av maskinen er blitt utdatert trenger du bare å sette inn et ekstra av samme type dersom HK og PSU er klar for det. Jeg ville ha klargjort maskinen for crossfire, men så spiller jeg også stadig de nyeste spillene... CPU-kjøler er strengt tatt ikke nødvendig. Dersom du finner ut at stockkjøleren bråker for mye kan du alltids bytte den ut ved en senere anledning, men ytelsesmessig vil du neppe merke noe forskjell. Ellers ville jeg også byttet til SSDen ananashapå linker til. Endret 20. november 2010 av srbz Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Til min SSD fulgte det med brackets. (Intel X-25) Vil tro det gjør det til en del andre SSD også. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Slett ikke umulig. Kan lønne seg å spørre butikken på forhånd. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 når man er inne på SSD så er det vel crucial 300 de fleste anbefaler om dagen Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Skjermkort : Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", 2xDVI, HDMI, w/H.A.W.X.2 eller XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz? Jeg ble anbefalt disse 2 korta her, hvilket bør jeg velge? Er vel omtrent bare skjermkortet og hovedkortet jeg mangler i systemet nå... Endret 20. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Angående kabinett: Jeg vil sterkt anbefale Fractal Design Define R3. Det er et veldig støysvakt kabinett. I tillegg har det plass til 8 harddisker, mot 5 stk i HAF 922. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Angående kabinett: Jeg vil sterkt anbefale Fractal Design Define R3. Det er et veldig støysvakt kabinett. I tillegg har det plass til 8 harddisker, mot 5 stk i HAF 922. Cooler Master HAF 922 er vel også veldig støysvakt kabinett? Ang. Fractal Design, det står i test at det er dårlig kjøling, og da er det vel ikke så bra? We first saw our first Fractal Design case, the Define R2, back in January of this year and we were frankly pretty impressed with its blend of sleek styling and quiet operation. It did have its flaws though, the most obvious of which was its poor cooling performance, which meant it fell just short of picking up an award. Men...det høres ikke ille ut likevel...skal visst være veldig lydløst... The Fractal Design Define R3 builds on the successes of the Define R2 and improves on it in many areas. The case feels more solid and sturdy and the noise dampening materials used thought the case are much improved in both appearance and construction. The cooling that the case provides is also improved with Fractal making the sensible decision simply to improve the fans already present in the R2 rather than adding more of them. We actually think the level of cooling offered by the R3 is excellent when you consider the cases size, number of fans and lack of open grilles or fan mounts for heat to escape from. It’s not for everyone though and if you’re looking to build a overclocking behemoth or a multi GPU gaming daemon then you’d best look elsewhere. If however you’re looking to make a quiet, stylish PC then we can’t think of a better case to do it in. Endret 21. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Angående kabinett: Jeg vil sterkt anbefale Fractal Design Define R3. Det er et veldig støysvakt kabinett. I tillegg har det plass til 8 harddisker, mot 5 stk i HAF 922. Cooler Master HAF 922 er vel også veldig støysvakt kabinett? Ang. Fractal Design, det står i test at det er dårlig kjøling, og da er det vel ikke så bra? We first saw our first Fractal Design case, the Define R2, back in January of this year and we were frankly pretty impressed with its blend of sleek styling and quiet operation. It did have its flaws though, the most obvious of which was its poor cooling performance, which meant it fell just short of picking up an award. Men...det høres ikke ille ut likevel...skal visst være veldig lydløst... The Fractal Design Define R3 builds on the successes of the Define R2 and improves on it in many areas. The case feels more solid and sturdy and the noise dampening materials used thought the case are much improved in both appearance and construction. The cooling that the case provides is also improved with Fractal making the sensible decision simply to improve the fans already present in the R2 rather than adding more of them. We actually think the level of cooling offered by the R3 is excellent when you consider the cases size, number of fans and lack of open grilles or fan mounts for heat to escape from. It’s not for everyone though and if you’re looking to build a overclocking behemoth or a multi GPU gaming daemon then you’d best look elsewhere. If however you’re looking to make a quiet, stylish PC then we can’t think of a better case to do it in. Jeg har et spørsmål til...vil jeg merke særlig forskjell om jeg velger 8gb minnebrikke istedet for 4gb? Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det stemmer at Fractal Design ikke er like kjølig som HAF 922, så det kommer an på hva man prioriterer. Kjøling er viktig dersom man skal overklokke, ha flere skjermkort osv. Til vanlig bruk og litt spilling av og til, som du skriver i første posten, er Fractal Design et bra valg. Du kan alltids sette inn flere vifter. Jeg har selv Define R2. Har en ekstra vifte i front i tillegg til de som følger med. Har ikke noe problemer med for høye temperaturer. Du sier også at du skal ha flere enn seks harddisker, HAF 922 har bare plass til fem stk. 4 GB minne er nok. Til ditt bruk vil du ikke merke forskjell. Det kan også lett oppgraderes ved en senere anledning. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Angående kabinett: Jeg vil sterkt anbefale Fractal Design Define R3. Det er et veldig støysvakt kabinett. I tillegg har det plass til 8 harddisker, mot 5 stk i HAF 922. Har du bare positiv erfaring med dette kabinettet, merker du noe til at det kjøler dårlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå