hsvendse Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Jeg vil gjerne ha råd til hva slags ny pc jeg skal kjøpe, hvilket hovedkort, skjermkort osv jeg bør velge. Jeg vil ha en rask pc som jeg hovedsakelig skal bruke til vanlig bruk, surfe på nett osv.. spille litt av og til, men trenger ikke noe superdyrt skjermkort, for det er ikke mye spilling det blir med meg. Jeg vil også kunne koble til mange interne harddisker inne i maskina. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 det andre du må informere om(etter bruk) for å få best mulig hjelp er hva du tenker å legge i av penger. om det er aktuelt med kun stasjonær eller om bærbar er et valg. jo mere info du kommer med jo lettere blir det for folk å hjelpe deg Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 det andre du må informere om(etter bruk) for å få best mulig hjelp er hva du tenker å legge i av penger. om det er aktuelt med kun stasjonær eller om bærbar er et valg. jo mere info du kommer med jo lettere blir det for folk å hjelpe deg Det skal være stasjonær pc, pris vet jeg ikke helt, 4000-10000 kr ca? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 se signatur | | | \ / | Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 "ca?" ? du har jo ikke kommet med noen informasjon i retning av hva du trenger av HW. f.eks. har du kabinett, skjerm, mus/tastatur eller trenger du alt fra strømkabel til kontorstol? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 "ca?" ? du har jo ikke kommet med noen informasjon i retning av hva du trenger av HW. f.eks. har du kabinett, skjerm, mus/tastatur eller trenger du alt fra strømkabel til kontorstol? Jeg tror jeg vil kjøpe en ferdig bygd pc med komponenenter jeg velger selv. Det er vel ikke mye å spare på å bygge selv uansett? Jeg har skjerm, så trenger ikke skjerm. har mus og tastatur også. Trenger selve pcen. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Lurer på denne, den er beste kjøp Dinside November... Men hvor mange interne harddisker kan kobles til denne? Noen som har forslag om et bedre oppsett? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10448 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 personlig så tror jeg at jeg ville lagt i bittelitt penger til og bygd en selv. dette krever da at du har mulighet for å sette den sammen selv , eller kjenner noen med kjennskap på området som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 personlig så tror jeg at jeg ville lagt i bittelitt penger til og bygd en selv. dette krever da at du har mulighet for å sette den sammen selv , eller kjenner noen med kjennskap på området som kan hjelpe deg. Webshopen bygger jo den for meg, trenger bare velge komponentene selv. Jeg trenger som selve pcen, og den skal ha mulighet for å koble til mange interne harddisker. Håper noen kan hjelpe med oppsett av komponenter. 1 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Her har du et forslag til ett oppsett som sikkert holder i massevis og mer en det. la ikke til harddisker da jeg ikke vet hvor mange du vil ha, Windows kommer også i tillegg edit: la til feil skjermkort dette skulle det være da du ikke hadde det store behovet for spilling Endret 20. november 2010 av ananashapå Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Her har du et forslag til ett oppsett som sikkert holder i massevis og mer en det. la ikke til harddisker da jeg ikke vet hvor mange du vil ha, Windows kommer også i tillegg edit: la til feil skjermkort dette skulle det være da du ikke hadde det store behovet for spilling Harddiskene har jeg allerede...i den pcen jeg har nå...vil kjøpe en ny pc og flytte harddiskene over i den. Er det oppsettet komplett alt en trenger for å få pcen opp å gå? Hvor mange harddisker kan kobles til dette oppsettet ditt? Windows kommer i tillegg? Kommer ikke Windows 7 ferdig installert på nye pcer da? Endret 20. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 er vel 6 om jeg ikke husker feil(begrenset av koblinger på HK) Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 (endret) er vel 6 om jeg ikke husker feil(begrenset av koblinger på HK) Kan en koble både ide og sata harddisker til internt? jeg har noen av begge... Er det oppsettet komplett alt en trenger for å få pcen opp å gå? Endret 20. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 det er jeg jammen ikke sikker på, bare å sjekk på komplett utvidet produktinfo om HK. fourten OS og harddisker skjerm tastatur og mus som du hadde(?) så er denne klar for en tur på internettet ja Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 er vel 6 om jeg ikke husker feil(begrenset av koblinger på HK) Begrenset av koblinger på HK? hvor mange harddisker kan kobles til med dette hovedkortet da? om det er mindre enn 6, kan du anbefale et annet hovedkort? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Er vel bare 1 ide tilkobling på hovekortet. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) jess IDE er vel litt utdatert. men når man får 1TB disker til under 500 spenn så er vel ikke det noe stress utdrag fra utvidet info som jeg ba deg se på: Lagergrensesnitt AMD SB850 : Serial ATA-600 - kontakt(er): 6 x 7-pin seriell ATA - 6 Enhet(er) - RAID 0 / RAID 1 / RAID 10 / RAID 5 JMicron JMB361 : ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40-pin IDC - 2 Enhet(er) JMicron JMB361 : Serial ATA-300 - kontakt(er): 1 x 11-pins strømforsynt ekstern SATA - 1 Enhet(er) Endret 20. november 2010 av ananashapå Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 jess IDE er vel litt utdatert. men når man får 1TB disker til under 500 spenn så er vel ikke det noe stress utdrag fra utvidet info som jeg ba deg se på: Lagergrensesnitt AMD SB850 : Serial ATA-600 - kontakt(er): 6 x 7-pin seriell ATA - 6 Enhet(er) - RAID 0 / RAID 1 / RAID 10 / RAID 5 JMicron JMB361 : ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40-pin IDC - 2 Enhet(er) JMicron JMB361 : Serial ATA-300 - kontakt(er): 1 x 11-pins strømforsynt ekstern SATA - 1 Enhet(er) Jeg skjønner meg ikke så godt på alle specs... 1 ide harddisk, er det andre hovedkort som har tilkobling for flere som er like bra og omtrent samme pris? Hvor mange sata harddisker kan kobles til dette hovedkortet da? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) ide er vel beregnet for dvd romen 6 x 7-pin seriell ATA - 6 Enhet(er) er vel forøvrig vanlig med 6x tilkoblinger på de fleste kort. uten at jeg har for mye peiling på det så går det vel an å kjøpe en ekstra kontroller(tilkoblingspunkt) for harddisker Endret 20. november 2010 av ananashapå Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 (endret) ide er vel beregnet for dvd romen 6 x 7-pin seriell ATA - 6 Enhet(er) er vel forøvrig vanlig med 6x tilkoblinger på de fleste kort. uten at jeg har for mye peiling på det så går det vel an å kjøpe en ekstra kontroller(tilkoblingspunkt) for harddisker Hva med dette kabinettet? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369755&CKS=PCW Endret 20. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå