Lch Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Grøss og gru ... Hva med å gi dem meningsfulle navn eller noe? Hvilken av diskene er det du har problemer med? Skal du blanke C-partisjonen og legge inn Win7 på nytt der? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Jeg har tenkt å legge på den som står utildelt...men har prøvd å trykke installer på alle, nekter å installere på noen av de..kommer den feilmeldinga samme hvor jeg prøver å installere...var det ikke noe hjelpe med screenshot? Endret 21. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) For å ikke risikere å stå uten noe som helst , du kan prøve følgende: Avslutte diskbehandling. Klikk på start….og i søkefelt skrive CMD og enter I det svarte vindue skrive Diskpart og tast enter Select disk 1 og tast enter Create partition primary og tast enter Active og tast enter Format fs=ntfs quick og tast enter Lukk CMD Åpne din diskbehandling og se at det er en partition der, merket som active , formatert, men uten bokstav. Vi valgte diskpart for å partitionere, for å ikke risikere å få en logisk partition. Nå kan du restarte PC-en. Gå i bios og velg denne disken som først boot priority. Etter restart, hvis den skal prøve å boote fra den, så skal du få en feilmeldning. Det er bra. Du kan restarte PC-en med DVD i, og gå til Installasjon. Hvis du velger nå å installere på den 27,99 GB partition (husk antall GB, slik at velger den riktig partition) ….hva skjer da? Hvis du klarer å installere på den, vil det være mulig å eventuelt prøve å installere igjen på den du allerede har windows i. Det fordi, den på 27.99 er litt for lite for windows. Bare et forslag also. Endret 21. november 2010 av wiberos Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Jeg vil ikke sette den som aktiv, var etter jeg prøvde sette en annen disk som aktiv at problema starta...og måtte bruke reparasjonsverktøy for å få maskina til å starte opp windows igjen...er nok noe tull som har lagt seg i systemet... Så du linken jeg la ved til han som hadde samme problemet...han kobla fra ide disker, og det løste seg visst...verdt å prøve det tror du? Endret 21. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Her ser du hvor Når det gjelder logfiles, se etter i windows/panther folder og eventuelt i windows/system32/logfiles/Srt/ hvor det skal være logfiles fra repair startup (kanskje noe der kan bli og nyttig for deg. Med å vedlegge bilde fra diskbehandlingen, hvor alle diskene vises grafisk, vil hjelpe deg mye. Du skal installere fra DVD, ved boot fra den. Med å starte derfra, vil du og ha mulighet å bruke Recovery tools, dvd at du velger å Reparere (nederst til venstre i Install Now vindue. Via den, vil du kunne komme til Commandprompt, og via Diskpart commando vil du være i stand å utføre veldig mye. Både for å RENSE en disk fullstendig (ergo ikke behov for andre verktøy enn de du finner i din windows dvd), eller partitionere og DOG velge hvilken av de som skal settes som aktiv, ergo du bestemmer hvor din system partition skal være, og ikke den som windows by default vil velge Er det srttrail fila som skal ha informasjon der? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hvis du skal installere windows i en partition som er active, så blir den både som system og boot. Hvis du ikke velger å merke det som active, vil windows egentlig bruke din nåværende C: som system, og den 27,99 for å installere seg i. I praksis betyr det at din PC MÅ ha i både den 1000GB disken (som system disk) og den 250GB med windows for å fungere. Men for å forstå litt mer: -er den 1000 GB en ide disk? eller sata -er de 250 GB diskene som er de IDE diskene? -og hva med den 500GB? Alt det på grunn at du henviser for å kople ut noen disker ???? Husk at disk boot priority i bios er vital. Og her snakker vi ikke om det skal være CD room eller hardisk som first, MEN hvilken av de hardiskene skal være den øverste på harddisk lista i bios. Det er mulig at du må se nærmare på det og. Ellers det er å prøve seg forsiktig fram nå, vil være det beste. Ungå å delete partitioner fra i installasjon vindue nå, helst ikke. Du har fult av data på diskene dine og fort kan det bli noe borte. Bare prøve å installere på den partition du har laget nå, uten at du merke den som active. Husk å nevne neste gang, om du ser alle dine 4 hardiskene der du velger hvor du skal installere windows. Det for å forstå eventuelt andre kritiske forhol. Prøve Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Her ser du hvor Når det gjelder logfiles, se etter i windows/panther folder og eventuelt i windows/system32/logfiles/Srt/ hvor det skal være logfiles fra repair startup (kanskje noe der kan bli og nyttig for deg. Med å vedlegge bilde fra diskbehandlingen, hvor alle diskene vises grafisk, vil hjelpe deg mye. Du skal installere fra DVD, ved boot fra den. Med å starte derfra, vil du og ha mulighet å bruke Recovery tools, dvd at du velger å Reparere (nederst til venstre i Install Now vindue. Via den, vil du kunne komme til Commandprompt, og via Diskpart commando vil du være i stand å utføre veldig mye. Både for å RENSE en disk fullstendig (ergo ikke behov for andre verktøy enn de du finner i din windows dvd), eller partitionere og DOG velge hvilken av de som skal settes som aktiv, ergo du bestemmer hvor din system partition skal være, og ikke den som windows by default vil velge Er det srttrail fila som skal ha informasjon der? Ja det er den srttrail.txt file. Den er dog for Startup repair. Installasjons error logfiles skal være å finne i Windows\panther\ Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Her ser du hvor Når det gjelder logfiles, se etter i windows/panther folder og eventuelt i windows/system32/logfiles/Srt/ hvor det skal være logfiles fra repair startup (kanskje noe der kan bli og nyttig for deg. Med å vedlegge bilde fra diskbehandlingen, hvor alle diskene vises grafisk, vil hjelpe deg mye. Du skal installere fra DVD, ved boot fra den. Med å starte derfra, vil du og ha mulighet å bruke Recovery tools, dvd at du velger å Reparere (nederst til venstre i Install Now vindue. Via den, vil du kunne komme til Commandprompt, og via Diskpart commando vil du være i stand å utføre veldig mye. Både for å RENSE en disk fullstendig (ergo ikke behov for andre verktøy enn de du finner i din windows dvd), eller partitionere og DOG velge hvilken av de som skal settes som aktiv, ergo du bestemmer hvor din system partition skal være, og ikke den som windows by default vil velge Er det srttrail fila som skal ha informasjon der? Ja det er den srttrail.txt file. Den er dog for Startup repair. Installasjons error logfiles skal være å finne i Windows\panther\ Finner ikke loggfil i windows panter... Jeg har prøvd å installere på den disken...går jo ikke, får bare feilmelding...kan det være noe i bios som har forandra seg som må stilles? Jeg vet ikke hva som er hva av diskene... for de er partisjonert mange ganger frem og tilbake tidligere, blitt rot...men ser jo hva som er ide diskene når jeg åpner kabinettet..kan hende jeg skulle prøve koble fra ide diskene bare for å ha prøvd, kan vel ikke skade? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Her ser du hvor Når det gjelder logfiles, se etter i windows/panther folder og eventuelt i windows/system32/logfiles/Srt/ hvor det skal være logfiles fra repair startup (kanskje noe der kan bli og nyttig for deg. Med å vedlegge bilde fra diskbehandlingen, hvor alle diskene vises grafisk, vil hjelpe deg mye. Du skal installere fra DVD, ved boot fra den. Med å starte derfra, vil du og ha mulighet å bruke Recovery tools, dvd at du velger å Reparere (nederst til venstre i Install Now vindue. Via den, vil du kunne komme til Commandprompt, og via Diskpart commando vil du være i stand å utføre veldig mye. Både for å RENSE en disk fullstendig (ergo ikke behov for andre verktøy enn de du finner i din windows dvd), eller partitionere og DOG velge hvilken av de som skal settes som aktiv, ergo du bestemmer hvor din system partition skal være, og ikke den som windows by default vil velge Er det srttrail fila som skal ha informasjon der? Ja det er den srttrail.txt file. Den er dog for Startup repair. Installasjons error logfiles skal være å finne i Windows\panther\ Finner ikke loggfil i windows panter... Jeg har prøvd å installere på den disken...går jo ikke, får bare feilmelding...kan det være noe i bios som har forandra seg som må stilles? Jeg vet ikke hva som er hva av diskene... for de er partisjonert mange ganger frem og tilbake tidligere, blitt rot...men ser jo hva som er ide diskene når jeg åpner kabinettet..kan hende jeg skulle prøve koble fra ide diskene bare for å ha prøvd, kan vel ikke skade? Det er visst mange som har samme problemet..jeg skjønner ikke alt som står der..men kan det være bare at jeg har tilkoblet et usb tastatur som kan skape problemet? http://windows7forums.com/windows-7-installation-upgrade/5119-setup-unable-create-system-partition.html Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Du kan godt prøve å finne ut hva er hva selvfølgelig. Å dra ut strøm kabel er nok dog, ikke data kablene. Det er ganske ikke så lett å lese på diskene direkte, ikke sant? Men husk at hver gang du drar ut en disk, vil bios rekefølge forandret. Så når du prøver å starte PC-en og noe ikke fungerer, så er det på grunn av og ikke noe annet. Dvs, det er ikke nødvendig å reparere noe installasjon, men helst finne den riktig innstillingen i biosen. Har du navn og modell på hovedkort, slik at vi kan lese litt om den? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Du kan godt prøve å finne ut hva er hva selvfølgelig. Å dra ut strøm kabel er nok dog, ikke data kablene. Det er ganske ikke så lett å lese på diskene direkte, ikke sant? Men husk at hver gang du drar ut en disk, vil bios rekefølge forandret. Så når du prøver å starte PC-en og noe ikke fungerer, så er det på grunn av og ikke noe annet. Dvs, det er ikke nødvendig å reparere noe installasjon, men helst finne den riktig innstillingen i biosen. Har du navn og modell på hovedkort, slik at vi kan lese litt om den? Det er lanparty nf4 sli-dr hovedkort. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Vi må lese litt ser jeg her. Du kan prøve å finne om hva diskene dine er for noe. Skrive gjerne noe på dem slik at du lett kan huske dem for senere, og selvfølgelig la oss vite hva er hva. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Er det skifte boot priority i bios jeg må gjøre? I had the same problem, was about to give up and reinstall my previous version of Windows Vista, but came across this posting. I would have never though along those lines. At first, the error occurred and said it couldn't create the system partition, I then went ahead and tried to format the partition (c:) where I had the previous windows on it. It attempted to format it, very quickly processed the request, and renamed my partition to a generic Partition 0, etc. Thus, destroying my boot drive. So quiting install at this point was not a fast solution. My other computer, sitting next to my desktop (a laptop), is what I used to search for a solution. found this page. I then went into the BIOS (accessible even though I formated over the boot drive thus far). Found the Boot Priority Section, and moved up the drive I intended to load Windows on (it was in the Number 2 position, of 4 drives found. My system specs are: GIGABYTE GA-EP45T-UD3P 6GB Ram (Mixed, 4 GB (2x2GB) Corsair Slots 1/3; 2 GB (1x1GB) OCZ Slots 2/4 (Color Coordinated slots) XFX 8800GTX 600Mhz 768DDR3 ram Intel QX6800 2.93 Mhz Memory tested out prior to install showing up in CPU-Z specifications. But of course, windows Computer properties shows only the 3.32 GB. Windows 7 is still installing right now at the "That's all the information we need right now. - Copying Windows Files, Expanding Windows Files, and it just restarted. Wish me luck. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Eller koble fra alle diskene? Problemet er jo bare at jeg vet ikke hvilken av diskene mine den partisjonen som skal installeres på er på... I have since successfully installed Windows 7 (in various flavors) on multiple machines, including my own! The process for dealing with this error is SIMPLE: Unplug every EXTRA hard drive in your system, EXCEPT the one you intend to install the OS on. (This includes extra USB flash drives that have installation drivers on them, ie., F6 setup disks) If install drivers (F6 setup disk) are needed, do NOT insert usb flash drive until prompoted to do so by the Win 7 setup program. (Windows 7 setup see this drive as another viable partition most of the time if inserted too early, and it stalls the install giving the error people reported in this thread. After your installation has succeeded, then go in and plug-in all other SATA, PATA, USB, and firewire HDDs. Windows 7 will now plug & play them all without further problems! GREAT LUCK TO ALL. ENJOY USING WINDOWS 7 everyone!!! Er det skifte boot priority i bios jeg må gjøre? I had the same problem, was about to give up and reinstall my previous version of Windows Vista, but came across this posting. I would have never though along those lines. At first, the error occurred and said it couldn't create the system partition, I then went ahead and tried to format the partition (c:) where I had the previous windows on it. It attempted to format it, very quickly processed the request, and renamed my partition to a generic Partition 0, etc. Thus, destroying my boot drive. So quiting install at this point was not a fast solution. My other computer, sitting next to my desktop (a laptop), is what I used to search for a solution. found this page. I then went into the BIOS (accessible even though I formated over the boot drive thus far). Found the Boot Priority Section, and moved up the drive I intended to load Windows on (it was in the Number 2 position, of 4 drives found. My system specs are: GIGABYTE GA-EP45T-UD3P 6GB Ram (Mixed, 4 GB (2x2GB) Corsair Slots 1/3; 2 GB (1x1GB) OCZ Slots 2/4 (Color Coordinated slots) XFX 8800GTX 600Mhz 768DDR3 ram Intel QX6800 2.93 Mhz Memory tested out prior to install showing up in CPU-Z specifications. But of course, windows Computer properties shows only the 3.32 GB. Windows 7 is still installing right now at the "That's all the information we need right now. - Copying Windows Files, Expanding Windows Files, and it just restarted. Wish me luck. Endret 21. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Mange løsninger rund om kring, men som du sier self, du vet ikke hvor og hva. Det er greit, og langsomt burde du finne løsningen. For å forstå litt mer her: Reboot og å gå i biosen. Se på bilde og spesielt for Hardiskbootpriority. Det som er overst på den lista, er den disken med windows du har (dvs den 1000GB disken. Som du sikkert vet det er disken som er overst på denne lista som brukes under booting. Skulle du få problemer senere, så vet du at det er den som må stå overst. Nr 2. Boot fra den DVD plate, klikk på Install Now og når du kommer til hvor vil du installere windows vindue, skrive ned Navn Total Size av alle de partitioner du ser. Deretter klikk på X overst og avslutte. Fortell etterpå om de partitioner du ser der. Du vil forstå da, at alle verdier du ser der, er de samme som du ser i din diskbehandling. Du har ikke mange partitioner som er på 28 GB og ikke heller på ca 50GB. I tillegg, hvor mange disker er det koplet med flatkabler og hvor mange er det med sata kabler? Slik at i det minste vi kan antyde hvordan du har det. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 I Diskbehandling (diskmgmt.msc), kan du høyreklikke diskene og velge Egenskaper/Properties. Da får du ut navnet og modellbetegnelsen, så kan du sjekke det mot informasjonen som står på diskenes merkelapper. Alternativt, gi dem matnyttige navn, eksemplvis fra solsystemet vårt eller greske bokstaver, hva som helst. Så åpner du opp, drar ut strømmen til samtlige og prøver deg fram. En LiveCD med Linux kan være nyttig her, hvis du ikke vet hvilken disk som for øyeblikket inneholder Win7-partisjonen. Jeg har ikke hatt labbene på et LanParty-kort, men med Asus-hovedkortet mitt, må jeg inn og omarrangere diskrekkefølge før jeg kan sette riktig disk som et av oppstartsalternativene. Jeg skjønner hvorfor du nevner han som nappet ut alle diskene utenom den han ville dunke inn Win7 på, dog. Han har gjort samme feil som deg, satt opp to aktive partisjoner og klusset litt. Det er en ufiks, men enkel løsning; jeg pleier å gjøre det samme når jeg skal legge inn OS på maskiner med mer enn én harddisk, rett og slett for å være sikker på at jeg ikke blanker en disk med data jeg trenger. Den tabben gjør man kun én gang. Jeg skjønner ikke helt hvorfor han har lagt inn Win7 32-bit når han har 6GB med minne. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Takk Lch, da fant jeg navnet på harddisken, så da skal jeg jo kunne finne den...får vel først prøve sette den som oppstart nr 1 i bios da, og om det ikke hjelper koble fra alle andre disker utenom den? I Diskbehandling (diskmgmt.msc), kan du høyreklikke diskene og velge Egenskaper/Properties. Da får du ut navnet og modellbetegnelsen, så kan du sjekke det mot informasjonen som står på diskenes merkelapper. Alternativt, gi dem matnyttige navn, eksemplvis fra solsystemet vårt eller greske bokstaver, hva som helst. Så åpner du opp, drar ut strømmen til samtlige og prøver deg fram. En LiveCD med Linux kan være nyttig her, hvis du ikke vet hvilken disk som for øyeblikket inneholder Win7-partisjonen. Jeg har ikke hatt labbene på et LanParty-kort, men med Asus-hovedkortet mitt, må jeg inn og omarrangere diskrekkefølge før jeg kan sette riktig disk som et av oppstartsalternativene. Jeg skjønner hvorfor du nevner han som nappet ut alle diskene utenom den han ville dunke inn Win7 på, dog. Han har gjort samme feil som deg, satt opp to aktive partisjoner og klusset litt. Det er en ufiks, men enkel løsning; jeg pleier å gjøre det samme når jeg skal legge inn OS på maskiner med mer enn én harddisk, rett og slett for å være sikker på at jeg ikke blanker en disk med data jeg trenger. Den tabben gjør man kun én gang. Jeg skjønner ikke helt hvorfor han har lagt inn Win7 32-bit når han har 6GB med minne. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Det var ikke noe hjelp i å skifte til den harddisken som oppstartdisk i bios...kommer akkurat samme feilmeldinga...blir vel nødt å prøve koble fra noen disker da? Endret 22. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Med mindre du har data på disken du vil beholde, kan du slette partisjonen du har opprettet fra før og starte med blank disk. Se forøvrig første svar i tråden, fra Hårek. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Med mindre du har data på disken du vil beholde, kan du slette partisjonen du har opprettet fra før og starte med blank disk. Se forøvrig første svar i tråden, fra Hårek. har prøvd flere ganger, slettet partisjon og opprettet ny...problemet er jo ikke bare denne partisjonen.. windows vil ikke la seg installere på noen disk, kommer den feilmeldinga uansett... så noe er galt...men som du ser at linker jeg har postet er jeg ikke den eneste som har hatt dette problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå