Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installlert Windows 7 på nytt?

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å installere Windows 7 på nytt. Kommer denne feilmeldinga :

Installasjonsprogrammet kan ikke opprette ny systempartisjon eller finne en eksisterende systempartisjon. Se loggfilene for installasjonen for mer informasjon.

Hvordan kan dette løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne informert litt mer om hva slags PC det gjelder. Og hvorfor skal du reinstallere, er det fordi PC sluttet å fungere?

Kan jo prøve å slette MBR slik at disken tømmes helt. 

Det er enkelt å fikse med UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/

Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR".

Hva vil det si å slette MBR? hav er MBR? jeg har laget ny partisjon for å installere windows 7 på, men det nekter å installere, kommer bare den feilmeldinga...og går ikke å installere til noen annen disk heller, samme feilmeldinga uansett... Jeg må installere windows 7 på nytt fordi det er bare problem med den jeg har installert.

Endret av hsvendse
Lenke til kommentar

Hvordan lagde du ny partisjon? Hvis du gjør det fra installasjonsprogrammet bør det ikke være noe problem. Men hvis du har gjort det på annen måte er det der feilen ligger. Slett partisjonen.

jeg har prøvd å slette partisjonen, kommer samme feilmeldinga uansett... jeg gjorde noe feil i sted, og satte feil disk som active, rota litt... så måtte bruke reparasjonsverktøy for å få maskina opp og gå igjen....vet ikke om det har blitt noe feil med hele systemet som følge av dette...?

Lenke til kommentar

Hvordan lagde du ny partisjon? Hvis du gjør det fra installasjonsprogrammet bør det ikke være noe problem. Men hvis du har gjort det på annen måte er det der feilen ligger. Slett partisjonen.

jeg har prøvd å slette partisjonen, kommer samme feilmeldinga uansett... jeg gjorde noe feil i sted, og satte feil disk som active, rota litt... så måtte bruke reparasjonsverktøy for å få maskina opp og gå igjen....vet ikke om det har blitt noe feil med hele systemet som følge av dette...?

Hvor finner jeg disse loggfilene det står om der??

Lenke til kommentar

Kan du ikke ta bilde fra din diskbehandling og vedlegge her, slik at vi kan se hva er det du driver med og eventuelt hjelpe deg?

Diskbehandling = klikk på Start og skrive disk management i søkefelt og tast enter

Bilde = klikk på Start og skrive i søkefelt snipping tool og tast enter.

Og ellers hvordan prøver du å installere? Starter du med å boot fra dvd eller?

Lenke til kommentar

diskbehandling søkefelt hvor???

Jeg har prøvd å installere både boot fra dvd og fra windows..og prøvd på alle diskene..nekter å installere på noen harddisk, kommer bare den feilmeldinga. Hvor finner jeg de loggfilene det står i feilmeldinga at jeg skal se?

Endret av hsvendse
Lenke til kommentar

Her ser du hvor post-90860-0-71074700-1290354441_thumb.jpg

Når det gjelder logfiles, se etter i windows/panther folder og eventuelt i windows/system32/logfiles/Srt/ hvor det skal være logfiles fra

repair startup (kanskje noe der kan bli og nyttig for deg.

Med å vedlegge bilde fra diskbehandlingen, hvor alle diskene vises grafisk, vil hjelpe deg mye.

Du skal installere fra DVD, ved boot fra den.

Med å starte derfra, vil du og ha mulighet å bruke Recovery tools, dvd at du velger å Reparere (nederst til venstre i Install Now vindue.

Via den, vil du kunne komme til Commandprompt, og via Diskpart commando vil du være i stand å utføre veldig mye. Både for å RENSE en disk fullstendig (ergo ikke behov for andre verktøy enn de du finner i din windows dvd), eller partitionere og DOG velge hvilken av de som skal settes som aktiv, ergo du bestemmer hvor din system partition skal være, og ikke den som windows by default vil velge

Lenke til kommentar

Ser ut som det er samme problemet han her hadde..hvordan løser jeg dette? Er jeg nødt å koble fra ide harddiskene?

http://www.diskusjon...owtopic=1215086

Det vi prøver nå, er riktig i forhold å forstå hvordan du har det i din PC (hardisker og partitioner), for deretter å handle.

Det vil være enklere for deg å behandle feil og ellers velge bevist hva du ønsker at det skal utføres.

Men det er ingeting som hinder deg å prøve på hva som helst, bare det er strukturert

Lenke til kommentar

post-90860-0-20454300-1290368603_thumb.jpg

Som du ser på bilde, du skal gjøre det samme som om du skal skrive innlegg.

Men du i tillegg velge å browse, slik at du kan komme til der du har den bilde, deretter når du ser (som på bilde nr 2) at filen er under

Legg til innlegg ...å klikk på legg til innlegg på høyre side.

post-90860-0-95893500-1290369072_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sett inn lenke, sett inn bilde, sett inn media? Ser ikke at jeg kan velge bilde på harddisken på noen av de?? Ser ikke noe browse knapp, hvor er den?

Fant...her er screenshoten...håper det hjelper?

Sett inn lenke, sett inn bilde, sett inn media? Ser ikke at jeg kan velge bilde på harddisken på noen av de?? Ser ikke noe browse knapp, hvor er den?

Fant...her er screenshoten...håper det hjelper?

post-20182-0-77166400-1290369691_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...