Gå til innhold

reservoir anbefaling?

Anbefalte innlegg

hatt et swiftech reservoir i bruk litt over 2mnd, skulle tørke støv av kabinett og oppdaget at det lakk - mulig det begynte å renne litt mer idet jeg flyttet på det, og ser nå at det var en sprekk i plexiglasset der lekkasjoen kom fra. Mulig strekk på en av slangene gjorde at det sprakk opp? jaja..

EK x2 reservoir ble neste, og jeg brukte nippel fra bitspower istedetfor plast denne gangen.

Dette bruker acetal nede ved gjengene, så det virket failsafe.

Fyllte opp, og ser at det lekker som en sil ved overgangen plexi-acetal. Kan ikke se noen sprekker, og kan ikke se andre på nettet som har hatt problemer, men det er ingen o-ring her så det er vel nødt å lekke.

Forsøkt med rørleggerteip men det er en ganske tynn gjengeovergang så det var vel egentlig dømt å mislykkes. Har ikke så god tid til å mekke, så har vel vært uten pc på tredje uka nå :-)

Hva bør mitt tredje reservoir bli?

Trenger noe som er solid, og jeg antar jeg må bestille fra utlandet

Det skal inn i et obsidian 800d, og jeg har kun 1 dvd-rom og en viftestyringsenhet så det er masser av plass. Budsjettet er ikke så farlig, jeg har gitt opp dette som et billigprosjekt for lenge siden :p

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok helst ha gjennomsiktig silikon, såkalt baderoms-silikon, siden det tar seg best ut. selges på biltema, clas ohlson, rørleggerforretninger (men de er nok dyre).

Påfør på gjengene, bruk fingern til å stryke silikonet utover gjengene og ta bort det som er for mye. vent i minst en time før du fyller på veske, så silikonen får tørke.

Lenke til kommentar

neh, maks uflaks vil jeg egentlig tro.

med o-ring lokalisert mente jeg at det ble byttet ut med en annen. Kunne ikke se noe feil da, men så vet jeg ikke så mye annet jeg skal se etter annet enn at den bør være en runding i gummi, helst smultringformet.

Nå er vel manualene på slikt utstyr gjerne fulle av feil og halv-ferdige, meeen.. nå skal det i utgangspunktet godt gjøres å feile på å skru i en skrue, så jeg skjønner at du spør :p

Når det er sagt, jeg kan umulig være første person som har kåla med vannkjøling og lurt på hva pokker er galt med utstyret som ikke gjør som det skal?

Lenke til kommentar

Hehe, kan tenke meg det ja. Ikke alle er like fingernemme, jeg har jobbet som rørlegger og i flere år innenfor hydraulikk, jeg trodde jeg var nøye på å få alt riktig første gang og unngå lekkasjer. Men tror du ikke jeg oppdaga en ørliten lekkasje allikevel? Måtte tømme hele systemet for å bytte en nippel, Jeg hadde brukt en av de plast 90 graderne som netshop selger, (noe dritt, hold dere unna de) og tetta med noe gjengetetting jeg hadde liggende, det holdt i ca 6 måneder. Den er nå byttet men en swiftech albu som sikkert er mye bedre.

Et godt råd er å ha silikonspray under montering, fukt o-ringer med litt silikonspray så de glir lett og ikke vrenger seg. sprayen gjør også gummien mykere dersom den har ligget en stund og blitt hard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...