Gå til innhold

Tips til valg mobil operatør - One Call - Ludo osv?


Anbefalte innlegg

Jeg vil vekk fra Tele2.

 

Trenger hjelp i jungelen til hva slags mobilopertør jeg bør velge.

 

Har hatt fri familie og dratt litt nytte av det.

 

Ringer ellers for ca 150 til 200 kr pr mnd + 90 - 120 sms. Noen få MMS og litt datatrafikk.

 

Jeg vil gjerne ha en operatør som benytter Telenor sitt nett/ evt begge.

 

En tlf. er kjøpt med binding hos Tele2. ER da tlf. låst -- kan den evt låses opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja telefonen kan låses opp, jeg har vært hos gsm teknikk tidligere for slik service, det kostet rundt 200kr. jeg ser at sidene deres er nede så jeg antar selskapet har opphørt, men det finnes sikkert alternativer.

 

one call bruker network norway's og telenors nett, du kan fritt velge mellom disse.

ludo og one call er begge billige, jeg har hatt faktura (one call) som er billige, gir de første ca 100 minutt og sms gratis, alt over det er det greie priser for. jeg kjenner ikke til ludos tilbud, men det som synes å komme fra samtlige leverandører er fastpris (jeg skiftet over til dette nu). Folkepakken til one call innebærer 400 mb data, 400 sms og 400 minutter for 200 kr. grei pris. Da slipper jeg å tenke på overforbruk.

 

Edit: selskapet er ifølge foretaksregisteret ikke opphørt.

Endret av anbar
Lenke til kommentar

ja telefonen kan låses opp, jeg har vært hos gsm teknikk tidligere for slik service, det kostet rundt 200kr. jeg ser at sidene deres er nede så jeg antar selskapet har opphørt, men det finnes sikkert alternativer.

 

one call bruker network norway's og telenors nett, du kan fritt velge mellom disse.

ludo og one call er begge billige, jeg har hatt faktura (one call) som er billige, gir de første ca 100 minutt og sms gratis, alt over det er det greie priser for. jeg kjenner ikke til ludos tilbud, men det som synes å komme fra samtlige leverandører er fastpris (jeg skiftet over til dette nu). Folkepakken til one call innebærer 400 mb data, 400 sms og 400 minutter for 200 kr. grei pris. Da slipper jeg å tenke på overforbruk.

 

Edit: selskapet er ifølge foretaksregisteret ikke opphørt.

 

Takk for svar - høres ok ut.

 

 

Hva skjer hvis du skulle bruke mer enn det du får i folkepakka?

 

Evt tror jeg for min del problemstillingen kan være at jeg ikke bruker opp det jeg får hver mnd.

 

Kan man sjekke dette underveis i en periode - hvor man ligger ann på minutter, sms osv...

Lenke til kommentar

jeg vet desverre ikek helt hvordan one call legger det opp, sikkert mulig å få ekstrapakker. akkurat nå er det fri bruk ut året, jeg ringer aktivt 300 minutter og laster ned alt for mye data, ca 1 gb. jeg må begrense meg...

 

 

Litt dumt spørsmål - men hva i all verden er det folk trenger så mye data til.

 

Synes Folkepakka virker interessant - Ludo har også et som virker bra. Det virker som om det blir ett av dem - evt folkepakke frem til jul og så faktura videre - og så se ann hvordan det går kontra å gå over til folkepakka igjen - hvis forbruket tilsier at det er mer lønnssomt.

 

ER litt usikker på den tlf min om den er låst til Tele2. Kan man finne ut av det på noen måte? Uten å låne et simkort fra en annen operatør.?

Lenke til kommentar

jeg vet desverre ikek helt hvordan one call legger det opp, sikkert mulig å få ekstrapakker. akkurat nå er det fri bruk ut året, jeg ringer aktivt 300 minutter og laster ned alt for mye data, ca 1 gb. jeg må begrense meg...

 

 

Litt dumt spørsmål - men hva i all verden er det folk trenger så mye data til.

 

jeg har kjæreste bosatt i utlandet, og der blir hun en stund til, så måten vi kommuniserer er gjennom skype (mobilen) og wazzap (text/video/bilde/lydinnspilling). jeg er alltid på, noe som resulterer i ønske om bedre batteri...

MEN, nå har lebara et godt tilbud til meg så jeg slipper dette. 500min nasjonalt og 500 min internasjonalt for 350,- ikke dårlig pris. Dog kun 150 mb...

 

lebara

 

ER litt usikker på den tlf min om den er låst til Tele2. Kan man finne ut av det på noen måte? Uten å låne et simkort fra en annen operatør.?

 

er du usikker, ring dem! :)

Lenke til kommentar

jeg vet desverre ikek helt hvordan one call legger det opp, sikkert mulig å få ekstrapakker. akkurat nå er det fri bruk ut året, jeg ringer aktivt 300 minutter og laster ned alt for mye data, ca 1 gb. jeg må begrense meg...

 

 

Litt dumt spørsmål - men hva i all verden er det folk trenger så mye data til.

 

jeg har kjæreste bosatt i utlandet, og der blir hun en stund til, så måten vi kommuniserer er gjennom skype (mobilen) og wazzap (text/video/bilde/lydinnspilling). jeg er alltid på, noe som resulterer i ønske om bedre batteri...

MEN, nå har lebara et godt tilbud til meg så jeg slipper dette. 500min nasjonalt og 500 min internasjonalt for 350,- ikke dårlig pris. Dog kun 150 mb...

 

lebara

 

ER litt usikker på den tlf min om den er låst til Tele2. Kan man finne ut av det på noen måte? Uten å låne et simkort fra en annen operatør.?

 

er du usikker, ring dem! :)

 

Telefonene mine er ikke låst. Testet med et telenor simkort - så nå er onecall bestilt. By bye Tele2..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...