Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva får jeg for min '93 Prelude?

ChristianHA

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter her å grubler på om jeg skal selge Preluden. Er strålendes fornøyd med den, men det irriterer meg grenseløst at du kun kan ha en passasjer og omtrent ingen bagasje. Baksetene er ubrukelige og bagasjerommet er fullt opp av stereo.

Det er en 2 liter, kjørt 230,000km, rød/lilla metallic.

Ting som må utbedres:

- Ny radiator

- Ny antenne, nåværende er knukket

- Liten sprekk i frontfanger.

Utbedret det siste året:

- Byttet reg. reim og vannpumpe

- Foretatt ventiljustering + ny toppakning

- Byttet servo- og dynamoreim

- Byttet drivledd og drivmansjett h.f

- Alle bremsene byttet

- Byttet lysbryter

- Byttet bensinrør fra tank, da disse var fulle av rust (dyrt!!)

Alt dette til rundt 40,000kr.

I tillegg er bilen helt rustfri, uten om en liten flekk med overflate rust.

Er også stereoanlegg til rundt 15,000kr.

Grunnen til at jeg legger ut denne tråden er at jeg ser at Prelude med 2L generelt er ganske mye billigere enn hva jeg kjøpte den for.

Hva tror dere jeg kan få for den?

Bilen skal også EU-godkjennes før jeg selger den.

Endret av ChristianHA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke noe å si den er gådd over 200000 bilen din og den er GAMMEL. ingen som vil betale rundt 40000 for en gammel honda. hallo. må være en entusiast eller en tulling som er desperat.

da jeg solgte min saab 9000 fikk jeg vite at den var verdt 25 lapper. jeg starta jo der og så ble det pruting i lange baner, endte med at jeg fikk 17 for den da jeg solgte den. kan jo ikke krangle så mye. måtte kvitte meg med den og 17000 syntes jeg var bra for en 92 modell.

Lenke til kommentar

sterkt overpriset de og da. men vanskelig å bedømme din bil uten masse bilder og info om bilen og ikke bare hva som er gjort med den. og uansett har du noen få ting som må utbredes. ny radiator må man ha ellers må man jo hente den på henger. ikke mange som gidder det. trekker jo ned det og.

og jeg vill si at bmw og audi er litt mere "luksus" enn en prelude. japsene er ikke kjent for god komfort ;)

men kom med info om bilen osv og bilder så er det lettere å bedømme

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

1. Er en del Audier og BMWer som er eldre og kjørt lengre enn min, som er en god del dyrere enn hva jeg kan tenke meg for min.

2. Feil. Radiatoren virker den. Er bare ikke alverdens med "riller" igjen. Ble anbefalt å bytte den når bilen var på service, men det var ingen hast sa de.

3. Feil igjen. Bilen er komfortabel nok den, så lenge du ikke setter noe lavprofilsdekk på. Men det gjelder jo de fleste biler.

Hva vil du ha av info?

Lenke til kommentar

jeg gir opp snart. du er så egen og fast bestemt på å få så mye for bilen at det er helt vanvittig. uansett så er det kjøper som alltid har rett. mener han at bilen ikke er verdt mere enn 30 lapper så betaler han ikke mere enn det. du kan krangle så mye du vill med han men han betalere ikke mere enn hva han føler selv den er verdt. men okei. hva hadde du selv tenkt deg i pris?

1 sjangse til før jeg gir opp. BILDER OG INFO OM UTSTYR OSV OM BILEN.

Lenke til kommentar

jeg gir opp snart. du er så egen og fast bestemt på å få så mye for bilen at det er helt vanvittig. uansett så er det kjøper som alltid har rett. mener han at bilen ikke er verdt mere enn 30 lapper så betaler han ikke mere enn det. du kan krangle så mye du vill med han men han betalere ikke mere enn hva han føler selv den er verdt. men okei. hva hadde du selv tenkt deg i pris?

1 sjangse til før jeg gir opp. BILDER OG INFO OM UTSTYR OSV OM BILEN.

Jeg svarer deg helt fint og saklig så kommer du med et slikt innlegg...

Dette viser heller at du burde holdt deg vekke fra tråden, da du tydeligvis ikke er oppdatert på hva disse går for. En Prelude i OK stand går for minst 30,000kr. Min er i veldig god stand, har tilstandsrapport fra Auto2000 som bekrefter dette.

Er ikke alverden med utstyr du får til Prelude, så vet ikke helt hva jeg skal nevne her

Lenke til kommentar

1. Er en del Audier og BMWer som er eldre og kjørt lengre enn min, som er en god del dyrere enn hva jeg kan tenke meg for min.

Både Audi og BMW er jo mer statusmerker enn Honda. Det er uansett snakk om en nesten 20 år gammel bil, du får kanskje 20000-25000

Lenke til kommentar

Se her, og gi meg en god grunn til hvorfor jeg kun kan få 20-25,000 for min.

Du får det for den som kjøper er villig til å betale. Bilen din er ikke verdt en krone mer en folk vil betale for den. Det er kjøpers marked i slike biler. Noe du viser fort med at det er mange andre som ligger ute. JEg ahr selv en bil stende ute på gårdsplassen som jeg mener er verdt 40-50k, men som ved salg ikke kommer til å gå for en krone over 20.

Legg den ut til det du vil selge for, så får du bare:

a) vente på at noen kjøper til din pris.

b) sette ned prisen bit for bit til noen kjøper.

c) drit i å selge, og ha bilen som morrobil.

Ang bagasjeplass så klarer du fint å lage et bra stereoanlegg som tar lite plass om du går inn for det. Og vha skal du med så mye plass? Eneste som man skal kjøre mye på er deg selv, og evt dama.

Lenke til kommentar

Joda, jeg er klar over dette. Men jeg vil ikke akkurat si at 7 biler til salgs er mange.

Uansett hva anlegg du har i bagasjerommet så er det utrolig liten plass. Trenger hovedsaklig større bil til å frakte ting. Kjører en del langturer, og da er det greit å kunne ha med seg ting. I hvertfall når du har folk i bilen.

Lenke til kommentar

Tror folk blir noglet skeptiske til bilen når de ser "ungdoms"felger og stereo større enn bilen. Er vel ikke til å komme fra at den er rævkjørt ut av dimensjoner da.

Jeg ville vel ikke gitt mye over 20. Men kanskje er du heldig og får 30+ for den. Det er jo tross alt markedet som styrer her.

Og vil bare si at selv om bilene på finn ligger ute til 40 000, så vil det ikke si at de er verdt den prisen. Det er verdt å merke seg om de faktisk blir solgt, og ikke bare blir stående. I tillegg vet man aldri hvor mye som blir prutet, men jeg har iallfall erfart at man faktisk selger til en god del mindre enn den oppgitte prisen på Finn.no

Lenke til kommentar

Tror folk blir noglet skeptiske til bilen når de ser "ungdoms"felger og stereo større enn bilen. Er vel ikke til å komme fra at den er rævkjørt ut av dimensjoner da.

Hah, kan godt være folk får inntrykk av det. Men det stemmer overhodet ikke, bilen er veldig fint behandlet på alle måter. Både av meg og av forrige eier. Dessuten er ikke 2 literen noe å rævkjøre i det hele tatt, ikke sprek nok til det.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er i akutt pengeknipe så legg den ut for det du synes den er verd, bilen er jo fin på bildet og du burde kanskje utbedre det som er av feil i og med slikt drar kraftig ned.

Verdivurdering er vanskelig, ringer det en etter 3 minutter og kjøper den over telefonen så vet du hverfall at du har tabbet deg ut på pris, mye bedre og gå ut høyt og være tålmodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...