mobil_jenta Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Hei! Jeg sitter og skal finne en problemstilling til bacheloroppgaven min i markedsføring. Vil skrive innen forbrukeratferd og har tenkt litt på emnene påvirkningen reklame har på barn og på prisgarantier og priskriger mellom butikkene. Men jeg har ikke klart å finne noe klar problemstilling eller hva/hvordan jeg skal undersøke det. Lurte derfor på om dere har noen tips? Kan gjerne være andre emner også. All hjelp mottas med stor takknemlighet Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 "Internettets påvirkning av priser i elektronikk- bransjen". Du kan også lage en etisk problemstilling rundt all reklamen barn blir utsatt for mellom kl 2 og 5. Det vil si når Simpsons gå på TV og foreldre er på jobb. Hvordan tolker barn de syltynne modellene fra H&M? Det blir kanskje litt psykologi... Litt mer/mindre kynisk: Hvordan nå barn uten å gå over en juridisk og/eller etisk grense? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå