Gå til innhold

Wii-spill 2011/2012

kilik

Anbefalte innlegg

lol hvem bryr seg om USA. Xenoblade kommer vel hit i september og teh last story er vel også mer eller mindre annonsert til Europa (se taterfyrings sin forrige post og muligheten til å forhåndsbestille på CDON).

Dog likevel skuffende E3 for Wii med tanke på helt nye titler, men det er jo ganske typisk at en konsollprodusent dropper den gamle konsollen ganske fort når det kommer en ny, selv om jeg kanskje synes det er litt tidlig å slutte å utvikle nye prosjekter til Wii allerede et drøyt år før en ny konsoll (i beste fall) kommer. Likevel skal jeg ikke klage så alt for mye på spillhøsten/vintern til Wii hvis vi virkelig får Xenoblade, last story og Zelda. Kirby ser også helt OK ut, selv om det er mye av det samme gamle.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

3. kvartal for Europa:

# Captain America: Super Soldier (Sega) - July 15th

# WiiWare - ANIMA Ark of Sinners (Anima Game Studio) - July

# Xenoblade Chronicles (Nintendo) - September 2nd

# We Dance (Nordic Games Publishing) - September 2nd

# Champion Jockey: G1 Jockey & Gallop Racer (Tecmo Koei) - September 2nd

# Mystery Case Files: The Malgrave Incident (Nintendo) - September 9th

# Phineas and Ferb across the 2nd Dimension (Disney) - September 16th

# We Sing UK Hits (Nordic Games Publishing) - September 30th

# X-Men Destiny (Activision) - September

# Jungle Kartz (Nordic Games Publishing) - September

# WiiWare - MotoHeroz (RedLynx) - Q3

# FIFA 12 (Electronic Arts) - 2011

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

The Last Story er nå 100% bekreftet til Europa!

Nintendo Europe Autumn/Winter Releases

Wii

Xenoblade Chronicles - 19. august

The Legend of Zelda: Skyward Sword - 18. november

Rayman Origins - November

Kirby's Adventure Wii - Desember

Call of Duty: Modern Warfare 3 - 4. kvartal

The Last Story - 2012

Pandora's Tower - 2012

Wii er kanskje døende, men det neste halvåret kan vise seg å være det beste i konsollens levetid...

Lenke til kommentar

Og dermed var MW3 også bekreftet. Ikke at jeg ville skaffet dette på Wii uansett, men er det noen som forstår hvorfor Activision år etter år "skjuler" at de gir ut Cod på Wii? På de offisielle reklamene så står alle plattformer opplistet - bortsett fra Wii, og på direkte spørsmål fra journalister svarer de hele tiden "ingen kommentar", men en gang utpå høsten, så viser det seg likevel at spillet er under produksjon også for Wii. Veldig rart synes jeg, og det bidrar ihvertfall ikke til at spillet selger noe spesielt godt.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte et par poster ovenfor heter det Kirby's Adventure Wii i Europa og kommer i desember.

Hmm, ser du har skrevet det, og etter litt research så ser jeg at du har rett. Foretrekker det amerikanske navnet dog, Kirby's Adventure fikk vi jo allerede til Nes :hrm:

Lenke til kommentar

Haha, jo du gjorde nok det. Derfor er det et veldig pussig navnevalg, og jeg foretrekker ihvertfall det amerikanske navnet langt over det vi får her. Irriterende å ikke vite hvilket spill man mener når man sier Kirby's Adventure, menmen, er vel bare å kalle det Return to Dream Land her også selv om det ikke heter det offisielt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En liten 2012-preview:

- Last World AKA Last Story ryktes å komme ut 24. februar.

- Rhythm Heaven Wii, som har solgt bra i Japan, er nok også ute rundt 1. kvartal.

- Mario Party 9 slippes trolig til våren.

- Pandora's Tower blir nok en siste hardcore-tittel. Tipper rundt sommeren.

Fra og med høsten er nok Wii så godt som død med unntak av enkle casual-spill.

Det er også en ørliten sjanse for at Dragon Quest X kommer ut mot slutten av året, men personlig tror jeg det drøyer til 2013 og havner kun på Wii U i Europa.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...