Crazy Joe Davola Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Synes selv The Conduit var middelmådig, så kommer nok ikke til å kjøpe meg The Conduit 2. Ivertfall ikke før det koster under 100kr. Merkelig stor forskjell på hva de synes om grafikken ja. Skulle nesten tro de hadde spilt to forskjellige spill. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Nintendo Fiscal Call Information: - Nintendo still working on Wii Vitality Sensor - Challenge with the sensor is that its easy to make it work for 80% of people, but difficult to make to make it work for 99% - Nintendo will still be pushing the Wii - Nintendo releasing one Wii title every month to push the console’s performance Riktignok snakker man om Japan, men tyder på at Nintendo fortsatt vil støtte Wii rimelig bra også nå som Wii 2 er annonsert. Etter et slapt 1. halvår er sommeren/høsten ganske grei med Play Motion, Xenoblade og Zelda i alle fall. Satser på at det på E3 blir annonsert minst to spill til konsollen for USA/Europa i 2012. Jeg er imidlertid noe mer negativ til tredjepartsstøtten etter Wii 2-annonseringen. Tror ikke vi kan regne med så mye fra den kanten lenger. Også mer i tvil om Dragon Quest X dukker opp til konsollen. Kan se for meg det som en lanseringstittel i Japan til en mer hardcorepreget Wii 2. Endret 26. april 2011 av kilik Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 1 tittel i måneden? Det høres... mye ut. Jeg regner med at en del av spillene vil være lokaliseringer av eldre spill som f. eks Excitebots, The Last Story og Xenoblade. Noe annet hadde i så fall vært meget overraskende. Når det gjelder Dragon Quest X er jeg fortsatt sikker på at det blir lansert til Wii. Jeg går ut i fra at Stream vil være bakoverkompitabel med Wii, og det er etter min mening langt mer logisk å utnytte den store brukerbasen til Wii. Med tanke på at DQIX er det mestselgende DQ-spillet noensinne tviler jeg på at fanbasen til serien bryr seg noe særlig om grafikken. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg tror også Dragon Quest X kommer ut til Wii, på bakgrunn av to ting. Det første og viktigste er at Horii utalte i forrige måned at spillet var i utvikling til Wii, og det er det jo naturlig å stole litt på. Det andre er at Dragon Quest de siste generasjonene ofte har dukket opp sent i generasjonen for å utnytte så stor brukerbase som mulig, og i tilfellet til Dragon Quest 7, så kom det jo ut etter at PS2 var på markedet. Dragon Quest er så stort, at der gjelder det bare å få spillet ut på den konsollen med størst brukerbase for at spillet skal selge godt. Per i dag så er det definitivt Wii, og det vil være lenge før eventuelt Super Wii har mulighet til å true det/gi samme salgsresultat. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Markedet hungrer etter et DQ-spill på storskjerm, siden alle DQ-spillene siden SNES-tiden har blitt rereleaset på DS. Og jeg har ikke spilt DQ8 på PS2 siden jeg aldri har hatt playstation..jeg er hvertfall klar som et egg. Holder på med 6'rn på DS nå. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Oppdatert første post med bl.a. europeisk dato til Wii Play Motion. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Pandora's Tower fikk 31/40 i Famitsu (7,7,9,8), og får vistnok skryt for historie og gameplay, men trekk for dårlig grafikk. Litt som ventet med andre ord. Blir spennende å se om det kommer vestover! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Ahhh, Final Fantasy III kom endelig på Virtual Console. Et fantastisk FF-spill satt i en teknologi vs magiverden. Det er spesiellt en scene med operamusikk som er hinsides bra laget. Det er kjent som FF6 i USA, det første FF-spillet til Super Nintendo. Og snart kommer Chrono Trigger også. Spill jeg bare har fått spille på DS eller emulator, kan endelig spilles som de er ment, på 40" skjerm Endret 20. mai 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ahhh, Final Fantasy III kom endelig på Virtual Console. Et fantastisk FF-spill satt i en teknologi vs magiverden. Det er spesiellt en scene med operamusikk som er hinsides bra laget. Det er kjent som FF6 i USA, det første FF-spillet til Super Nintendo. Og snart kommer Chrono Trigger også. Spill jeg bare har fått spille på DS eller emulator, kan endelig spilles som de er ment, på 40" skjerm Det er vel heller kjent som FF3 i USA og FFVI i Japan? Uansett er jeg enig i at dette er et fantastisk spill, faktisk mitt favoritt-rollespill noensinne (og bare helt ufattelig mye bedre enn det oppskrytte FFVII). Jeg har importert orginalen til snes (og eier det også til ps1), så trenger ikke å kjøpe det igjen, men kos deg! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Utseendet på Wii Select-spillene: Amazon UK selger de to førstnevnte spillene til 14 pund, ca. 130 kroner. Endret 24. mai 2011 av kilik Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Faktisk ganske tøft. Mye tøffere enn Platinum og Classics fra Sony og MS. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Uff, så akkurat Twilight Princess på Elkjøp til 599,- /facepalm Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Blir spennende å se hva Nintendo annonserer av spill på E3, nå er det jo under to uker til. Selv om det garantert blir mye Café og 3DS, så bør det vel komme noen Wii-spill også. Sakagauchi er i Paris om dagen, jeg håper det er et tegn på at han hjelper Nintendo France litt med oversettelsen av Last Story (de har jo også tidligere sagt at spillet kommer). Det minner meg om, kanskje vi burde hatt en egen E3-spådomtråd for Nintendo? Eller skal vi bare fylle opp denne tråden med det? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) E3* spådomtråd, så kan vi chatte litt under konferansen også! Endret 25. mai 2011 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Bør vel ha en egen tråd for det. Regner med Sony og MS får sine egne tråder etterhvert. Var ivertfall slik på innlegg.no. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Yayyyyy der var Chrono Trigger dukket opp hos oss også. Nå får jeg endelig spilt det uten å myse ned på DS-skjermen Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Litt off-topic: Chrono Trigger OST - Guardia Millennial Fair Bring any bells? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Sikkert ikke så mange av dere som kan lese fransk, men denne franske nettsiden bekrefter at The Last Story kommer til Europa. Det står noe slikt som at Sakagauchi har vært i Paris i det siste, og gjort et intervju med en fransk spillside hvor han bekreftet at spillet kommer, så da er det bare å kaste seg på Hype-toget! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Spilte gjennom Lord of the Rings: Aragorn's Quest igår. Koselig spill, selv om høyeste score på metacritic er 70%. Det er hele filmtrilogistoryen sett gjennom Aragorn sine øyne, fortalt av Sam flere år etter LOTR historien sluttet. Og mellom hovedmissions kan man springe rundt i hele The Shire som lille Frodo Gamgee og gjøre småquester for folk (nye quester popper opp mellom hvert main quest). Man kan velge å fortsette historien eller gå ut i Shire og finne skjulte ting og gjøre sidequests til katta tar deg. I The Shire forberedes en stor fest der kongen kommer (Aragorn altså), så Sam forteller barna om alt de gjorde sammen. Bruker nunchuck+wiimote til fighting, som er svært responsivt. Thumbsticka for å gå rundt. Trenger ikke overdrevne bevegelser for å registrere slash eller thrust. Det er noe ala Zelda der nunchuck er skjold/fakkel/spear og wiimote er sverdet og buen. Med bue kan man sikte i first person view, ellers er det 3rd person view på skrå ovenfra. Områdene er digre og direkte basert på filmene, med en veldig cartoon-ish grafikkstil og karikerte figurer med ganske stor "likeness" fra filmene. Du spiller stort sett som Aragorn hele tiden, så når Frodo er på vei til Mt Doom med Ringen, kjemper du i det store slaget ved Mordor-porten for å holde Sauron's oppmerksomhet vekk fra hobbitene, i Moria tar du deg av orcs som svermer rundt mens Gandalf slåss med Balrogen osv. Eller når Merry og Pippin forsvinner inn i Fangorn, er det du som finner sporene etter dem og følger dem inn dit. Man har også Gandalf, Gimli og Legolas med seg mesteparten av tiden, og player 2 kan hoppe inn som Gandalf når som helst. Kartene er spekket med skjulte ting å finne, som telles opp på slutten av missionet, som får deg til å gå utenfor den direkte stien til neste questmark hele tiden. Og alle tingene gir en liten permanent boost til en party member, så man vil finne flest mulig. Man finner også lore items som gir småsnutter med historie, og våpen til de forskjellige folkene basert på ting fra bøkene, pluss diverse artifacts som gir %-bonuser mot visse typer monstre eller mere healing fra healing items som subquest rewards. Dette får deg til å ville støvsuge opp mest mulig sidequests også, ikke bare rushe til neste mainquest. Questene starter litt slapt med veldig mye "gå dit og hent den tingen til meg" type, men et par timer inn begynner masse kule abilities å unlockes, og kampsystemet blir ganske dypt og morsomt. Spilte på Hard vanskelighetsgrad, da spillet er ganske lett. Skjermen blir hvertfall lett svermet av monstre, spesiellt i det siste slaget i spillet, der det bare svermer orcs og trolls og siege engines og alt mulig rundt på skjermen, uten en eneste slowdown. Tror jeg brukte 10-12 timer på å hakke og slashe meg gjennom storyen og sidequests, og det er veldig mange sånne "husker du DETTE fra To Tårn"-moments som du får spille gjennom, hovedkarakterene sier gjerne samme tingene de sa i filmen der også. Omtrent samme tiden det tar å se alle 3 filmene back to back. Veldig Zelda-feeling over hele spillet egentlig. Kjøpte det brukt fra Gamestopp til 99,-, angrer ikke et sekund. Musikken er også fantastisk stemningsfull og hentet rett fra filmene. Slåssinga kan være mye hack'n'slashing med wiimote, men stopper man litt kan man følge gestures som popper opp ved visse kriterier som lar deg gjøre ekstra damage mot forskjellige monstre, så man lærer seg forskjellig taktikk for Giant Spiders enn Orc commanders. Det er også bossfights i hvert kapittel der man nesten må lære seg mønster og finne ut hvordan man trigger gesture-angrepene for å gjøre masse damage istedet for å bare chippe vekk litt og litt helse med å fekte i ørska. Du har også en energy bar som fylles mens du slåss opp som kan brukes til ekstra sterke heavy attacks. Fysikken er også bra, orcs flyr bakover når du slår dem ned, ikke bare ramler som en sekk poteter, så man føler seg powerful når monstre flyr alle veier. Etter spillet er slutt kan jeg gå tilbake til quests og se ting jeg ikke fant, og gjøre dem på nytt, fullt oppgradert såklart. Et veldig friskt pust i spilltørken som er for tiden Anbefaler dere å gå i brukthyllene på gamestop, med metacritic på mobilen og sjekke scores før man kjøper. Finner mange gode gems sånn. Endret 3. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) E3 var ganske skuffende for Wii med blant annet ingen amerikanske bekreftelser for verken Xenoblade eller Last Story og Pikmin 3 flytter over til Wii U, men en god del mindre spill ble vist fram som sammen med Twilight Princess og Xenoblade (for oss i Europa) sikrer Wii grei spillstøtte til våren neste år. Kirby Wii http://www.youtube.com/watch?v=V1SUBo6uZwM Go Vacation http://www.youtube.com/watch?v=ZxKoQQrugw0 Rhythm Heaven Wii http://www.youtube.com/watch?v=9yGr50ObWqk Fortune Street http://www.youtube.com/watch?v=z-3NWGUKfMo Mario Party 9 http://www.youtube.com/watch?v=oG04TMHUHpc Mystery Case Files: Malgrave Incident http://www.youtube.com/watch?v=3RerFkAI6_4 Endret 14. juni 2011 av kilik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå