Morfeo Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Nintendo eier begge de spillene, uavhengig av hvem som programmerte de i utgangspunktet, så begge de kunne fint vært gitt ut som NPC-spill. At det er forskjell på Europa/Amerika-utgivelsene er helt hull i hodet ja, og det samme er det at europeiske spill MÅ oversettes til alle mulige språk før det kommer. I fjor spilte jeg gjennom Yakuza 2 til PS2. Japansk tale, engelsk undertekst. Alle vil vel heller ta en slik løsning enn intet Last Story i det hele tatt? Det som gjør det så rart er egentlig at de fortsetter å ikke gi ut spill når konsollen deres egentlig skriker etter nye utgivelser. Menmen, Nintendo gjør mye bra også, og de vet vel hva de driver med. Bare virker så ufattelig meningsløst herfra (og for meg personlig er det mindre viktig, jeg importerer det jeg må likevel). Chrono Trigger kommer til Virtual Console i mai - selv om det er snart 20 år gammelt, så er det nok det beste spillet - uavhengig av plattform - som kommer ut i år, det redder nok dessverre ikke Wii-en dog. Endret 13. april 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Jeg kjøpte Wii'n 70% pga alt det digge retro som er på Virtual Console, og fordi trailere til Monster Hunter Tri så fantastiske ut. Angrer ikke på det. Jeg gikk glipp av hele konsollhysteriet på slutten av 80/hele 90-tallet fordi jeg var diehard Amiga-fan og ville ikke ta i slike "leker" når jeg hadde en seriøs datamaskin. Så nå gjenoppdager jeg konsollklassikere som Ocarina of Time, Majoras Mask, Super Metroid, Mariospillene og andre kongespill via Wii VC. Pluss gode spill som Muramasa the demon blade, Red steel 2, Other M, Final fantasy crystal chronicles, etc etc. Disse viralvideoene til MH3 er fantastiske. "Uuuuh I don't think can cook that for you" http://www.youtube.com/watch?v=HP_7Yv-a4EE&feature=relmfu Endret 13. april 2011 av Bytex Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Chrono Trigger er et must for alle som har den minste interesse for RPG. Også musikken da, tidenes beste spillmusikk. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Enig, Chrono Trigger er fantastisk, nesten like bra som det beste rpg-et noensinne, Final Fantasy VI. Litt av en tid midten av nittitallet var for Square, tenk om de bare kunne vært i nærheten av like heftige i dag Dessverre er det ikke alltid slik at sterkere maskinvare automatisk gir bedre spill, og det er vel japanske rollespill det beste eksempelet på. Selv hadde jeg forsåvidt både Gamecube og PS2 forrige generasjon, men var for det meste en PC-gamer gjennom både N64 og gamecube-tiden. Men det var Wii-ens fokus på nye måter å spille på, muligheten til å bruke wiimoten som sverd og nunchuken som skjold i Zelda, retrobølgen fra Virtual Console og ting som Warioland: Shake it, og ikke minst den fantastiske kontrollen i spill som Resident Evil 4 og Metroid Prime 3 som gjorde at jeg "kom tilbake" til Nintendo denne generasjonen. Det var likevel annonseringen av Mega Man 9 som fikk meg til å endelig anskaffe en Wii - da viste jeg at dette var konsollen for meg Og jeg tror faktisk dette er mye av grunnen til at Wii har gjort det så bra - nettopp at den appellerer til folk som meg som på en måte hadde gitt opp konsollgaming etter snes. Jeg kjenner ihvertfall mange slike i min egen omgangskrets. Edit: Og den gangen var jo enda Street Fighter 4 i produksjon for Wii også, og dette var et spill jeg MÅTTE ha (og grunnen til at jeg skaffet meg en 360 også tidligere i generasjonen). Endret 13. april 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Merkelig at de ikke har utvidet New Play Control!-katalogen på to år, særlig nå som det virkelig skorter på nye, originale utgivelser. Det er mange å ta av. Zelda: Wind Waker, Super Mario Sunshine, Luigi's Mansion og Paper Mario 2 for å nevne noen first-party. Enkle avtaler med Sega og Silicon Knights kunne sørget for henholdsvis F-Zero GX og Eternal Darkness også. Jeg er enig. Luigi's Mansion er et spill jeg aldri har spilt, men har så lyst til å prøve det. Angrer bittert på at jeg aldri kjøpte det til GameCube. Så det flere ganger i butikkene, men av en eller annen grunn kjøpte jeg det aldri. Har også et håp om at på neste Nintendo-konsoll, vil det være mulig å laste ned GameCube-spill, på samme måte som VC til Wii og Game Boy Colour til 3DS. Når det gjelder Last Story tror jeg Nintendo venter å ser hvordan Xenoblade gjør det i Europa først. Det skal visst være en gedigen oversettelsesjobb. Men misliker sterkt at de ikke kjører felles USA/Europa-lansering for spill som Excitebots, Another Code R og Kirby's Epic Yarn. Det virker totalt ulogisk. Vet du om Nintendo har planer om å slippe Excitebots her i Europa? Excite Truck er et av mine favorittspill på Wii, så ble ganske skuffet da de ikke ga ut Excitebots her. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Personlig tror jeg Last Story kommer til vesten helt uavhengig av hvordan Xenoblade gjør det, jeg skrev vel en post om det tidligere her et sted. Føler Sakagauchi så og si har bekreftet det med sine kryptiske twitter-meldinger, og det som ble sagt i den Iwata Ask-serien med Takahashi og Sakagauchi tydet jo veldig på at begge var planlagt for internasjonal utgivelse. Dog tror jeg at The Last Story, til forskjell fra Xenoblade, er en såpass stor greie fra Nintendo at de vil vente til E3 med å både annonsere og virkelig hype dette spillet. Dette er sannsynligis et av de dyreste spillene Nintendo har finansiert noensinne - det skal satses på. Jeg forventer meg noe ala Dragon Quest-pushet Nintendo har bedrevet i vesten de siste årene, dog, så lenge ingenting er annonsert er det jo alltid en usikkerhet. Det de skulle gjort med enten Last Story eller Xenoblade, er å inkludere en demo til Skyward Sword på disken eller noe, det alene ville sikret noen hundretusen solgte av disse spillene i vesten. Dessverre har jeg i min erfaring aldri opplevd Nintendo gjøre slike ting. Men se på hvordan Konami lot det følge med MGS-demo i Zone of The Ender og slik sikret litt salg for en ny tittel ihvertfall. Excitebots er et av de spillene det er helt ufattelig at ikke allerede er i Europa, og personlig så tror jeg ikke det kommer til å komme i det hele tatt. Spillet bombet totalt i USA, og da mener jeg ikke M:Other M-bombing, men Ivy The Kivy-bombing (forøvrig et glimrende spill om noen trenger noe å spille til Wii). Trist og tragisk, og definitivt noe av det mest latterlige med hvordan Nintendos globale avdelinger opererer. Og Luigis Mansion hadde vært perfekt til NPC - dog, tipper du kan få det veldig billig til gamecube (Wii er jo bakoverkompatibel). Spillet er ikke egentlig så veldig bra, men det er koselig nok, og vell verdt å spille gjennom for stemningen alene. Endret 13. april 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Må da nevnes at Last Story floppet i Japan. Har solgt rundt 160k. Uansett er det nok et stykke unna nå som Xenoblade er annonsert for release i år. Tipper tidlig 2012, hvis det kommer. Ser for meg både nedlastbare GC-spill og Wii-spill på neste konsoll. Ninty gjør neppe tabben med alt for lite diskplass igjen. 100 GB minimum vil jeg tippe. Begynner å bli virkelig spent på E3 nå. Regner med et par store Wii-annonseringer. Tror det er en liten sjanse for Wii 2-annonsering også selv om 3DS selvsagt vil være hovedfokus dette året. Tror Wii 2 blir lansert et sted mellom sommeren 2012 og jula 2013. Endret 13. april 2011 av kilik Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Tipper alt drukner i 3DS lanseringer som Zelda, Mario etc. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Se her da http://wii.ign.com/articles/116/1161875p1.html IGN has since chimed in with its own intel, claiming that the console will be "significantly more powerful than the PlayStation 3" and that Nintendo intends to "recapture the hardcore market". It also added that the machine will be backwards compatible. Endret 14. april 2011 av nouse4aname Lenke til kommentar
discostu Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Se her da http://wii.ign.com/articles/116/1161875p1.html IGN has since chimed in with its own intel, claiming that the console will be "significantly more powerful than the PlayStation 3" and that Nintendo intends to "recapture the hardcore market". It also added that the machine will be backwards compatible. Saken er vel at når Nintendo lanserer denne så kommer sony med en enda kraftigere maskin. Tror Nintendo har gått av å henge seg på de andre når det kommer til kraft igjen slik som de gjorde før (n64/gc). Greit nok, man kan argumentere med at wii selger jævla bra og de har noen ålreite spill pluss at grafikk ikke teller alt, men dersom de er på høyde med de andre konsollene kan man slippe multiplatformspill til alle. Det vil de nok tjene på. Omtrent alt av 3rd party spill til wii er jo søppel. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Kilik: Riktig at Last Story floppet i Japan dessverre, men spillet var designet for å appellere til mer vestlige spillere, så kanskje det var noe av grunnen? Jeg har rimelig trygge kilder på at det kommer, men man kan jo aldri vite selvsagt. Det blir ihvertfall oversatt til fransk i disse dager, og det pleier vel å være et tegn på europeisk utgivelse. Saken er vel at når Nintendo lanserer denne så kommer sony med en enda kraftigere maskin. Tror Nintendo har gått av å henge seg på de andre når det kommer til kraft igjen slik som de gjorde før (n64/gc). Greit nok, man kan argumentere med at wii selger jævla bra og de har noen ålreite spill pluss at grafikk ikke teller alt, men dersom de er på høyde med de andre konsollene kan man slippe multiplatformspill til alle. Det vil de nok tjene på. Omtrent alt av 3rd party spill til wii er jo søppel. Dette tror jeg er et kjernepunkt. Det blir ekstremt viktig for Nintendo å ikke ende i en Dreamcast-situasjon mellom to generasjoner. Så får de masse støtte og ser sykt heftig ut - helt til MSony lanserer sine konsoller et år-halvannet senere - bare for å gruse grafikken og overta all supporten til Wii2. Nettopp derfor har jeg lenge ment at Nintendo burde vente med å lansere sin neste konsoll til også Microsoft og Sony begynner å bevege seg - slik at de kan være noenlunde i samme liga som dem. Et annet moment er at Sony garantert sitter med kopimaskinen sin når Nintendo nå går først ut, klar for å stjele de eventuelle gode ideene Nintendo måtte ha, og kan slik potensielt levere en maskin som gjør Wii 2 til et dårligere produkt på nesten alle områder bare 1 år etter at den kommer på markedet. Når det er sagt - støtten til Wii er elendig, og det er forståelig at Nintendo ønsker å gjøre noe med dette. Jeg håper bare at det lykkes - og dette ikke - av flere enn en grunn - blir Nintendos Dreamcast. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Ser "alle" antar at PS4 og Xbox 3 får betydelig bedre grafikk, men det er jeg tvilende til. Sony har tapt enormt med penger på PS3s ekstremt dyre hardware og de er på sisteplass denne generasjonen. Slik jeg ser det vil ingen satse på en superdyr konsoll som må selges med tap selv til 6000 kr... Blir spennende å se hvor de tre legger lista. Wii 2 kan være litt svakere enn de andre uten at det gjør så mye, akkurat som PS2 var litt svakere enn de to andre i forrige generasjon, men blir det så stor forskjell som mellom Wii og PS3 denne generasjonen er de i trøbbel. Endret 15. april 2011 av kilik Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Ser "alle" antar at PS4 og Xbox 3 får betydelig bedre grafikk, men det er jeg tvilende til. Sony har tapt enormt med penger på PS3s ekstremt dyre hardware og de er på sisteplass denne generasjonen. Slik jeg ser det vil ingen satse på en superdyr konsoll som må selges med tap selv til 6000 kr... Blir spennende å se hvor de tre legger lista. Wii 2 kan være litt svakere enn de andre uten at det gjør så mye, akkurat PS2 var litt svakere enn de to andre i forrige generasjon, men blir det så stor forskjell som mellom Wii og PS3 denne generasjonen er de i trøbbel. Du har rett i dette - og for Sony sin del så håper jeg at de roer seg litt nå. Men se på NGP/PSP2 - den er jo helt latterlig kraftig enda en gang. Er på bakgrunn av det jeg tror PS4 også vil være et kraftmonster. Tror dog at om Sony fortsetter med den taktikken de har nå, at de vil være i en enda vanskeligere situasjon inn mot neste generasjon enn det Nintendo er i - og på bakgrunn av kommentarene til Jack Tretton tidligere i uken, så virker det ikke akkurat som de har lært så mye av giganttapene sine. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Xenoblade trolig i september Virker sannsynlig nå som Wii Play Motion kommer i sommer og Zelda antas å bli det store julespillet. Endret 16. april 2011 av kilik Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Tror nok at både MS og Sony ønsker å vente så lenge som mulig før de kommer med en oppfølger, og jo lenger de venter vil de nok også kunne hente seg inn på Nintendo. Når Nintendo først kommer med en oppfølger til Wii-en, så kan de ikke stå på stedet hvil for lenge. Derfor tror jeg Nintendo er selskapet som sitter på trumfkortet på når forandringene i konsollmarkedet skal starte, tror det kan bli vanskelig for dem om de venter for lenge også. I og med at oppfølger til Nintendo Wii kommer nå, og MS og Sony har sagt at det er lenge igjen av levetiden til 360 og PS4, tror jeg de innser en potensiell trussel ved å tilby dyrere produkter med så lang lang levetid. Tror nok de kommer til å komme med en oppfølger tidligere enn de hadde håpet på. Noen som vet hvor lenge de er antatt at vi kommer til å se en ny konsoll fra MS eller Sony? Kommer vel noen uttalelser om dette om ikke så alt for lenge vil jeg anta. Mest kunstig for Nintendo hadde selvsagt vært at de fikk sitte på markedet med en ny konsoll i noen år før andre oppfølgere kommer. Om Sony og MS tør å ta reprise av samme strategi så kan Nintendo gi ut en ny konsoll et par år etter deres konsoll igjen da en tidligere normal syklus ville vært over. Om Nintendo gjør som de andre konsollene og legger godt til rette for både motion og (spesielt) vanlig kontroller tror jeg 360 og PS3 har lite å stille opp. Om Nintendo får bedre fokus fra utviklere av spill som er store på de andre konsollene, spesielt om Nintendo stikker av med en nokså synlig bedre versjon av spillene, og om man også tar eksklusive titler til Nintendo i betrakning, så kommer jeg ikke til å ha mye grunn til å skru på 360 eller PS3 bortsett fra et par eksklusive spill. Online-tjenester, eksklusive spill til konsollene, kontrollene, andre funksjoner på Wii-oppfølger og pris vil jo selvsagt være avgjørende for hvor mye den vil kunne ta over mitt bruk fra de andre konsollene. Endret 16. april 2011 av tamarin Lenke til kommentar
kilik Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Jeg tror f.eks. Sony gjerne kunne ha ønsket å vente til 2015-2016, men jeg tror alle tre føler presset til å lansere senest julesalget 2014. Får en konsoll et forsprang på 20-30 millioner kan det være for sent... Jeg tror vi går mot lengre generasjoner. Xbox 360 har snart vært 7 år på markedet. Til gjengjeld blir det flere revisjoner underveis som X360 Slim, DS Lite etc., så man sakte men sikkert utvikler konsollen. iPhone 1-4 og iPad 1-2 er gode eksempler på hvordan det kan gjøres. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Om det Nintendo viser på E3 er virkelig heftig, så tror jeg nok neppe hverken Microsoft eller Sony tør vente lengre enn til neste E3 for å vise frem sine planer, da med en lanseringsdato i 2013. Dermed får Nintendo et halvt års/helt års forsprang, noe som kan være nok til å vinne generasjonen. En ting vi ikke har tatt opp her, og som burde være et problem for alle andre enn ID, Crytek og Epic, er jo hvordan utviklingskostnandene vil bli på PS4 og Xbox 3 om hoppet i maskinvare blir såpass kraftig som vi antar. Jeg trodde hele tiden at Wii ville få tonnevis med support etterhvert fordi den er billig å utvikle for - og tok feil - men dette er definitivt et scenario jeg kan se i neste generasjon om MSony IGJEN hever terskelen voldsomt for å utvikle på sine maskiner. I så fall bør Nintendo med sin PS360+ maskin sitte i en meget mye mer gunstig situasjon enn folk er klar over. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Ja, nå har vi nå kommet til et punkt hvor det ikke er teknologien som begrenser, men utviklingskostnader. Det er nok en av de viktigste grunnen til at vi ikke har sett noe som virkelig pusher PC-hardware siden Crysis 1. Markedet er ikke stort nok i forhold til kostnadene og man velger heller å gå multiplattform med X360 som utgangspunkt. Et annet spørsmål er om grafikken ikke begynner å bli bra nok for de fleste. Jeg klarer ærlig talt ikke se forskjell på 720p og 1080p når jeg sitter mer enn 2 meter fra 40-tommeren min. Nintendo trenger virkelig en oppgradering, men hvordan skal Sony ta steget fra f.eks. Uncharted 2 som fortsatt ser bra ut? Selvsagt kan det bli langt bedre, men er det verdt det i forhold til de ekstra kostnadene? Er folk flest villig til å betale for det? Det er nok en enorm forskjell i kostnad på dagens spill og pseudo-fotorealisme som trolig er mulig med next-gen hardware. Derfor vil jeg tippe at grafikken i de aller fleste spill i neste gen. ikke blir betydelig bedre enn dagens selv om teknologien i teorien skulle tilsi det. Mange blir nok skuffet over at man ikke merker like stor forskjell som fra PS1 til PS2 og til PS3 for eksempel. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Det har begynt å tikke inn anmeldeser av The Conduit 2. Ikke det at jeg hadde forventninger til dette spillet, men siden dette er et av få Wii-eksklusive spill hadde håpet på litt bedre mottakelse. http://www.gameinformer.com/games/conduit_2/b/wii/archive/2011/04/19/one-stumbling-step-forward.aspx http://wii.ign.com/articles/116/1162746p1.html Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Er vel omtrent som ventet. Eneren fikk rimelig middels karakterer de fleste steder med rundt 70% i snitt. Tipper det samme nå. Litt merkelig at IGN gir grafikken 9.0, mens GI mener det til tider minner om et N64-spill... Endret 19. april 2011 av kilik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå