Gå til innhold

Wii-spill 2011/2012

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste det akkurat. Selvsagt kommer det til vesten, det er Dragon Quest, Nintendos og Square Enix store satningsserie i vesten. Bare å glede seg!

Nå venter vi bare på The Last Story, om det kommer, så vil Wii-en i mine øyne ha gått fra et elendig år til et fantastisk år :) Så vi får håpe at det dukker opp en annonsering der også snart!

Lenke til kommentar

Og da er det bekreftet at Nintendos amerikanske avdeling har kjøpt domenet thelaststory.com. Dette er selvsagt ingen bekreftelse på at spillet kommer til vesten, men det pleier å være en svært god indikator. Jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar

Og da er det bekreftet at Nintendos amerikanske avdeling har kjøpt domenet thelaststory.com. Dette er selvsagt ingen bekreftelse på at spillet kommer til vesten, men det pleier å være en svært god indikator. Jeg krysser fingrene!

Jeg også(!) ... hadde vært så mye mer behagelig om spillet fikk en vestlig utgivelse enn å måtte lære seg japansk! Dette er et spill jeg av en eller annen grunn virkelig har fått øynene opp for.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Også kommer jo Project Zero 2: Crimson Butterfly også etterhvert. Det er en remake av PS2-spillet, som er noe av det skumleste survival horror jeg har vært i nærheten av å spille.

PZ4 ble en slags skandale i vesten, det skulle lokaliseres, og bli et av svært få "voksenspill" til Wii, men så fant Nintendo US ut at det var for mange bugs og nektet å release det, så det ble aldri oversatt. Istedet gjorde en fangruppe et fullstendig oversettelsesprosjekt, gratis. Som krevde diverse hacks installert på Wii'n for å virke med japansk spill.

Nå sitter "alle" og tror noe lignende vil skje pånytt, men det tviler jeg hardt på. Blir nok engelsk og tilgjengelig for oss også denne gangen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Litt God of War/Devil May Cry-aktig? Action RPG? Virker interessant. Men tar nok prisen for årets verste textures.

Merk 26. mai. Kun 7 uker mellom første visning og lansering er vel bortimot rekord?

Endret av kilik
Lenke til kommentar

For meg var Kirby for lett og lite utfordrende spill. Jeg spiller slik at jeg samle alt jeg kan på det ene brettet og så gå videre til neste stage. Pleier ikke å spille om igjen for å samle inn alt når det gjelder 2D spill. Må si at jeg ikke har rundet Kirby enda og tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det (også fordi jeg har lånt den bort). Har du spilt Donkey Kong Country Returns og syns den er vanskelig, så kan jeg si at Kirby Epic Yarn er lettere. Ikke så veldig overraskende da Kirby er mer rettet mot barn enn DKCR.

Lenke til kommentar

Kom for å poste Pandora's Tower traileren. Spillet ser VELDIG God of War-aktig ut, men med en lysere tone. Grafikken var forferdelig selv for et Wii-spill, og må si jeg var litt skuffet av traileren egentlig. Hadde mer håpet på et Ico-aktig spill enn dette her. Tror heller ikke at dette blir årets spill akkurat, men det fyller vel et hull i Nintendo sin portefolie. For meg virker det som om Nintendo nå tar litt konsekvensen av at de aldri får noe support fra tredjepartsutviklere, og dermed utvikler sine egne franchiser innenfor de rommene som egentlig var åpne for andre. The Last Story som en erstatning for Final Fantasy, Pandora's Tower for Devil May Cry/God of War, Xenoblade for Morrowind/Oblivion, og jeg tipper også at de har et prosjekt (Retro sitt ikke-annonserte spill kanskje) med å få i gang en stor shooter på sine konsoller.

Angående Kirby, så har jeg ikke spilt det, men jeg tror jeg ville anbefalt Donkey Kong Country Returns i stedet om du ikke allerede har det? Det spillet er et av de beste plattformspillene noensinne etter min mening, mens Kirby ser koselig ut, men alt for enkelt ut ihvertfall for min smak. Klonoa er også et godt tips om du har lyst på en søt, fargerik plattformer. Dette er en remake av PS1-spillet (beste plattformspillet til PS1 etter min mening), og siden det floppet så burde det heller ikke være så dyrt nå.

Og sist: Fatal Frame 4/Project Zero 4 kom ikke til vesten fordi Tecmo ikke ville gå inn å fikse en ganske alvorlig bug i spillet (Nintento er ikke akkurat strenge med hva de tillater på plattformene sine, men Seal of Quality-et betyr tross alt at spillet ihvertfall skal virke), men spillet er ferdig oversatt, så jeg tipper at det blir ordnet nå i forbindelse med utgivelsen av FF2/PZ2 og at vi likevel får en vestlig utgivelse. Vi får ihvertfall håpe det.

Edit: Så gjennom traileren igjen, og teksturene ser seriøst ut som de er fra N64. Hva f er det Nintendo holder på med? Syv uker fra lansering... Jaja, jeg bryr meg egentlig ikke noe spesielt mye om grafikk, men tragisk hvis dette viser seg å være et godt spill som flopper fordi det ser forferdelig ut. Vi får håpe at de får ordent opp i det/kvaliteten på videoen er dårlig/eller et eller annet annet.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Lillebror var helt besatt av FF4, og har spilt gjennom det ørten ganger bare fordi han ikke turte å legge inn noen updates på Wii'n fordi han måtte installere masse rart for å få FF4 til å virke. Det er da fullt spillbart, hele veien gjennom. Siktinga med Wiimoten kunne godt vært oppdatert endel, og det er enkelte bosser som bare er udødelige og slikt, men sånt aksepterte han bare som gameplay.

Egentlig er han mest irritert på at de ga lisensen til Nintendo istedet for å bare fortsette på PS2. Wiimote-aiming virker som en attpåklatt som er dårlig gjennomtenkt og implementert, kunne med stor fordel vært to analogstikker istedet.

Lenke til kommentar

Om resultatet av at Nintendo har fått eksklusivitet til FF/PZ er at spillene ikke lengre kommer til vesten, så er jeg enig i at det er ufattelig tragisk ja. Da burde de bare holde seg på PS2. Selv er jeg ikke noen stor fan av sjangeren (har vel knapt spilt noe utenom Resident Evil-spillene), og kommer nok aldri til å spille dette heller, men unner jo dere andre å få tilgang til de, spesielt siden dette virker som en av de beste (og særlig nå som Capcom har shooterisert RE og Konami virker helt lost med SH).

Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke direkte Wii-relatert, men mer Nintendo-relatert generelt. Kensuke Tanabe, som er ansvarlig for å jobbe med Nintendos utenlandske partnere sier i et intervju at han er på utkikk etter flere utviklere som Retro:

Nintendo’s Kensuke Tanabe is on the lookout for more developers of the calibre of Retro Studios, who so impressed the Nintendo producer during development of Donkey Kong Country Returns – but admits that too many US game companies are “running a business for business’ sake.”

Retro has been working under Nintendo’s wing for a decade, developing the Metroid Prime series for the firm, before taking on last year’s Donkey Kong reboot. Now Tanabe, who works with Nintendo-affiliated US developers, says he wants to find more studios of a similar standard.

Asked if it was important for Nintendo to strengthen its relationships with foreign developers, Tanabe tells us: “I absolutely believe so. I work with other development partners, such as [Punch Out!! developer] Next Level Games in Vancouver and Monster Studios [of Pilotwings Resort] in Minneapolis.

“And they, much like Retro, really get our development philosophies. I want to find as many people as we can, as many great companies as we can to get involved with. I’m really looking for developers with a sense of craftsmanship.”

That, Tanabe admits, has proven hard to find, with his personal feeling being that “there’s a real increase in the number of companies that look like they’re really running a business for business’ sake. There are many of those certainly within the midst of the gaming industry as a whole, or at least I feel that way.”

Kilde: http://www.next-gen.biz/news/tanabe-we-need-more-like-retro

Dette har interessante implikasjoner for hvilke typer spill vi vil se fra Nintendo i fremtiden. Personlig tror jeg dette er enda et ledd på å utvide sin portefølje av spill slik som jeg nevnte ovenfor. Er det en "Halo-killer" Nintendo er på utkikk etter?

Et selskap som Nintendo absolutt burde vurdere er Junction Point med Deus Ex-skaper Warren Spector i spissen. Disse har allerede gjort en brukbar jobb på Wii med Epic Mickey, og Spector selv har flere ganger uttalt seg meget positivt om Nintendo. At Deus Ex er den beste shooteren noensinne reduserer heller ikke min lyst på dette :) Dog, de er for tiden eid av Disney, men Disney har redusert bemanningen med en tredjedel siden Epic Mickey var ferdig, og det er godt mulig at de ville være interessert i å kvitte seg med hele studioet.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Synes Last Story ser virkelig interessant ut. Sjelden at et ikke-nintendo spill ser bra ut til Wii. Kanskje noe å vurdere... Zelda er det eneste must-have som kommer til Wii i mitt hode.

Et annet spill du bør sjekke ut er Xenoblade!

Forøvrig så er The Last Story like mye et Nintendo-spill som Gears er Microsoft-spill og Resistance er Sony-spill. Nintendo har finansiert spillet, de har deltatt i utviklingen (og blant annet forkastet Sakagauchis første skript som for mørkt), de publiserer det, og de eier IP-en. Men enig i at det ser fantastisk bra ut! Sjekk ut gamepro sinn rpg-poscast som ble postet i går, der snakker en kar som har spilt det veldig positivt om spillet! http://www.gamepro.com/article/news/218780/our-new-rpg-podcast-roleplayers-realm/

Lenke til kommentar

Nintendo har annonsert Wii Play Motion.

ss_preview_wiiplaymotionbox.jpg.jpg

Som de fleste skjønner er dette en oppfølger til Wii Play som støtter Motion Plus. 12 nye-minispill. Kontroll med Motion Plus medfølger.

Lanseres i USA den 13. juni. Ingen dato for Europa foreløpig, men sensommeren er nok et greit tips.

Lenke til kommentar

Ja det var vel akkurat dette vi hadde håpet på, når Reggienator sa at Nintendo kom til å annonsere Wii-spill i de nærmeste ukene :) Er sikkert noen av minispillene som er litt interessante siden det bruker Motion+, men hva med å komme med en Last Story-dato i samme slengen? Eller (siden dette er NOA's pressemelding) si noe om Xenoblade? NPC:Pikmin? Another Code R? Disaster? Fatal Frame 2?

Jeg tror de fleste av oss forstår at Nintendo gjerne skulle hatt mer støtte, at det tar tid å lage spill, og at det ikke alltid er så enkelt å planlegge når ting er ferdig. Men det som er så tragisk er jo at Nintendo både her og i USA sitter på tonnevis med spill som de faktisk kunne gitt ut for å øke entusiasmen hos sine fans. Jeg har feks ekstremt lite lyst til å importere en amerikansk gamecube for å spille Baten Kaitos 2, men her kunne jo Nintendo enkelt ha laget en NPC-greie og slengt det ut i Europa siden det aldri kom ut her og både gledet slike som meg, og fylt et gigantisk hull i line-upen deres. Jaja, coveret til Ocarina så bra ut ihvertfall :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Merkelig at de ikke har utvidet New Play Control!-katalogen på to år, særlig nå som det virkelig skorter på nye, originale utgivelser. Det er mange å ta av. Zelda: Wind Waker, Super Mario Sunshine, Luigi's Mansion og Paper Mario 2 for å nevne noen first-party. Enkle avtaler med Sega og Silicon Knights kunne sørget for henholdsvis F-Zero GX og Eternal Darkness også.

Når det gjelder Last Story tror jeg Nintendo venter å ser hvordan Xenoblade gjør det i Europa først. Det skal visst være en gedigen oversettelsesjobb. Men misliker sterkt at de ikke kjører felles USA/Europa-lansering for spill som Excitebots, Another Code R og Kirby's Epic Yarn. Det virker totalt ulogisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...