Morfeo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Ja. Det var orkestret. Zelda trailern var interessant, men zelda pratet var altfor kort. Nesten litt skuffet at Iwata snakker mye om Must have spill og sammenligning mellom de tre store selskapene Skulle gjerne hatt mer info ja, spesielt en release-dato. Men digg at det var orkesterert musikk, det var på tide. Nå blir Iwata religiøs her: Trust your passion, believe in your dream, make the impossible possible. Det er altså løsningen på fremtiden. Og der var det over Vi fikk Zelda-traileren, nytt Mario til 3DS (dette viste vi jo egentlig om), og en bekreftelse på at Nintendo skal feire Zeldas 25-års jubileum. Ikke så verst egentlig. Endret 2. mars 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Zelda trailer, dårlig kvalitet da. Uff, for et rush. Retro Studios next? Hehe Halen til Mario logoen, halen til en katt? Racoon hadde vært kult det og. Make the impossible possible... Mulig å gjøre Wii fra støv til ren mer enn en måneds bruk? Wiien min har stått og støvet lenge nå. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Håper de viser Zelda mere respekt enn Mario på sitt 25-års jubileum. 25th Anniversary edition av Super Mario Bros var en stor latterlig vits. De la bare SNES versjonen av Super Mario Allstars på ei plate til Wii, inkluderte med en "soundtrack"-CD der 10 av sporene er en enkel lydeffekt, og en tynn booklet. Selv menyene har bilde av SNES-kontroller. Allstars er allerede tilgjengelig på Wii virtual console. Hadde håpet de i det minste lagde oppussede versjoner av spillene, men nei. Latskap-release for å tjene litt ekstra cash. Endret 2. mars 2011 av Bytex Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Zelda-trailer i god kvalitet Mer enn forventet, men Skyward-traileren ble et lite antiklimaks for min del. Grafikken har de fortsatt ikke de lykkes helt med. Ikke spesielt imponerende teknisk, men mangler også noe stilmessig. Har jo hørt tidligere at grafikken skal være inspirert av Monet og Cézanne, men synes ikke de drar det langt nok. Gameplaymessig ser jeg heller ikke noe nytt og spektakulært. Nok et solid Zelda-eventyr blir det, men hadde håpet på noe mer radikalt fem år etter Twilight Princess. Endret 2. mars 2011 av kilik Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 ^Enig med deg der Håper nintendo kommer med en Zelda edition av 3DS. Kommer til å kjøpe den også. Hvis de kommer med en special edition av Wii hadde jeg skaffet meg den også, men tviler mer på at det skjer. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Reggie Fils-Aime har nå bekreftet at vi får vite mer om Skyward Sword på E3. Dette betyr faktisk det at Nintendo ikke har et eneste spill på vei til Wii før tidligst juni (E3 er vel 7-9 juni), noe som er rimelig utrolig, og typisk døende konsoller. Likevel solgte Wii som vi vet over 7 millioner i USA i fjor, et vanvittig antall, og er salgsmessig langt fra død, men virker som om Nintendo nesten behandler den som det likevel. La oss håpe Retro og Konno røper noe i morgen, det er bare for dumt at det ikke er noe som helst på gang. Ikke at jeg personlig trenger spill (jeg har alltids nok å spille, også på Wii-en hvor jeg blant annet har Metroid Prime Trilogy uåpnet og Okami bare halveis ferdig), men for Nintendo selv så virker det som en veldig pussig strategi da det ikke akkurat gir konsollen positiv oppmerksomhet og det sprer seg en bevissthet om at det ikke er vits å kjøpe Wii nå da den likevel er på hell. Bytex: Helt enig med deg i at Mario sitt 25-års jubileum ikke var store greiene, og håper Zelda sitt blir betydelig bedre, men for å være ærlige, så ligger ikke Allstars på Virtual Console. Spillene ligger der i sine nes-versjoner, men allstars selv ligger ikke der. Dog endrer ikke det poenget ditt, tenkte bare vi skulle få det helt nøyaktig. Selv er jeg ikke egentlig interessert i ny-utgivelser av gamel Zelda-spill, da jeg allerede har samtlige, og synes de er bra slik som de er. Om de skulle gitt ut noe, måtte det være Sattelaview-spillene siden de aldri har kommet ut hit, eller enda bedre, en slags dokumentar, eller noe annet spesielt laget spesifikt for jubileet. Ellers vil jeg også kommentere Skyward Sword. Personlig gjør det meg ingenting om dette spiller relativt likt Twilight Princess/Wind Waker/Majoras Mask/Ocarina of Time, av den enkle grunnen at jeg er en stor fan av hvordan disse spillene spilles, og jeg føler det er såpass få andre utgivere som lager slike spill (Okami, Darksiders, ?), at et hvert fjerde år heller føles som for lite enn for mye. Tror også at endringene som gjøres på bakgrunn av Motion+ vil gjøre at spillet føles såpass nytt at det ikke gjør noe at selve hovedoppsettet ligner på de tidligere. Mer generelt, vil jeg også si at jeg synes det er pussig hvordan såpass mange klager på at Zelda-serien ikke fornyer seg nok (vet ikke om dere gjør det eller ikke, så anklager ingen). I mine øyne så er Zelda-seriene en av de få seriene i spillverden hvor spillene faktisk er veldig ulike ved at de anstrenger seg for å gjøre noe nytt med hvert spill samtidig som de bevarer kjerne-gameplayet (Ocarina:første i 3D, Majora: Alternativ verden, fokus på sidequests, Wind Waker: Grafisk stil og seiling, Twilight: Ulv og motion-kontroll). Og det er jo ingen som kommer med den type klager til en masse andre serier som spiller veldig likt fra spill til spill. Spesielt kan vi jo dra frem fps-er. Når hører man noen si at en fps-serie bør fornye seg? Likevel er det jo et faktum at de vanlige spillene i denne sjangeren (altså ekskludert ting som Deus Ex, Fallout 3 og Mass Effect) spiller nesten helt likt som det de gjorde i 1993. Jeg vet ikke om det er de samme som klager, men for meg er det nettopp en styrke med Zelda-serien at denne kommer med noe nytt hver gang, samtidig som de bevarer det som tross alt gjør denne action-adventure serien unik og spennende i forhold til andre spill. Så jeg forstår ikke kritikken om at Zelda må fornye seg. Hadde det blitt laget Zelda-aktige action-adventure på hver haug, så ja, men per i dag er det bare Zelda som spilles på akkurat denne måten, og selv om action-adventure spill som God of War (hvor det er gitt ut 5 spill siden 2005) spiller omtrent likt hver gang, så hører en aldri den kritikken mot denne serien. Fordi den spiller bedre? Jeg vet ihvertfall at jeg definitivt ikke ønsker å se Zelda gå mer i den combat-orienterte retningen som kontemporære action-adventure spill i stor grad har gått i. Angående den grafiske stilen så synes jeg den er nydelig, men er enig med Kilik at den ville vært enda bedre om den så enda mer ut som et impresjonistisk maleri. Kanskje det kommer tydeligere frem når vi spiller det? At den ikke er teknisk imponerende er vel ikke overraskende, all den tid dette spillet tross alt er for Wii. Endret 2. mars 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Tror ikke det at folk syns Zelda ikke fornyer seg, men heller er skeptisk mot moition plus gameplayet. Alt det vi ser på trailern er nesten helt unødvendig, kanskje kjedelig og? Fra den siste trailern kunne vi se at vi må rotere kontrollen slik at den gjenstanden/nøkkelen måtte tilpasse mønsteren for å åpne en dør. Hva med å snurer sverdet ditt rundt foran en øyedør bare for å komme gjennom... ja, nok en gang, en dør? Dette har vi gått mer enn nok fra party spillene og blir kjedelig veldig fort. Eneste jeg ikke liker med Skyward Sword er grafikken. Ser ikke akkurat ut som den utnytter Wii maskinen. Masse stygge trær, eller hvor å si det slik, omgivelse. Karakterene ser veldig smooth ut, men resten... blæh. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Mario 25th Anniv. var veldig enkle saker ja, men det var i det minste ganske billig. Betalte rundt 170 kr. for det. “[...] working on a plan allowing all Legend Of Zelda lovers to celebrate this together." Noe onlinegreier eller? Og det er jo ingen som kommer med den type klager til en masse andre serier som spiller veldig likt fra spill til spill. Spesielt kan vi jo dra frem fps-er. Det har med forventninger å gjøre. Dette er en av de mest respekterte spillseriene, det er en ny generasjon (TP er strengt tatt et GC-spill) og det er hele fem år etter forrige spill i hovedserien. Dette er ikke Call of Duty som kommer ut årlig. Jeg vil virkelig like det og ser fortsatt veldig fram til det, men traileren må jeg si var skuffende, nettopp fordi som du er inne på at man er vant til at Nintendo fornyer seriene sine og ofte overrasker. Men jeg tror og håper at Nintendo sparer en del krutt til E3... Når det gjelder Wii lineup-en er den forferdelig dårlig. Kirby er jo også et 2010-spill vi fikk på etterskudd. USA har strengt tatt ikke fått et bra spill siden november (DKCR). Alt tyder nå på at Zelda ikke er ute før til høsten. Med mindre Nintendo eller andre overrasker med noe før E3 ser det ut til at Wii blir uten toppspill i nesten ett år (!). Endret 3. mars 2011 av kilik Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nintendo har hovedsaklig fokusert på gameplay-endringer i trailerne, så vi vet fortsatt svært lite om Skyward Sword. Jeg er spent på å få høre mer om verdenen, historien og spillets hovedgimmick(ocarina -> masker -> båt etc). Grafikken ser ikke fantastisk ut, men det kan hende det ser bedre ut om man spiller det selv. Ang. jubileumet: Sa ikke Iwata noe om at Zelda-fans ville få muligheten til å oppleve feiringen "together"? Kanskje de arbeider med en ny versjon av Four Swords til 3DS og/eller Wii? Når det gjelder Wii lineup-en er den forferdelig dårlig. Kirby er jo også et 2010-spill vi fikk på etterskudd. USA har strengt tatt ikke fått et bra spill siden november (DKCR). Alt tyder nå på at Zelda ikke er ute før til høsten. Med mindre Nintendo eller andre overrasker med noe før E3 ser det ut til at Wii blir uten toppspill i nesten ett år (!). Agreed. Jeg skjønner godt at Nintendo ønsker å fokusere på 3DS, men de kunne i det minste ha lokalisert The Last Story, Xenoblade, Excitebots eller Fatal Frame. Det hjelper heller ikke at de fleste tredjepartsutgiverne ikke gidder å satse på Wii. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg FORVENTER en latterlig wiimote-sverd kontroller og skjold istedet for wiimote og nunchuck. Forlanger det, faktisk. Selv om det koster skjorta. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Jeg må innrømme at nettopp Zelda med 1:1 motion-kontroll var noe av det jeg virkelig har ønsket meg siden Wii-en ble annonsert, så derfor er jeg hypet på å endelig få dette. Det kan bli dårlig, men det vil uansett bli spesielt, og føles nytt. Se feks hvordan et middelmådig spill som Red Steel 2 kunne føles friskt bare ved hjelp av M+, så da kan vi jo bare drømme om hva Nintendo kan få ut av det med Zelda. Traileren er også meget interessant når man ser den igjen, for den viser faktisk en rekke ulike måter å bruke M+ på i spillet, og også nøyaktigheten. Bare å glede seg med andre ord! Ellers så har Reggie nå svart IGN på hva som skjer for Wii i 2011, dere kan se intervjuet her. Det han i hovedsak sier er at de har ryddet releaselisten sin for å kunne gi mest mulig oppmerksomhet rundt Pokemon Black/Hvite, og 3DS som jo kommer mot slutten av måneden. Imidlertid så sa han konkret at det vil komme en annonsering "in the weeks ahead" og Nintendo vil gi ut spill til Wii før E3 (begge deler er direkte sitat). Så til spekuleringene rundt hva dette kan bety (det er jo alltid det mest interessante). Jeg tror at Nintendo har et relativt stort spill de ønsker å slippe, men et spill som krever veldig mye oppmerksomhet om det skal bli en suksess, samtidig som Nintendo virkelig ønsker at dette skal bli en suksess. Derfor vil de ikke at det skal drukne i støyen fra Pokemon eller 3DS. De eneste spillene jeg tror dette realistisk kan være er faktsisk Dragon Quest X, Xenoblade og The Last Story. Det er imidlertid svært lite trolig at det er Dragon Quest, da dette ikke en gang er vist frem, mens Xenoblade tror jeg ikke blir sett på som et stort spill (om det i det hele tatt skulle dukke opp i vesten). Derfor tror jeg det er snakk om The Last Story. Leser man Iwata Ask-serien om dette spillet så ser man tydelig at dette er en meget viktig investering for Nintendo som ønsker å ha sin egen episke rollespillserie, og nettopp derfor hyrte inn skaperen av den største av de alle, Hirenobu Sakagauchi. Etter mitt syn så forklarer dette også hvorfor heller ikke Nintendo i Europa har sagt noe, da denne strategien mest sannsynlig kommer helt fra toppen - det er ikke Reggie og Co som er opptatt av å etablere The Last Story over hele verden - det er Satoru Iwata og toppsjefene i NCL selv som ønsker det. Dette er selvsagt bare spekulasjoner, men jeg synes det gir mening. Dog, Nintendo er jo ikke akkurat kjent som enkle å spå Endret 8. mars 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Første spill i år blir nok Pokemon, bedre RPG-spill av type konge skal man lete lenge etter (etter min mening). Det var også siktet til personen her som aldri har spilt Pokemon Be warned ... når jeg kjøpte mitt første Pokemon-spill (Diamond ... dama kjøpte Pearl så vi kunne bytte ), så bestod stort sett det meste av pauser på jobb, samt tiden etter jobb, osv. av Pokemon. Om du føler alderen setter en stopper kan jeg påpeke at jeg er eldre enn deg (og de fleste her) Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei Tamarin, kult å se deg her igjen! Hehe, jeg føler slett ikke at alderen setter en stopper, men jeg følte det den gangen Pokemon tok av på slutten av nittitallet. Nå har jeg veldig lyst til å teste det, er bare så synd at det er så mye annet å spille også som dessverre tar tiden min. Men hva anbefaler du å starte med? Jeg tenkte at det ville vært gøy å starte med første generasjon (Red/Green eller Yellow), evt remakesene av disse (Firered/Leafgreen), men det skyldes kanskje mest at jeg har tvangstanker knyttet til å alltid starte med begynnelsen Btw, hvordan vet du hvor gammel jeg er? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Jeg tror det er best å starte med de nyeste til DS. De gamle ser så "stygge" ut at du kommer til å miste interessen, når du vet at det finnes nyere og penere spill. Det finnes knapt animasjoner, bare stillbilder, og overhead-verden grafikken er langt under pari idag. Det blir egentlig bakvendt uansett, for de eldste spillene har bare 10% av featurene de nye har. Og de befinner seg alle i separate verdener, akkurat som Final Fantasy-spillene. Trenger ikke spille de første for å spille FF7 f.eks. Blir litt som å tvinge seg til å spille gjennom Super Mario Bros 1 til NES før man prøver New SMB til Wii. Du treffer de gamle pokemonene i de nye spillene også, pluss at når du ikke har noen nostalgi forbundet med de første spillene, er det egentlig ingen vits å gå til de først. Endret 10. mars 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Hei Tamarin, kult å se deg her igjen! Hehe, jeg føler slett ikke at alderen setter en stopper, men jeg følte det den gangen Pokemon tok av på slutten av nittitallet. Nå har jeg veldig lyst til å teste det, er bare så synd at det er så mye annet å spille også som dessverre tar tiden min. Men hva anbefaler du å starte med? Jeg tenkte at det ville vært gøy å starte med første generasjon (Red/Green eller Yellow), evt remakesene av disse (Firered/Leafgreen), men det skyldes kanskje mest at jeg har tvangstanker knyttet til å alltid starte med begynnelsen Btw, hvordan vet du hvor gammel jeg er? Blir en del mindre tid til forum generelt for tiden, og har ikke hatt tid til å spille så mye heller, men titter innom for å holde meg litt oppdatert på hva som skjer her inne Om du har lyst til å begynne på noe annet enn Black eller White, så bør du kanskje spille igjennom Heart Gold eller Heart Silver, og deretter Platinum. Blir litt forvirret av alle alle versjonene av samme utgave, remakes, og remakes av remakes, osv. Så er absolutt ikke sikker på om dette stemmer: Tror Heart Gold og Soul Silver har regionene Johto (som er andre generasjon pokemon og kom tre år etter Kanto, og er remakes av Gold og Silver). I tillegg, når du er ferdig med Johto-området, så får du tilgang til Kanto-området (som er der Red og Blue foregår). Den japanske versjonen het Red (aka) and Green (midori), når det kom ut i resten av verdenen så ble navnet Red and Blue (ao). Kan veldig godt hende jeg har tatt feil, men om hukommelsen min fungerer, så mener jeg du skrev det i ett tidligere innlegg. Hukommelsen min kan ha en lei tendens til å rote rote med detaljene, så mulig det var en annen her på forumet. Endret 10. mars 2011 av tamarin Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Nei, du traff på alderen, så hukommelsen er tydeligvis ikke så verst Heartgold/Soulsilver altså. Selv har jeg vanligvis ikke noe i mot litt mer primitiv grafikkk (og jeg synes jo strengt tatt man bør ha spilt det orginale Super Mario Bros før man Spiller NSMB, og spille Final Fantasy-spillene i rekkefølge så godt det lar seg gjøre), men ser at kanskje pokemonspillene er litt annerledes. Spesielt kult at alle de gamle pokemonsene er med i de nye spillene også, for da kan man jo endelig få et forhold til Jigglypuff og Charizard og disse andre Smash Bros-karakterene. Takk for tips folkens! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Det er sant, i Black/White holder du på i timevis før du ser noen av de gamle. Det er for å få folk til å slutte å grinde frem samme partyet i hvert eneste spill, som de har gjort hittil. Nå må vi faktisk eksperimentere pånytt med nye skills og pokemons. Det er deilig Ikke en jævla Zubat in sight! Pokemon-spillene er ikke storydrevne RPG's på samme måte som de andre du nevner. Det er alltid en backstory men den er veldig i bakgrunnen, hovedpoenget ditt er å slå The Elite Four (4 trenere med høyest level) i Pokemon League, i alle spillene, også er storyen et slags tillegg. Du blir alltid ledet til neste sted du skal fra en eller annen NPC, men det er ikke quester i og for seg. Er bare sånn "Talk to dr. Rob in xxx city, travel along Route 12" også avanserer han deg videre og du grinder pokemons på veien. Når du har banket Elite Four, åpnes siste halvdelen av spillet der du kan fange alle pokemons fra alle spillene og komplettere Pokedex'en (en liste over alle du har møtt og fanget). Charizard og Pikachu er ikke i starten av HG/SS heller, de er highlevel pokemons der også. Du må nok tilbake til de tidlige gameboy-spillene for å ha med dem fra starten av, og det er ganske ræva greier egentlig. Det er så nedstrippet ift de nye spillene at det eneste som gjenstår er grindingen omtrent. Ingen av spillene følger heller TV-seriene, de består mest av at Ash og kompisgjengen hans springer rundt og befriender en ny kjent pokemon i hver episode på et eller annet vis. Endret 10. mars 2011 av Bytex Lenke til kommentar
kilik Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Xenoblade kommer endelig til Europa: XENOBLADE CHRONICLES TO REACH EUROPE Nintendo of Europe can confirm that it will be bringing the epic RPG, Xenoblade Chronicles to Europe for Wii. The title, already launched in Japan, brings to life a universe where two worlds called Bionis and Mechonis fight a war that knows no end. Join the battle for Bionis to repel the invasion of a terrifying mechanical army and uncover the secrets of a mystical sword called the Monado. Xenoblade Chronicles will be launching later this year for Wii featuring both English and Japanese voice-overs and will be fully subtitled in English, French, Italian, German and Spanish. Håper og tror det lanseres i sommer. Wii trenger et skikkelig spill før høsten. Gir jo også håp om Last Story som personlig er det mest etterlengtede, men da snakker vi nok sent 2011/tidlig 2012 tror jeg... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Yeah! Når jeg så at du hadde oppdatert denne tråden, forsto jeg med en gang at det måtte være en god nyhet på gang, og dette var jo virkelig en fantastisk nyhet! Jeg viste egentlig at dette kom til Europa sånn gjennom uformelle kilder, da en kar som jobber med fransk oversettelse tidligere har nevnt at han jobbet med den franske oversettelsen av dette, men er jo deilig å få det offisielt. You made my day Kilik! Nå, hvor kan vi forhåndsbestille? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) For meg så har Wii tredje beste lineup for dette spillåret! Skal ha Kirby og Zelda, samt det rollespillet som blir laget av Baiten Kaitos folka Endret 31. mars 2011 av iToMaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå