Gå til innhold

Wii-spill 2011/2012

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, og Dragon Quest, Kid Icarus med mer. Grunnen til at jeg tror det blir fokus på Zelda er at Nintendo har en historie for å annonsere ting knyttet til Zelda på GDC. Dessuten nevnte Iwata på et investormøte tidligere i år (der han annonserte det nye Kirby, nytt Pokemon og Pandora's Tower) spesielt at Nintendo vurderte å markere at Zelda og Dragon Quest fyller 25 og Pokemon 15 år i år. Metroid ble ikke nevnt, sannsynligvis fordi den tross alt, salgsmessig, ikke er blant de største seriene til Nintendo.

Tidligere Zelda-relaterte hendelser på GDC:

2004 - Panel med Aonuma om Wind Waker kalt Evolution of a Franchise

2005 - Iwata foredrag med Twilight Princess-trailer

2006 - Iwata foredrag med Phantom Hourglass annonsering og trailer.

2007 - Miyamoto foredrag, Aonuma foredrag om Twilight Princess

2009 - Iwata foredrag med Spirit Tracks annonsering og trailer

2011 - Iwata foredrag og ?

Lenke til kommentar

Unge bilder av Iwata og Miyamoto er alltid morsomme.

Ah, Iwata lurer oss alle (begge) med på tidenes hype-train, så får vi bare grafer. Klassisk!

Edit: Det bør ikke komme et Space War-annonsement nå... (husker Pac Man versus fra E3 2003 eller hva det var)

Foreøvrig koselig med all game-historien, for ikke å si hvordan han til og med anerkjenner hva Microsoft har gjort med Xbox Live.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hvem skulle trodd Nintendo viste at Cod og Xbox Live eksisterte :) For ikke å si World of wouarcraft.

Edit: Iwata imponerer meg veldig, ville Microsoft og Sony gitt såpass mye cred til sine konkurrenter? Er uansett veldig interessant det han har å si, men spørsmålet er jo om han kommer med noen annonseringer. Han nevte hvordan Mario har holdt seg relevant gjennom å endre seg, det er jo en ting som gjelder Zelda i stor grad også, så jeg håper han kommer tilbake til det poenget :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Skal de annonsere det Kirby-spillet som de har holdt på med i snart ti år?

Edit: Ante ikke at Kirby solgte såpass godt.

Iwata (laughs): Nintendo er annerledes sier han, men begrunnet ikke hvorfor.

3DS er neste must-have ser det ut som.

Iwata innrømmer at Nintendo kan skape et bedre onlinesystem, hvem skulle trodd.

Reggienator tar scenen. Blir det noe name-taking og ass-kicking mon tro?

Betyr forresten Wow name-droppingen at vi får et Pokemon MMO?

Netflix og film- og spilltrailere i 3D på 3DS.

Egen Nintendo-kanal på 3DS, Nintendo går utover spillindustrien bekreftet.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Reggie har en liten fartsstripe på sveisen sin :p

Haha, nå går vi way off-topic her. Regner med det er greit siden Nintendo-delen er såpass død likevel :)

3DS kan ta opp film i 3d. Ikke så overraskende kanskje, men har ikke blitt annonsert tidligere.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Er jo mye off topic fra Nintendo nå og. Mye reklame enn hva overskriften sier. Synd at han ikke sa noe om å overføre 3d video filming til bigscreen.

Vet ikke om kameraene har høy nok oppløsning til at du vil ønske å gjøre det :)

Online på 3DS kommer i slutten av mai. Dvs, butikken, nettleseren og slikt.

Iwata tilbake. Ikke akkurat mye ass-kicking fra Reggienator.

Endelig annonsering av nytt Mario-spill! På tide med litt spill.

Mario 3DS kommer fra EAD Tokyo (de som laget Galaxy 1-2)

Zelda også, nå blir det nesten for mye for meg her. Blir også en skikkelig markering av 25 årsdagen. Og nå kommer Skyward Sword! Trailer-time!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Logoen er ikke noe særlig, men spillet ser jo bare episk ut. Dog tror jeg ikke de har stresset mye med å sette sammen den traileren der. Men digg å vite at spillet lever, dog den Wii-moten på høyre side er sykt stygg, håper de fjerner den.

Edit: Ocarina kommer i juni, mens Mario har en hale. Snakker vi Racoon-halen fra SMB3?

Skyward Sword-traileren hintet om en ny fiende som minner litt om Kefka, kanskje vi får en pause fra Ganon (seriøst, hvem prøver jeg å lure?).

Fikk du forresten med deg om musikken var orkesterert?

Iwata mener spillindustrien taper "craftmanship". Vil si han har et poeng når folk som Brian Reynolds og Bruce Shelley nå er stuck med å lage facebook-spill.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...