Gå til innhold

Wii-spill 2011/2012

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte å oppdatere etter konferansen. Ingen nyheter om vestlig utgivelse, men alle menyer og slikt var på engelsk, og spillet har ekstremt høye produksjonsverdier for å være et Nintendo-spill, så jeg vil si det ser lovende ut for vestlig utgivelse. Det faktum at japansk tv har reklamert for denne konferansen sier også en del om hvor viktig Nintendo ser på dette spillet. Til stede i dag var Sakagauchi som presenterte spillet. Etterhvert kom også blant annet Uematsu og Iwata, og vi fikk se en god del gameplaybiter. Det virker som om du har veldig mange ulike måter å løse de ulike combat-situasjonene, noe jeg liker. Det så likevel ut som et klassisk japansk rollespill i bunn, hvor menyene riktignok er borte, men mye av basisen likevel er bevart (litt Demon Souls-aktig kanskje?). Minnet kanskje en del om Final Fantasy 12? De avsluttet hele eventen med en live fremføring av hoved-temaet til spillet, sunget av en japansk sangerinne. Alt i alt ser det meget bra ut, og for meg passerte det Zelda som det spillet jeg ser mest frem til neste år.

Lenke til kommentar

At det er en tro kopi er ihvertfall ikke riktig, men det er definitivt riktig at Nintendo med dette spillet forsøker å "ta tilbake" Final Fantasy som de jo tapte for 15 år siden. Og Sakagauchi selv tapte jo serien for ca ti år siden, og er vel ute i samme ærend. Jeg føler dette er litt slik han ville laget Final Fantasy i dag om han ikke hadde blitt kastet ut av Square Enix.

Battlesystemet virket meget orginalt, ihvertfall har jeg aldri sett noe lignende. Litt vanskelig å få med seg alt siden jeg ikke akkurat er en kløpper i japansk :) men om du er interessert så er det et opptak av konferansen her http://www.ustream.tv/recorded/11665869#utm_campaign=hootsuite.com&utm_source=11665869&utm_medium=social.

Jeg er nok dog enig i at dette spillet ikke kommer til å finne opp hjulet på nytt, men at det kommer til å være et frisk pust inn i rpg-sjangeren slik Mass Effect og Demon Souls har vært tidligere denne generasjonen, er jeg nesten overbevist om. Famitsu har vel reviewsene klare om under en måned, så vi får første pekepinn da. Enn så lenge får vi nøye oss med denne demonstrasjonen, som ihvertfall i mine øyne var veldig overbevisende :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pandoras Tower og nytt Kirby (fra HAL) annonsert til Wii forrige uke. Begge skal komme i år.

Ellers har The Last Story debutert til utsolgt første shipment og 36/40 i Famitsu.

Skyward Sword er i avsluttende fase av utviklingen (men kommer etter Ocarina of Time 3DS).

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Kirby of The Stars til Wii er veldig merkelig synes jeg. Bare noen måneder siden forrige Kirby-spillet ble sluppet i Japan og det har fortsatt ikke kommet ut i Norge. Hadde vært mer naturlig å gi det ut til 3DS.

OoT 3DS kommer ikke før tidligst ut i sommer (etter E3 i juni) og Nintendo vil sikkert ha noen måneders avstand mellom de to, så det er enda et tegn på at vi må vente til slutten av året før vi har Skyward Sword mellom hendene.

Mine ønsker for Wii på E3 er Pikmin 3 og nytt F-Zero. Det ville vært en flott avslutning på konsollen. Forventer Wii 2 i 2012/2013.

Lenke til kommentar

Enig med det at det er veldig rart med et nytt Kirby allerede. Så vidt jeg kan forstå så er det to grunner til det. 1. At spillet tross alt har vært mer eller mindre i produksjon siden gamecube-tiden, og ble vekket til live igjen da salget av New Super Mario Bros Wii viste hvilket gigantisk marked det er for slike spill, samtidig som 2. Kirbys Epic Yarn var ikke ment å være et Kirby-spill (dette er bekreftet av Nintendo), men fikk Kirby inn for å selge litt mer på merkenavnet. Dermed kommer Nintendo i den pussige situasjonen at Europa muligens får to nye Kirby-spill på et år.

Tror du har rett i at Skyward Sword kommer til jul evt august dessverre. Men vi skal ikke glemme at Zelda-serien er 25 år i år, så kanskje de vil gjøre en greie av å gi det ut sammen med Ocarina of Time og en heftig collectors-greie (forhåpentligvis heftigere enn den vi fikk for Mario i høst)?

Ellers så håper jeg også på Pikmin og F-Zero, men samtidig så er det to spill som ville gjort seg veldig godt med HD, og jeg håper egentlig de venter med de til neste konsoll-launch. Hadde de brukt F-Zero til å vise den neste konsollens kvaliteter ville det jo vært instant win :) Håper heller på noen lokaliseringer av japanske spill, kanskje noen nye ip-er, og noen flere revivals av feks Mother-serien og Star Tropics, og enda et tredjepersons Metroid (Metroid: Another M?).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet når den neste store konferansen der Nintendo er med på starter? Synes de burde gi oss noe mer info om Vitality Sensor og noe få spilltitler slik at vi ikke må vente helt til E3. Bare Mario Mix og Kirby Epic Yarn holder ikke helt til sommeren... Ser litt tynt ut fra Nintendo fronten i år. Wii 2 hadde vært greit da 3DSen står side by side med Wii når det gjelder grafikken. Hadde ikke overrasket meg om OoT er med som en limited edition til Skyward Sword om det skulle skje. OoT3D port til Wii.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig kommer det en del info på GDC (28 februar-4 mars). I år skal Saturo Iwata holde et foredrag der som heter "Video Games Turn 25: A Historical Perspective and Vision for the Future". Både Phantom Hourglass og Spirit Tracks ble annonsert på GDC (i 2007 og 2009), så det er naturlig å forvente en Zelda-relatert annonsering. Spesielt siden Zelda fylte 25 år i går, og det også inngår i tittelen. Ikke umulig at denne konferansen også brukes til andre ting, men jeg tror ihvertfall informasjon om Ocarina of Time 3DS er rimelig sikkert.

Lenke til kommentar

Ny trailer til Skyward Sword ville ha vært fint. Skjedde med Twilight Princess om jeg husker riktig. Håper for all del ikke mye prat rundt OoT 3D da dette ikke er noe spennende nyhet lenger. GDC er vel konferansen der utviklere helst snakker om hva de har gjort hittil og hva de skal gjøre fremover, er det ikke det?

Lenke til kommentar

Det er riktig at det først og fremst er en konferanse der spillutviklere utveksler ideer ja. Nintendo pleier ikke en gang å delta en gang, men blir av og til invitert spesielt for å holde keynotes. Er jo bare spekulasjoner hva Iwata vil komme med, men tittelen på innlegget ser jo bra ut ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig også at de sparer Skyward Sword, men vi kan jo håpe at det kommer litt andre ting. Wii har jo forsvinnende lite som kommer før E3. Forresten så driver Retro Studios og hyrer flere folk til et Wii-prosjekt de har gående. Dette er mest sannsynlig det prosjektet de har holdt på med en stund nå (de holdt vistnok på med det før de gikk i gang med DKCR på relativt kort varsell), og siden også Retro skal ha en egen keynote på GDC så kan vi jo håpe at de forteller noe?

Alt blir uansett spekulasjoner, men er jo gøy å spekulere litt også :)

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at vi får en Skyward Sword-trailer siden det tross alt var Zelda som fylte 25 år forrige uke, og det også er tittelen på foredraget. Utenom det har jeg ikke store forhåpnigner, men nørd som jeg er, kommer jeg nok til å følge med likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...