kilik Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Joda, det er fortsatt liv i konsollen. Noen utvalgte Wii-spill på vei: Xenoblade Chronicles - 19. September 2011 http://www.youtube.com/watch?v=vRGh8Vv7HRE Kvalitets-JRPG fra Monolith kommer endelig til Europa med både japanske og engelsk tale. Zelda: Skyward Sword - 18. November 2011 Fem år etter Twilight Princess kommer dette etterlengtede spillet. The Last Story - 24. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=xDJ5eMkHkj4 Storslagent rollespill fra mannen bak Final Fantasy. Onlinemuligheter er bekreftet. Enestående grafikk (til å være Wii). Endret 8. desember 2011 av kilik Lenke til kommentar
kilik Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Europeiske datoer: Mario Sports Mix - 28. januar Kirby: Epic Yarn - 25. februar Solid start på året. DeBlob 2 og Conduit 2 kommer rundt mars, tipper vi ser Last Story i sommeren her, The Grinder skal slippes i oktober. Zelda tror jeg kan drøye helt til november i Europa. Tipper det vil annonseres to nye Nintendo-spill i løpet av første halvår. En av dem vil trolig være Pikmin 3. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Får håpe vi får Dragon Quest X og Xenoblade over etterhvert også, japanske rollespill er kanskje det største hullet i biblioteket så langt (og i hele denne generasjonen egentlig). Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Blir selvfølgelig Kirby på meg og håper Zelda rekker i 2011 Men skal også ha 3DS så Nintendo har et stort år i vente Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 På tide at jeg får spilt Twilight Princess og diverse andre Zelda-spill kanskje. Det ser kjekt ut i alle fall! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Eller vent til Ocarina of Time på 3DSen. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det var ikke mye å skryte av (kvantum-messig), men om jeg kun skulle kjøpt et spill til neste år uavhengig av konsoll, hadde det allikevel blitt til Wii ... Zelda Du burde kanskje tatt med The Counduit 2 også, det første spillet fikk iallefall god kritikk. Det er vel sannsynlighet for at det dukker opp noe mer utover året også, men Nintendo har også en ny konsoll neste år de må fokusere på, så spørs om ikke Wii må stilles litt til siden en stund til neste år. Skal ikke se bort ifra (håper iallefall) at Nintendo kommer med nyheter om en oppdatert Wii på TGS. Stor fan av 2D plattform-spill, så blir vel sannsynligvis en kopi av Kirby også. Det ser kanskje litt barnslig ut, men Nintendo har en veldig god evne til å gjøre spill underholdende for flere alderstrinn selv om de også er egnet for 3+. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 27. Desember holdes det en presskonferanse om The Last Story i Japan. jeg vil tro vi får vite da om dette spillet blir å se også her neste år. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Stor fan av 2D plattform-spill, så blir vel sannsynligvis en kopi av Kirby også. Det ser kanskje litt barnslig ut, men Nintendo har en veldig god evne til å gjøre spill underholdende for flere alderstrinn selv om de også er egnet for 3+. Det er vel nettopp det som er poenget med 3+. At spillet passer for alle som er over 3 år Altså også vi som er godt voksne. Dog er jeg litt skeptisk til hvor godt jeg vil like Epic Yarn. Har bare spilt et Kirby-spill tidligere (orginalen), og det var ok, men veldig kort og enkelt. Epic Yarn skal jo vistnok være mindre fokusert på utfordrende gameplay, og mer på å samle ting på brettet, så det høres ut som et mindre interessant spill for min smak. Nei, da håper jeg heller Capcom har et nytt Mega Man-spill til oss neste år Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) 27. Desember holdes det en presskonferanse om The Last Story i Japan. jeg vil tro vi får vite da om dette spillet blir å se også her neste år. Og der var det bekreftet at Nintendo i Europa holder en pressehappening i Amsterdam 19. Januar. 3DS er vel helt sikker på det møtet, men også Zelda, Kirby og forhåpentligvis en del uannonserte Wii-spill for å fullføre line-upen for første halvår. Bare å glede seg dere! Fra Nintendo: Please mark your calendar for January 19th 2011 and plan to attend an exclusive Nintendo event in Amsterdam. The event begins at 3 p.m. CET and will continue into the evening. More details will be coming soon, so be on the lookout! - Nintendo press release Endret 16. desember 2010 av taterfyrings Lenke til kommentar
kilik Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Europeisk Last Story-bekreftelse hadde vært godt. Håper på en Zelda-trailer. Satser på minst en trailer før E3. Endret 16. desember 2010 av kilik Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Nei, da håper jeg heller Capcom har et nytt Mega Man-spill til oss neste år Det er vel sannsynlighet for at Mega Man Universe kommer neste år? I dette spillet kan man også lage egne baner og dele disse med andre Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Sant det, gleder meg veldig til det! Men synd Inafune forsvant fra Capcom, følte det var han som var drivkraften i det prosjektet der. Blir sikkert bra likevel dog Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Leste om han i games Industries, synd det der. Han har hatt stor påvirkning på den serien. Etter jeg leste begrunnelsen så må jeg si meg enig med han. Spillindustrien var ikke det den var tidligere, nå er det et par store publiserere som styrer det hele. Disse er opptatt av penger, og gir ikke så mye rom for kreativite, og mange utviklere i dag lager ikke spill av lidenskap, men kun fordi de får en lønningsjekk en gang i måneden. Noe av dette jeg skrev om som sannsynligvis kommer til å skje i den veldig lange posten for en tid tilbake siden. Det ser allikevel ut til at vi kommer til å høre fra han fra spillindustrien, ser ut til at han har lyst til å starte noe eget. Han hadde vel ikke sluttet i Capcom sånn helt uten videre med mindre han hadde noen gode ideer på lur ... eller? Synes det er litt synd at det er så liten fokus rettet mot hjernene bak spillene i forskjellige anmeldelser. Uten disse personene vil nok selskapene over tid kun selge på navn om de ikke får noen kreative hoder som erstatter de tidligere. Det har jo vært en rekke eksempler på dette tidligere. Angående Mega Man Universe, her er en video Inafune selv snakker om Mega Man Uviverse, samt en del gameplay-materialet. Liker at de har bevart pixelgrafikken og ikke den som er i Maverick Hunter X. Et par av scenene minner meg også litt om Mega Man 2 til NES Eneste som er litt synd er at man ikke kan dele karakterer, og dermed kan det blir litt vanskelig om man ønsker å lage egne "spill". Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ikke så lenge igjen til 2011 nå Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Leste om han i games Industries, synd det der. Han har hatt stor påvirkning på den serien. Etter jeg leste begrunnelsen så må jeg si meg enig med han. Spillindustrien var ikke det den var tidligere, nå er det et par store publiserere som styrer det hele. Disse er opptatt av penger, og gir ikke så mye rom for kreativite, og mange utviklere i dag lager ikke spill av lidenskap, men kun fordi de får en lønningsjekk en gang i måneden. Noe av dette jeg skrev om som sannsynligvis kommer til å skje i den veldig lange posten for en tid tilbake siden. Det ser allikevel ut til at vi kommer til å høre fra han fra spillindustrien, ser ut til at han har lyst til å starte noe eget. Han hadde vel ikke sluttet i Capcom sånn helt uten videre med mindre han hadde noen gode ideer på lur ... eller? Synes det er litt synd at det er så liten fokus rettet mot hjernene bak spillene i forskjellige anmeldelser. Uten disse personene vil nok selskapene over tid kun selge på navn om de ikke får noen kreative hoder som erstatter de tidligere. Det har jo vært en rekke eksempler på dette tidligere. Angående Mega Man Universe, her er en video Inafune selv snakker om Mega Man Uviverse, samt en del gameplay-materialet. Liker at de har bevart pixelgrafikken og ikke den som er i Maverick Hunter X. Et par av scenene minner meg også litt om Mega Man 2 til NES Eneste som er litt synd er at man ikke kan dele karakterer, og dermed kan det blir litt vanskelig om man ønsker å lage egne "spill". Litt av grunnen til at det er så lite fokus på "hjernene bak spillene" er nok at spill tross alt skapes av et meget stort team, og jeg tror egentlig directorene har mindre betydning for spillets utfall enn hvordan teamet fungerer sammen. Når det er sagt, så er jeg enig med deg at det er veldig interessant å lære om folkene bak spillene, hva som inspirerer dem, hvordan de jobber osv. Leser du Iwate Ask-featurene som legges opp på Nintendo sine sider? Der får man ofte et godt innblikk i slike ting, dog bare i forhold til Nintendo sine egne titler dessverre. Og håper virkelig vi får se mer til Inafune! Dog er jeg litt uenig med han i det han skriver om den japanske spillindustrien som han vistnok mener er døende. At Capcom har gjort en rekke forferdelige avgjørelser de siste årene er det jo ingen tvil om, men studioer som Level 5, Team ICO, Platinium og mange av Nintendos interne studioer - for å bare nevne noen - produserer ting som holder meget høy kvalitet og som også er jevnt over mer kreative enn de shooterne som produseres i vest. Så selv om mange bransjefolk mener Japan har sakket veldig akterut, så mener jeg fremdeles at de mest interessante tingene kommer derfra. Og Mega Man Universe blir, som Mega Man 10 tidligere i år, dag 1 kjøp Lenke til kommentar
svenka Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Tror jeg har en dårlig nyhet folkens http://wii.ign.com/articles/114/1141463p1.html Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Her er orginalintervjuet for de som er interessert i det. http://www.pocket-lint.com/news/37425/interview-shigeru-miyamoto-nintendo-zelda Det jeg undres over er at Miyamato nå lar en slik nyhet lekke til et så perifært nettsted som det der, og jeg lurer nesten på om kanskje intervjuet er gammelt, men ikke publisert før nå. Tror likevel ikke vi skal legge for mye i det før vi får se hva som skjer 19. januar. I mellomtiden får vi krysse fingrene := Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Muligens ikke like interessant for alle, men jeg synes artikkelen var sånn passelig interessant i alle fall. Top 6 Wii Games of 2011 (IGN.com) Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Om ca en time er den japanske last story-konferansen. Med tanke på at Sakagauchi tidligere har sagt at vi får vite om internasjonale datoer før slutten av året, så er det trolig at det blir på denne konferansen. Live stream (på japansk) her: http://www.ustream.tv/channel/the-last-story-presentation Edit: Andriasang liveblogger også for de som vil ha info på engelsk! http://www.andriasang.com/e/blog/2010/12/27/last_story_presentation_live_blog/ Endret 27. desember 2010 av taterfyrings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå