Insomniac Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Har en Pentium 1 MMX 233@291 Socket 7 (83mhz fsb) med 128mb sdram og SB-64PCI på Asus SP97-XV. Med denne skal jeg lage en gamer-pc til min fetter. Har endel spørsmål i forbindelse med dette. Observante lesere har gjerne fått med seg at dette ikke akkurat er det nyeste man får tak i, men jeg har likevel ambisjoner. Hvis jeg nå legger listen en smule lavere enn doom3, så skulle det vel absolutt være muligheter for å lage god underholdning fordet? Jeg har nå et Creative BANSHEE 16mb kort som jeg har flashet med offisiell bios. Dette skulle jeg aldri gjort! Driverene til dette nekter nemlig å la meg kjøre høyere enn 640x480. Dette gikk helt fint når jeg brukte creative sine drivere, men nå kan jeg ikke installere de pga jeg ikke har creative kort. Jeg forsøker så å flashe bios tilbake til creative banshee, men bios programmet detekterer nåværende bios og nekter å installere enn ny fordi det ikke er creative fra før. De tror visst folk er så jævla glade i kortene sine at de har bestemt seg for å lage en sak av at folk flasher med deres bios. Selv om jeg innser at jeg ikke kommer til å kjøre høyere oppløsning i spill, er det likevel aktuelt på skrivebord, og 640x480 er vanvittig irriterende oppløsning på internett. Har noen forslag til løsninger på dette? Men denne maskinen kan nok også ha utbytte av bedre kort. Jeg er derfor på desperat leting etter folk som har et 3dfx Voodoo 3 PCI eller voodoo 2 kort liggende. Vennligst send meg en pm. K6-2/+/3 prosessorer ønskes også, gjerne andre ting hvis noen har lyst til å få de ut av huset. Med 3dfx kort og wickedgl GLIDE-drivere er det nemlig håp for en så gammel maskin? Har nå pønsket ut etpar spill jeg kan kjøre greit på denne pcen. Ønsker flere forslag og innspill. Quake3 Arena Unreal Tournament Soldier of fortune 1 gta 2 NOLF red alert 2 Aliens vs Predator diablo2 tony hawk 2 commandos 2 baldurs gate 2 carmageddon 2/3 simcity 3000 starcraft need for speed porche unleashed motoracer 2 worms På forhånd takk! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har en Celeron 800MHz m/slot konverter du kan få kjøpe hvis du er interresert. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Når du vil kjøpe PC-deler er det en god ide å se igjennom annonsene på bruktmarkedet, og evt legge inn en annonse. Der har du nok større sjanse for å finne det du trenger enn i forumet. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 finner ikke noe i bruktmarkedet. hender bare en og annen gang at noen i ren qxl stil legger ut etpar voodoo2 kort for 500kr+ elns. mangen snille der hjemme som har noe de ikke bruker lengre liggende og tilbyr det til folk som kan ha glede av det via pm hvis man spør. det var slik jeg skaffet meg banshee kortet og lydkortet, gratis ! Lenke til kommentar
Ash Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 La meg gjette, det hovedkortet har ikke agp? Ellers så har jeg et par tnt2 pro skjermkort som samler mye støv på hylla. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Det hadde vært supert Ash. Tror TNT krever endel av prosessoren, men det er sikkert bedre enn banshee kortet mitt Har noen testet det? Noen som har et 3dfx kort som støtter glide også. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Har noen testet det? Noen som har et 3dfx kort som støtter glide også. ehh.. gjør ikke alle det da?? vel jeg har et voodoo 3 banshee vet ikke så mye om det siden det står i bruderens maskin. Og jeg har et voodoo 5500 64 mb 4xagp kort, rocker vilt da.. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 hehe, joda jeg ordla meg litt dårlig: 1. Har noen testet tnt2 med svak prosessor. 2. Noen som har et 3dfxkort (som støtter glide) de ikke trenger også? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Prøvde akkurat Unreal Tournament: Game of the year edition (er vel samme greiene som originalen bare litt mer stash). fy f*** så moro det var å spille det igjen btw Installerte så wickedgl. Det GIKK, noe hakking, men det var såvidt spillbart. Skulle som sagt veldig, veldig gjerne hatt fatt i et Voodo3 PCI kort og evt k6-2/3 prosessor, lydkort etc. så hvis noen har et vennligst meld ifra. Noen som har flere forslag til spill jeg kan kjøre på denne maskinen? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har du sett på qxl? Selger en del rare ting der avogtil. v5 til 300 spenn så jeg her om dagen... Lenke til kommentar
ostov Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg har en pc med et 3dgfx voodoo 3xxx kort. Tror desverre ikke jeg vil selge pga. at den vil nå bli til en mer kontor pc. Hvis du vil ha korte må du gi en del ja... Hvor mye gir du? ostov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå