Gå til innhold

BK: i guds natur.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gi en god kritikk på et bilde krever en del så det er kansje ikke så rart at det ikke er så mange som gidder. Dette forumet er jo generelt mer sentrert om utstyr enn fotografering.

Det ser ut som Nesseby kirke som er et vanlig motiv, vinkelen er litt uvanlig så pluss for det. Den sorte holmen fanger blikket som en magnet og det synes jeg ødelegger en del. Hadde den vært et steg på veien mot motivet så hadde det fungert mye bedre men nå overskygger den alt.

Hadde du vært heldigere med lyset og været/årstid så kunne det blitt et meget bra bilde men nå synes jeg det blir litt flatt og kjedelig uten den romfølelsen som bildet kunne hatt med tanke på omgivelsene.

Lenke til kommentar

Hei.

Denne kirken virker som et interessant motiv.

Jeg er enig i Kristallo; det er litt flatt og grått/trist. Foreslår at du prøver igjen med litt mer flammende himmel og i mine øyne forhåpentligvis litt mer tele eller tettere utsnitt.

Virker så veldig langt borte nå, samt at der er med såpass mye detaljer som ikke egentlig gir bildet noe ekstra, så jeg skulle ønske kirken/horisonten ble litt mer rendyrket.

Men for all del, mye fint i bildet :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk Larsenio. Gode tanker omkring motivet som jeg tror det skal være mulig å kunne ta. om man er der på rette årstiden. Mer tele kan jeg få om jeg setter på ekstender, eller som du sier tar utsnitt, det kunne vært gøy å prøvd. Er jo ikke så veldig lang kjøretur dit, så kanskje jeg prøver en gang. Tanken min med å prøve på det bildet der kirken blir så liten var noe som at i guds natur så er kirken veldig liten, eller noe sånt. Man er jo litt vant med at kirkene er overdådige og ruvende, mens denne lille kirka klorer seg fast mot østavinden og er såvidt synlig mot det store.

Lenke til kommentar

Takk igjen Kristallo, og takk til deg og KSolfjeld. Kanskje det hadde vært en tanke å sjekke hvordan det ser ut der når det er flo sjø, jeg vet egentlig ikke men tenker at det sikkert har endel å si mtp både holmen og stripa langs land.

Skulle dratt dit når det er uvær, hadde kanskje vært litt stilig med urolig sjø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...