Gå til innhold

Banner du?

Gjest medlem-1432

Bannevaner?  

119 stemmer

1. 1. Banner du?

2. 2. Banner du ofte?

• Hver dag.
    • Kun når jeg blir sint.
    • Aldri.
    • Sånn nå og da.
    • Har mistet tellinga for lenge siden.
  3. 3. Når begynte du og banne?

• Fikk det inn med morsmelka, for å si det sånn.
    • Når jeg begynte å snakke vel.
    • Når jeg begynte på skolen.
    • Når jeg ble fjortis.
    • Husker ikke.
  4. 4. Hva syns du om folk som banner?

• Dem tror dem er tøffe i trynet.
    • Hey, en med et likesinnet språk som meg.
    • Irriterende å høre på.
    • Skulle ønske jeg kunne banne like bra.
    • Hvem faen bryr seg?
  5. 5. Syns du dette var en teit undersøkelse?

6. 6. Burde dette vært en anonym spørreundersøkelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æ e geografisk belasta når det gjeld banning!

Nei, alvorlig talt så banner jeg mer enn jeg skulle ønske i dagligtalen. Har lagt meg til å slenge inn et kraftuttrykk hver gang jeg har et poeng jeg skal ha gjennom. På den annen side er det ikke så ille at jeg ikke klarer å moderere meg fullstendig dersom jeg er i selskap med folk jeg vet er superkristne.

Jenter som banner er forresten ikke akkurat musikk i mine ører. Det kler de færreste. :)

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

Banner daglig, men ikke et banneord i hver setning. Det blir mer et slags utropsord.

Eks:

Venn: Det er matteprøve i dag.

Jeg: Faen, jeg trodde den var i neste uke.

Støtter den. Jeg banner ikke for å virke "kul", men det har blitt en god måte å uttrykke seg på når det gjelder forskjellige ting. Når jeg for eksempel taper i et kortspill kjører jeg på med "Helvete!" eller "Faen!".

Sånn er det vel med de fleste tenåringer. Jeg har til gode å møte tenåringer som aldri banner i noen som helst form. :p I såfall må det være megageeks fra Bærum som har vokst opp i en villa og har fått undervisning i folkeskikk.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke opprinnelig norsk, derfor er banning noe som er svært vanlig i min kultur. Derfor banner jeg en god del, selv om det har blitt mindre av det ettersom jeg utdanner meg til lektor Det er noe jeg må luke ut, kan ikke sitte og banne som en hestekusk når jeg skal utdanne folk...

Det merkelige er, når foreldrene mine er rundt meg så banner jeg nesten ikke. Blir i så fall veldig lite grove ord som "søren" etc. Målet er å kontrollere det mest mulig, for nå er det en uvane jeg ikke prøver å kontrollere i det hele tatt.

Tingen er, dog mer du prøver å tenke på å ikke banne jo mer vil du banne. Psykologer har bevist dette, mener det var en russer på 1900-tallet en gang.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Bruker det til å kunne gi et bedre inntrykk om mine meninger. Om jeg for eksempel blir veldig sint, så hjelper det ikke å si: Argh! Jeg hater disse greiene.

Men jeg er også veldig forsiktig med hvem jeg banner til, jeg sier banner blandt aldri til foreldrene mine, eller om jeg skal være saklig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...