Gå til innhold

Game BlackOps på LED eller LCD - Ekstrem forskjell?

Anbefalte innlegg

Uke 1. Har spilt et spill i en uke på et middelmådig 42" LCD tv. Nådde til slutt et respektabelt nivå i f. eks presisjon.

Uke 2. Byttet om til 50" LED. Forskjellen var som natt og dag. Tenkte at jeg hadde en dårlgi uke/dag. Problemet lå i at det var vanskelig å være presis i siktingen.

I dag. Stakk til en kompis og hans gamle 40" LCD og mitt nivå økte igjen betraktelig.

HÆÆ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen ligger vel mer i hva du er vant med fra tidligere.

Spiller selv på et stort lerret, og jeg spiller elendig på vanlig TV sammenlignet med hva jeg gjør normalt.

Spiller jeg mer enn en dag på vanlig tv, så øker statsene sakte men sikkert etter hvert som jeg vender meg til det.

Endret av a_strann
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

jeg beklager å poste i gammel tråd, men noen kan finne det oppklarende

Forskjellen ligger i Hz nivået. 

LED tver har ofte høyere refresh rate, noe xboxen ikke klarer å holde følge med. Derfor blir det ca. 0.3 sek forsinkelse på hver bevegelse eller tastetrykk du gjør. 

Selv kunne jeg stille dette opp og ned i tvens menyer.

Lenke til kommentar

Det dere snakker om kalles input lag. Altså tiden det tar fra du trykker på konsollen til det faktisk skjer på skjermen.

De siste årene har lag vært et problem med veldig mange lcd skjermer. Det beste for å redusere dette er å sette på gamemode, men i enkelte tilfeller vil heller ikke dette skape en optimale spillopplevelse.

Spiller du på en gammel rør-tv vil du oppleve at spillet føles raskere siden det omtrent ikke finnes lag på disse tv-ene.

Plasmaskjermer har også vært langt sterkere på dette området de siste to årene.

Eksempelvis har Panasonic G10 så og si ikke lag mot en standard lcd som har over 30ms.

Lenke til kommentar

Det dere snakker om kalles input lag. Altså tiden det tar fra du trykker på konsollen til det faktisk skjer på skjermen.

De siste årene har lag vært et problem med veldig mange lcd skjermer. Det beste for å redusere dette er å sette på gamemode, men i enkelte tilfeller vil heller ikke dette skape en optimale spillopplevelse.

Spiller du på en gammel rør-tv vil du oppleve at spillet føles raskere siden det omtrent ikke finnes lag på disse tv-ene.

Plasmaskjermer har også vært langt sterkere på dette området de siste to årene.

Eksempelvis har Panasonic G10 så og si ikke lag mot en standard lcd som har over 30ms.

HHmmm... Jeg hadde en plasma samsung 7005 som hadde samme problem. Måtte sette den også i gamemode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...