Gå til innhold

Ny med Mac - et par spørsmål

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en MacBook Pro med 13-toms skjerm, samt en iPhone 4.Har lite og ingenting erfaring med eple-produkter fra før av. Har i den forbindelse et par spørsmål:

1. Er det muligheter for å vise to vinduer på skjermen samtidig? I så fall, hvordan gjøres dette?

2. Bildet på ekstern skjerm er ikke bra. Det sliter på øynene, for å si det mildt. Er det noen måte skjermbildet kan bli skarpere på? Bruker en Benq T221WA LCD skjerm.

Her er ett par til...

3. Har kjøpt noen ringetoner på iTunes, samt laget et par i Garage Band, som er eksportert til iTunes. Men ikke søren om jeg får dradd dem til mappen Ringetoner på iPhone. De blir bare liggende sammen med andre låter som kan avspilles med iPod musikkspilleren. De dukker ikke opp som ringetoner dersom jeg åpner innstillingene for dette.

4. Hvilket program bruker jeg til å konvertere musikk kjøpt på iTunes (AAC-format) til waw- eller mp3-filer?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. Bildet på ekstern skjerm er ikke bra. Det sliter på øynene, for å si det mildt. Er det noen måte skjermbildet kan bli skarpere på? Bruker en Benq T221WA LCD skjerm.

Det er vanskelig å si hva som er problemet med en så vag beskrivelse, men ta å gå på eplemenyen -> systemvalg -> skjermer og sjekk om oppløsningen er den som den skal være - for eksempel.

3. Har kjøpt noen ringetoner på iTunes, samt laget et par i Garage Band, som er eksportert til iTunes. Men ikke søren om jeg får dradd dem til mappen Ringetoner på iPhone. De blir bare liggende sammen med andre låter som kan avspilles med iPod musikkspilleren. De dukker ikke opp som ringetoner dersom jeg åpner innstillingene for dette.

Du må omdøpe filene (i aac-format) fra .m4a til å ha .m4r -extension.

4. Hvilket program bruker jeg til å konvertere musikk kjøpt på iTunes (AAC-format) til waw- eller mp3-filer?

iTunes...

Velg iTunes -> Valg

så velg Importinstillinger og velg mp3

Velg ok og ok, så velg sang og velg fra menyen avansert "Lag mp3-version" - dette vil da lage et duplikat av sangen, bare i mp3.

Hva du med iPhone vil ha musikk i mp3-format for er meg en gåte, AAC er teknisk og lydmessig overlegent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...