Gå til innhold

Flere "gamle" RPG spill?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen på forumet har noen forslag til RPG spill som tilsvarer:

Fallout 1/2

Baldurs Gate 1/2

Planescape: Torment

Arcanum

KOTOR

Neverwinter Nights 1/2

Icewind Dale 1/2

helst med tilsvarende grafikk, stevning og som kom ut i ca. samme tidsrom?

Endret av bjorkli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temple of Elemental Evil er jo faktisk akkurat den typen spill jeg er på jakt etter! Og det er tilgjengelig på GoG, så veldig bra forslag :)

Pool of Radiance 2, har jeg faktisk ikke hørt om før. Så gleder meg til å lese meg litt opp på det.

Takk for gode forslag!

Lenke til kommentar

..du må ihvertfall spille Vampire the Masquerade: Redemption. ..går på Quake1-engine, men de gjorde mye ut av det den gangen... Bloodlines og er et uhyggelig bra spill. Vil nok ikke bli laget spill som det igjen etter at Troika forsvant.

Andre ting som kanskje kan være interessant, siden du nevner Icewind Dale, og litt mer på skinner - Silent Storm (S2) - en del rpg-elementer, finfint strategispill. Har historie og progresjon, slike ting.

Ellers har du Fire Emblem på GBA eller DS..?

...Neverwinter Nights... har du spilt en mod som heter "Aielund Saga" - verdt å kjøpe NWN bare på grunn av den.

En klassiker du bør ha spilt, forresten: Death Gate.

..

372635-death-gate-dos-screenshot-spellcasting-interface-mcga.png

.. :)

Lenke til kommentar

Det var musikken som bergtok meg i Arcanum. Så totalt uvanlig fra den normale fantasy-musikken i baldurs gate o.l.

Victoriansk kammermusikk.

Pool of Radiance er et av de mest kjente SSI AD&D rollespillene fra 80-tallet, men 2'rn er en slags tomb raider klone ting?

Mener jeg husker noe sånt.

90-tallet var egentlig et dødpunkt for RPG's, de ble ikke "kule" igjen før Baldur's Gate slo gjennom med et brak. Så det er ikke så mange å velge mellom.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hei, jeg lurte på om noen på forumet har noen forslag til RPG spill som tilsvarer:

Fallout 1/2

Baldurs Gate 1/2

Planescape: Torment

Arcanum

KOTOR

Neverwinter Nights 1/2

Icewind Dale 1/2

helst med tilsvarende grafikk, stevning og som kom ut i ca. samme tidsrom?

Hei! Sitter selv i disse dager og spiller meg igjennom flere av de nevnte spill, og videre så kan jeg nevne det som allerede er nevnt,

* Temple of Elemental Evil, ta deg tid til dette spillet, en kamp kan vare flere minutter, dette spillet tar tid!

* KoToR 2 var ikke nevnt ser jeg? Grei skuring det og.

* Pool of Radiance er så som så om jeg skal være ærlig, litt for mye dungeoncrawling på godt norsk.

* Ikke i samme isometriske perspektiv, men Might and Magic 7 anbefales, kanskje det beste spillet jeg har spilt til dags dato.

* I tillegg til Icewind Dale har du utvidelsen Heart of Winter og gratis addon Trials of the Luremaster.

* Diablo 2 må nevnes, eier ikke rollespillelement, men du å du for en "blockbuster". Fremdeles en av mine favoritter, suverene på lange søndager da man ikke er mottakelig for lassevis med lore.

Om det er interesse så vet jeg det finnes en mod som gjør om Baldurs gate 1 og 2 til et sammenhengende spill. Har ikke prøvd overgangen enda så kan ikke uttale meg om hvordan det fungerer rent teknisk.

Lenke til kommentar

Hvis det er Tutu du tenker på, så gjør den ikke egentlig BG1 og 2 til et sammenhengende spill, men lar deg spille BG1 i motoren til BG2 - noe som gjør BG1 ganske mye bedre sett med moderne øyne, og gjør det lettere å etablere en karakterkontinuitet.

Hvis du er en tålmodig sjel, så kan du jo vente på Age of Decadence. Det gjør iallefall jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...