Gå til innhold

fratatt stilling, gitt ny

toazty

Anbefalte innlegg

sambo har hatt en stressende og vanskelig jobb de sisste 3 årene,

det har gått litt over stokk og stein , men har klart seg fryktelig bra,

men av og til strekker ikke døgnet til og da blir det litt småbråk fra ledelse og de under.

går litt på arbeidsmoral og få ting gjort selv om tiden ikke strekker til.

og det er uaktuelt å få penger til ekstra timer for at slike ting skal bli gjort.

er vel i hovedsak mye av det som er grunnen til at sambo har blitt fratatt lederrollen i selskapet og har blitt gitt en normal stilling, hun kan selv velge stillings % osv.

og dem var behjelpelige med å ordne det slik at hun skulle få det bra for dem ville ikke miste henne.

men de ville ha en ny lederskikkelse inn , først søkes det internt ( hun kunne også søke)

hvis dem ikke fant noen , så ville det bli utlyst eksternt.

det som forundrer meg litt i en slik sak er lovligheten ved noe slikt.

kan dette gjøres uten at det blir gitt skriftlige advarsler?

hun har planer om å snakke med forbundet, å se om det er noe hjelp.

men det er ikke før på mandag, så hvis noen her inne vet noe så kanskje vi kan slutte å gruble såååå mye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...

sambo har hatt en stressende og vanskelig jobb de sisste 3 årene,

det har gått litt over stokk og stein , men har klart seg fryktelig bra,

men av og til strekker ikke døgnet til og da blir det litt småbråk fra ledelse og de under.

går litt på arbeidsmoral og få ting gjort selv om tiden ikke strekker til.

og det er uaktuelt å få penger til ekstra timer for at slike ting skal bli gjort.

er vel i hovedsak mye av det som er grunnen til at sambo har blitt fratatt lederrollen i selskapet og har blitt gitt en normal stilling, hun kan selv velge stillings % osv.

og dem var behjelpelige med å ordne det slik at hun skulle få det bra for dem ville ikke miste henne.

men de ville ha en ny lederskikkelse inn , først søkes det internt ( hun kunne også søke)

hvis dem ikke fant noen , så ville det bli utlyst eksternt.

det som forundrer meg litt i en slik sak er lovligheten ved noe slikt.

kan dette gjøres uten at det blir gitt skriftlige advarsler?

hun har planer om å snakke med forbundet, å se om det er noe hjelp.

men det er ikke før på mandag, så hvis noen her inne vet noe så kanskje vi kan slutte å gruble såååå mye...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom ein mister ei stilling og får tilbud om ei anna stilling så er dette ei endringsoppsigelse. Det betyr at vilkåra og formkrava er dei samme som ved ein ordinær oppsigelse sjølv om du får tilbud om ein ny jobb.

Dette betyr blant anna at oppsigelsen skal være skriftlig og at den skal være saklig begrunna for at den skal være gyldig.

Arbeidsgiver kan gjennom styringsretten gjere enkelte endringar i arbeidsoppgåvene, men så store endringer går utanfor styringsretten.

Eg vil anbefale at du tar kontakt med fagforening eller eventuellt ein advokat innanfor arbeidsrett for å søke bistand.

Ellers så kan det være greit å påpeike at lederstillinger er eit eksempel på stillinger som i arbeidsmiljølova er unntatt dei generelle reglane, deriblant reglane for overtid og overtidsbetaling. Ein vil derfor kunne oppleve at den som er ansatt som leder har den pårekna overtida inkludert i lønna og at ein sjølv har ansvar for å få utført arbeidsoppgåvene på den tida som er satt av til jobben. Men då er det krav om at stillinga faktisk er ei lederstilling, å gi stillinga tittel som inneheld leder, sjef og liknande er ikkje nødvendigvis nok for at ein kjem inn under untaksbestemmelsane. Men dette blir ein konkret vurdering av kvart enkelt arbeidsforhold dersom det er tvil.

Her vil det være avgjerande kva som står i arbeidsavtalen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke blitt informert om noe endringsoppsigelse, i tillegg føler jeg det er lagt mye i å sverte min troverdighet. På den måten at de bruker opp personer i denne stillingen. Med å gi de for mye å gjøre så de ikke mestrere alt som bør gjøres.

Man føler seg misbrukt, og har problemer med motivasjonen etter noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...