Gå til innhold

Digitalkamera, hobbybruk: 2000-3000kr

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha et digitalkamera, helst til <-2500kr, men kan kanskje strekke meg til 3000, kommer ann på kamera.

sett på noen kamerar, blant dem er:

HP photosmart 735 og

Nikon Coolpix 3500

her er nikon kamera 500 kr dyrere.

Noen som har noen tips eller anbefalinger?

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er såpass godt fornøyd med mitt Canon PowerShot A60 at jeg anbefaler det, siden det ligger innen for max-prisen din - hvis du tar med batteriene du trenger (fortinnsvis 2 sett a 4) og større CF-kort - 128MB skulle holde til 120-130 bilder v/'Stor, SuperFin'-innstillinger.

Det er "bare" 2MP, men du får heller ramme inn motivet på forhånd... Og 2MP holder til vanlig foto-størrelse, 10x13/15.

Av de nevnte kameraene bruker HP SD som lagring, det er en dyrere (1,5-2x prisen for 128MB eller du får 128 vs 256 MB for 500,- [+/- 10%]) minne-type, slik at forskjellen kanskje ikke blir så stor når du tar med alt...

De nye HP-kameraene (3 og 5MP) er veldig billige når en ser på spesifikasjonene, men testene (jfr dcviews.com) er få og hittil lite tekniske...

Lenke til kommentar

I den prisklassen du nevner ville jeg tatt en titt på Nikon Coolpix 2100. Er fornøyd med mitt, og til "hobbybruk" er dette ett brukervennlig kamera som tar gode bilder.

Ikke akkurat så mange manuelle muligheter, men det er vel kanskje ikke så viktig til "hobbybruk".

Samme kamera som Nikon Coolpix 3100 bare med 2 MP. Det er utrolig lite og lett.

Les tester og se om det kan være noe for deg :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...