Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen sluttet å virke etter bluescreen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Notebook Pa 3553, som jeg har tatt godt vare på, og hatt få problemer med, utenom enkelte problemer med en noe varm cpu

Jeg har også en pc-skjerm til en gammel stasjonær pc (tipper fra rundt 2005) som ikke har virket noe særlig de siste månendene, og jeg har ofte måttet slå den av og på flere ganger for å få bilde på skjermen (desktopen pleier bare å vises et halvt sekund, før skjermen slår seg av igjen).

For 1-2 uker siden begynte jeg å bruke den pc-skjermen sammen med laptopen min, siden jeg ofte blir rastløs når jeg sitter på pcen, og trenger flere ting å gjøre på en gang. Det fungerte fint i starten, men hadde noen problemer med at jeg måtte skru den eksterne skjermen av og på flere ganger for å få bilde. Det skjedde også at begge skjermene ble svarte i noen sekunder, før begge slo seg på igjen, og jeg fikk en feilmelding på hovedskjermen som sa at tilkoblingen hadde blitt brutt, men gjennopprettet, eller noe sånt.

I dag har jeg brukt begge skjermene over en lengre periode, og hatt få problemer med at begge har slått seg av å på, før det skjedde flere ganger etter hverandre, der de bare sto og slo seg av og på, og ga meg feilmeldinger om brutt (og gjennopprettet) tilkobling.

Jeg tenkte at det sikkert gikk greit, ettersom den gamle skjermen er litt ustabil. Men det var tydeligvis mer alvorlig den gangen her, og jeg fikk bluescreen, der den øverste linja var "connection to screen has timed out", eller noe i den duren. Dette ble vist på begge skjermene. Jeg rakk ikke lese så mye, men nok til å forstå at feilen lå i den andre skjermen.

Når jeg prøvde å skru på pcen igjen, kom jeg bare til den første loadinga (der man kan velge bios setup blant annet)

Der sto den dritlenge, og etter 5 minutter på welcome-screenen måtte jeg bare skru den av og på igjen, på gamlemåten. Etter et par forsøk på dette tenkte jeg at jeg bare skulle se om det kanskje bare brukte uvanlig lang tid på å starte igjen etter kræsjen, så jeg lot den sto og jobbe. Etter kanskje 10 minutter på loading/welcome screenen, bare skrudde pcen seg av igjen.

Den vil fortsatt ikke starte

Er den noen som vet hva som kanj være feil?

Eventuelt hvordan det kan ha skjedd? Det virker veldig rart at en pc-skjerm skal ha tatt knekken på den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...