Anderspr0 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Heisann! Sitter her nå med en hel pc i deler :-) Skal nå sette denne sammen, og alt er nytt utenom harddisk og cd-rom. Nå har jeg ett par spm; 1: Det er Windows 7 på harddisken, kan jeg bruke "Recovery" eller hva det heter for å re-installere hele OS uten CD? 2. Hvilke drivere må jeg installere og hvordan? Har CD på Hovedkort og Skjermkort Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) nå må du tenke på en ting. siden du også skal ha nytt HovedKort må du ha ny lisens ( hvis du ikke har retail ) her er reglene: Reglene for hvilke hardware endringer som krever ny lisens om man har en Windows OEM lisens er avklart, og her er de: En OEM-lisens er maskinbundet og kan ikke flyttes til en annen maskin under noen omstendigheter. Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som ny maskin og en ny Windows lisens kreves.. Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme type eller med tilsvarende spesifikasjoner fra samme leverandør, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows lisens kreves. Man kan bytte øvrig hardware så mye man vil uten at dette utløser behov for ny Windows-lisens, men man vil etter en stund måtte reaktivere Windows " 2. Hvilke drivere må jeg installere og hvordan? " hvis du installere win7 på nytt så finner den alle driveren du har bruk for. lykke til Endret 19. november 2010 av p@ge Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Har du en disk med en recovery partisjon med windows 7, så stammer vel den fra en ferdig produsert pc? Da er Windows 7 lisensen en OEM lisens, samt drivere etc til den gamle pcen er lagt inn i Win7. Så du får ikke aktivert, og du kan risikere å få en mengde feil under oppstart, eller ustabilt system. Du må kjøpe deg en ekte windows 7 plate med en ny lisens (om du ikke har fullversjonen fra før av, men da har du jo platene også) Og så bruker du den til å installere Win7. Drivere finner Win7 nesten garantert av seg selv, eller via Update etter installasjonen. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Har du en disk med en recovery partisjon med windows 7, så stammer vel den fra en ferdig produsert pc? Da er Windows 7 lisensen en OEM lisens, samt drivere etc til den gamle pcen er lagt inn i Win7. Så du får ikke aktivert, og du kan risikere å få en mengde feil under oppstart, eller ustabilt system. Du må kjøpe deg en ekte windows 7 plate med en ny lisens (om du ikke har fullversjonen fra før av, men da har du jo platene også) Og så bruker du den til å installere Win7. Drivere finner Win7 nesten garantert av seg selv, eller via Update etter installasjonen. Har to stk ferdigmaskiner som jeg skal ta den ene harddisken av, hvilken vet jeg ikke ennå. Den ene fikk jeg WIN7 på, og den andre har jeg lastet ned fra en piratside og aktivert (CD). Hvordan blir dette med min pirat CD og pirat aktivering? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Har to stk ferdigmaskiner som jeg skal ta den ene harddisken av, hvilken vet jeg ikke ennå. Den ene fikk jeg WIN7 på, og den andre har jeg lastet ned fra en piratside og aktivert (CD). Hvordan blir dette med min pirat CD og pirat aktivering? Du bør nok kikke på noen andre forum ang dette, her får du ikke hjelp til slikt. Kjøp deg en ny Windows 7 versjon du, så har du løst alle dine problemer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Støttes. Og da stenger vi denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg