Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg trakassert av offentlig tjenestemann

student82

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor i en mindre by, og føler meg trakassert av en av de lokale politimennene.

Han har for vane å tilnærme meg ved bardisken, og begynne å spørre all mulige slags spørsmål.

Da gjerne når jeg er såpass bedugget, at neste morgen har jeg liten oversikt over sammenhengen i spørsmålene jeg ble stilt. Har han lov til dette?

Hva kan/bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg bor i en mindre by, og føler meg trakassert av en av de lokale politimennene.

Han har for vane å tilnærme meg ved bardisken, og begynne å spørre all mulige slags spørsmål.

Da gjerne når jeg er såpass bedugget, at neste morgen har jeg liten oversikt over sammenhengen i spørsmålene jeg ble stilt. Har han lov til dette?

Hva kan/bør jeg gjøre?

Det er altså en uniformert politimann som henger på samme pub som deg, og ofte stiller deg spørsmål? Dette høres litt underlig ut, da politimenn på jobb som oftest har bedre ting å gjøre enn å henge ved det nærmeste vannhullet. Om han derimot er i sivil, kan det hende dette er stampuben hans.

Hva slags spørsmål er det han stiller deg? Har du gjort noe galt, eller noe du burde være bekymret for?

Lenke til kommentar

Hei.

Hva kan/bør jeg gjøre?

Du tror ikke du muligens er så full at du innbiller deg ting?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Hva kan/bør jeg gjøre?

Altså, du husker ikke hva spørsmålene er og du husker ikke hva du svarer.

Er du nå helt sikker på at det i det hele tatt er noen som stiller deg disse spørsmålene. Det er vel ikke stemmene i hodet som forstyrrer deg, et ganske vanlig fenomen ved fort stort alkoholinntak.

Prøv å være edru neste gang du er på puben så skal du se at det hele ikke gjentar seg.

Edit: Eller kanskje enda bedre, lapp til fyren neste gang det skjer. Hvis du havner i jailen, så er han virkelig og hvis han spanderer ei øl på deg, så er han kun et (bi)produkt av ditt alkoholinntak. :hmm:

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...