helsten2 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Noen som har prøv Rampage II med 24GB RAM? Funker det? Vet at det skal funke i h.h.t. specs., men jeg har enda ikke hørt om noen som har prøvd det. Så en video på YouTube der de dyttet 24GB inn i et Rampage III kort og det funket ikke ... På forhånd takk. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Da har jeg fått verifisert at 24GB funker på Rampage III (og detekteres av Win-7 64-bit). Men jeg har enda ikke klart å finne noen som har fått det til på Rampage II (men det er mange som spør om det ...) I h.h.t. brukerhåndboka (fra 2008) så er 6xDIMM (max 12GB) støttet. I h.h.t. spesifikasjonene på ASUS hjemmeside så er 6xDIMM (max 24GB) støttet! Lista over "Memory/Device Support" er fra 2008 .... Noen erfaringer ...? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Det var dårlig med feedback her, så da testet jeg det like godt selv. Fikk tak i 24GB (6x4GB) Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz XMS3 DHX, CL9-9-9-24. Puttet inn RAMen og det funket - uten noe fikling i det hele tatt! Lenke til kommentar
madlak Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg bare lurer... Hva trenger du med 24GB RAM? - Chris Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Sweet! Alltid greit med litt ekstra minne : P Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Vel, for å være helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg trenger det ... Men det er så mye synsing om hvor mye du trenger og hvor mye som er nok, så jeg vil finne det ut selv Har satt opp en 4GB RAM disk og ingen swap-fil. I tillegg til det har jeg klart å bruke 6GB (så jeg har 14GB fri), så jeg har litt å gå på ... enda ... Men jeg har klart å bruke all RAM på alle maskiner jeg har hatt til nå .... og jeg har holdt på noen 10-år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå