k0s Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg sitter da med et Zyxel P2602HWT Multimodem og Telenor Turbo abonnement. I starten fungerte det greit, men etter omrent en måned, så begynte nettet å blir fryktelig tregt (kan ikke bruke spotify uten å få 1000ms når jeg gamer og maks 130kb/s uansett hva/hvor jeg laster ned fra... :o) Tenkte å gå inn på routeren på 10.0.0.138, for å sjekke settings, men fikk da beskjed om at nettsiden ikke kunne åpnes! Sjekket cmd/ipconfig, og default gatewayen var da 10.0.0.138. Jeg har da ikke peiling på hva jeg skal gjøre? Har både resatt og restartet manuelt uten hell. Ganske sikker på at d er noen settings på routeren som er feil, da flere hastighetsmålere har målt nedlastingshastigheten min til omtrent 2mb/s. Jeg har veldig lite peiling på nettverk, så håper noen kan hjelpe meg!:-) Andreas. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Gå i CMD og prøv følgende kommando: ping 10.0.0.138. Får du svar på 1ms, så er kommunikasjonen mellom PC og routermodem OK. I såfall, så kan du be Telenor om å sende deg nytt modem. Får du høyere pingverdier, så bytt kabel mellom PC og modem, evt prøv med annen PC. Lenke til kommentar
k0s Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Prøvde forslaget ditt, og fikk svar på 1ms. Telenor vil ikke gi meg nytt modem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå