akselme Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hei Har ett canon eos 550d og bruker USB ledningen til å overføre bilder. Har fungert bra helt til nå, da jeg plugga den inn og ingenting skjedde på pcen, men det sto ''BUSY'' på kameraet. Restarta pcen, lasta ned drivere eller hva det var, på disken som fulgte med kameraet, men det fikset fremdeles ikke problemet.. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 hei, virker kameraet som normalt? prøv å ta ut kortet fra kameraet og sett det i en kortleser hvis du har tilgang til det. bruker du EOS utility til å overføre bildene? kan du starte EOS utility manuelt? P-e Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Vet ikke om det er noe hjelp i dette .. for jeg har ikke brukt den metoden siden jeg hadde 350D, men den gang måtte jeg passe på å bruke samme USB-port på pc'en hver gang. Da hadde jeg win-XP. Husker egentlig ikke om jeg fikk noen feilmeldinger på dataen om jeg brukte en annen port, for det er litt lenge siden nå. Endret 19. november 2010 av pybalto Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hvis du ikke har en veldig gammel PC (eldre OS enn XP) skal du ikke trenge drivere. Har du installert noe annen programvare siden sist som kan ha "tatt over" USB-porten? Er batteriet ladet? Lenke til kommentar
akselme Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 har ett fujifilm kortleser her. Prøvde å overføre med den, men ingenting skjer når jeg kobler den opp til pcen. minnekortet passet perfekt så kan ikke være noe med den Ja, har utility, men aldri brukt det før. Jeg kobla til usb'en, og deretter åpnet programmet. valget ved å overføre bilder der kunne jeg ikke trykke på.. Har windows xp. har heller ikke lastet ned noe programvare siden det funket å overføre bildene. batteriet er ladet, vil tro det nesten er fullt liv igjen på den, bare brukt den i ca 30min etter at den var fulladet Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Fujifilm kortleser høres litt suspekt ut, de brukte jo xD-kort inntil for et par år siden. Er den nyere enn det eller en som kan lese flere korttyper burde det går bra. Du trenger normalt ikke sette kort i en kortleser for å se om den oppdages, den skal dukke opp som ny drive i filemanager så fort du plugger den til, da selvsagt uten filer/foldere. Hvis ikke den kommer opp heller høres det ut som problemer med USB-porten. Jeg har opplevd det flere ganger, både kamerasoftware og Adobes programmer har tatt kontroll over den så kortlesere og USB-enheter ikke har dukket opp. Men det var flere år siden, og jeg vet ikke om det fortsatt finnes programmer som er så dårlig programmert. Og hvis du ikke har installert noe heller har jeg egentlig ikke flere forslag. Har du en ekstern USB-disk eller minnepinne kunne du prøvd om de virker. Endret 19. november 2010 av seriksen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Prøv en annen USB-kabel. Prøv USB-kabelen i en annen USB-port på PC'en. Prøv å koble samme USB-kabel og kamera i en annen PC. Prøv eventuelt å fjerne og reinstallere driverne for kameraet. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Det ser ut til at du ikke er alene om saken. Google søk Les de øverste treffene. Som nevnt lenger opp så er en kortleser uansett den beste løsningen. Da sparer du og batteritid. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Har hatt problemer med dette et par ganger tidligere med et 7D, 40D og et Nikon D300s. Hverken kamera koblet til med kabel, minnekortleser eller SD-kortet fra D300s rett i Macen ville dukke opp hverken i EOS Utility eller noe annet sted. Løsningen for meg har vært å; a) Åpne Bridge, trykke på File og velge "Get photos from camera" eller b) Åpne enten ImageBrowser eller ImageCapture og prøve derfra. Tror begge disse følger med på CD-en du får med Canons kameraer. Dette er da på Mac, om det har noe å si. Endret 20. november 2010 av Snikpellik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå