Gå til innhold

Hvilke mobiler er bra til barn? Enkel i bruk osv.

Brating

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en mobiltelefon til min sønn. Han er i yngste laget, 5år, så det er viktig at den er enkel i bruk.

Nå kommer det sikkert kommentarer om hvor unødvendig det er med mobiltelefon til en så ung gutt, men grunnen er at han muligens kommer til å begynne å reise på besøk til faren sin (som bor langt unna) alene, og jeg vil at han skal kunne ringe til meg om det er noe. Han er ganske flink med andre elektroniske ting, tv, video, data, nintendo wii og nintendo dsi, men mobiltelefon er han ikke spesielt kjent med.

Vet noen om en mobiltelefon hvor du kan vise bilde av kontaktene når du blar gjennom kontaktlisten? Slik at jeg kan tilknytte et bilde av meg til mitt nummer, et bilde av sambo til hans nummer osv, slik at han enkelt ser hvilket nummer som er hvem sitt.

Ellers tar jeg gjerne imot tips om mobiltelefoner som er brukervennlige for små barn! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en mobiltelefon til min sønn. Han er i yngste laget, 5år, så det er viktig at den er enkel i bruk.

Nå kommer det sikkert kommentarer om hvor unødvendig det er med mobiltelefon til en så ung gutt, men grunnen er at han muligens kommer til å begynne å reise på besøk til faren sin (som bor langt unna) alene, og jeg vil at han skal kunne ringe til meg om det er noe. Han er ganske flink med andre elektroniske ting, tv, video, data, nintendo wii og nintendo dsi, men mobiltelefon er han ikke spesielt kjent med.

Vet noen om en mobiltelefon hvor du kan vise bilde av kontaktene når du blar gjennom kontaktlisten? Slik at jeg kan tilknytte et bilde av meg til mitt nummer, et bilde av sambo til hans nummer osv, slik at han enkelt ser hvilket nummer som er hvem sitt.

Ellers tar jeg gjerne imot tips om mobiltelefoner som er brukervennlige for små barn! :)

Sier meg enig med Cerwell. Det lages ikke telefoner for så små barn av den enkle grunn at de nesten aldri har telefoner. Du får det forøvrig til å høres ut som om faren er litt av en type her. Det burde vel ikke være noe problem å låne hans telefon for å ringe hvis det er noe?

Uansett, hvis det er et must ville jeg gått for noe a la den telefonen cerwell linket. Tror ikke en 5åring har et godt utgangspunkt for å forstå 'vanlige' mobiltelefoner i den grad at de kan anvende dem ordentlig.

Lenke til kommentar

Hei!

Sier meg enig med Cerwell. Det lages ikke telefoner for så små barn av den enkle grunn at de nesten aldri har telefoner. Du får det forøvrig til å høres ut som om faren er litt av en type her. Det burde vel ikke være noe problem å låne hans telefon for å ringe hvis det er noe?

Uansett, hvis det er et must ville jeg gått for noe a la den telefonen cerwell linket. Tror ikke en 5åring har et godt utgangspunkt for å forstå 'vanlige' mobiltelefoner i den grad at de kan anvende dem ordentlig.

Dere undervurderer 5 åringer :)

Lenke til kommentar

Hei!

Dere undervurderer 5 åringer :)

Jeg har en bror som er født i '97 og en i '01. Ikke lenge siden de var så små. I huset hjemme er det 4-5 datamaskiner som de har brukt siden før de kunne gå. Det går mye i spill og internett. Tro meg, jeg undervurderer ikke 5åringer. Tro meg, 5-åringer har ikke bruk for avanserte telefoner til mange tusen kroner.

Lenke til kommentar

Jada, 5 åringer har det best om de ikke trenger mobil, det kan jeg si meg helt enig i. Desverre mener jeg bestemt at han trenger det, dersom han den psykisk syke faren hans vinner rettsaken han nå har dradd meg inn i, og får ha samvær alene med gutten.

Irriterende egentlig. Jeg har alltid hevet øyebryn over 6-åringer som løper rundt med mobiltelefoner, og vært bestemt på at mine barn ikke har noe med en mobil å gjøre før de er minst 9 eller 10. Men nå sitter jeg altså her og surfer nettet etter en brukbar mobil til 5-åringen min. Who would've known...

Anyways, hvis jeg trodde at å låne pappas mobil var en god nok løsning hadde jeg ikke vurdert å kjøpe telefon til poden. Om han ender opp med å reise alene til pappan sin vil jeg at han skal ha sin egen mobil, som han selv kan manøvrere godt nok til å ringe meg uten hjelp fra voksne.

Forøvrig enig med kaospiloten, det er utrolig hva disse 5-åringene kan få til! ;) Tror nok han kan lære å manøvrere de fleste "vanlige" mobiler. Men lurte særlig på dette med å knytte bilde til kontakter, slik at bildet vises når man blar gjennom kontaktlisten. Vet at det finnes på mer fancy telefoner, noen av HTC touch-telefonene blant annet, men en slik telefon er uaktuelt for meg å kjøpe til gutten. Aner ikke om det finnes slike funksjoner på andre telefoner. Noen som vet?

Lenke til kommentar

jeg har knyttet bilder til kontakter de siste 6-7 årene, tror det er ganske standard på ca alle mobiler :) kanskje en billig sony ericsson av noe slag hadde vært bra, disse er holdbare, har god batteritid og er enkelt bygd opp menymessig

Hva? Jeg har Sony Ericsson, og kan knytte bilder til kontakter, men bildene vises jo ikke i kontaktlisten? Bare når telefonen ringer..? eller er jeg SÅ ubrukelig med tekniske ting? :rofl:

Endret av Brating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...