Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dugg i kjellervindu

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Har et lite spørsmål ang et problem med dugg.. Har laget leilighet i kjelleren her, bor ikke der nede enda. Men har nå byttet vinduer, osv. Og har lagt merke til at nederst på vinduene oppstår det dugg.

Hvordan kan jeg få vekk dette? Luftekanalene står åpne, og varme står på midt på gulvet..

Er ikke kaldt der nede.

Bør jeg stenge ventilene? Og sette på varme? Senke varmen og åpne ventilene?? Trenger hjelp, håper noen har noen tips. Har en lufteventil i hvert rom. Og luftinga i vinduene står åpne. Bør kanskje denne stenges?

Det er enda ikke satt inn noen dører imellom rommene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd det meste, nå står alle ventiler oppe, vindu i luftestilling. Og varme på... Lurer på å prøve å stenge alle ventiler, og kun ha på varme.

Men hadde en fyr som var å flytsparklet et gulv for meg igår der nede, er det kanskje derfor det dugger noe inn i he..... nå??

Hva kan jeg evt gjør? Trenger hjelp =(

Lenke til kommentar

har prøvd det meste, nå står alle ventiler oppe, vindu i luftestilling. Og varme på... Lurer på å prøve å stenge alle ventiler, og kun ha på varme.

Men hadde en fyr som var å flytsparklet et gulv for meg igår der nede, er det kanskje derfor det dugger noe inn i he..... nå??

Hva kan jeg evt gjør? Trenger hjelp =(

Du må ha mer tilluft og utluft. Flytsperkelet booster luftfuktigheten noe sinnsvakt. Kanskje du burde få tak i en byggtørker, så du får sirkulasjon i lufta. Har du noe ventilasjonsanlegg du kan trekke ut den fuktige lufta med?

Lenke til kommentar

En ventil i hvert rom bør vel holde? Har ikke satt inn noen dører i mellom rommene heller. Og i trappe oppgangen opp, så står det et vindu åpent. Og der regner jeg med at lufta går ut? Fordi der kjenner jeg ikke at det trekker inn.... Men det gjør jeg ved ventilene..

Har hatt det stående slik en stund nå. Men nå har jeg lokket vinduet, pga det begynte å bli litt kaldt der nede. hehe..

Ikke så mye dugg nå.

Akkurat nå har jeg stengt alle ventiler, men ikke de i over vindu. Og ingen vinduer åpne.

Står på litt varme der nede.

Virka for meg som om duggen var på vei tilbake igjen nå når jeg nettopp titta nedom der.

Lenke til kommentar

En ventil i hvert rom bør vel holde? Har ikke satt inn noen dører i mellom rommene heller. Og i trappe oppgangen opp, så står det et vindu åpent. Og der regner jeg med at lufta går ut? Fordi der kjenner jeg ikke at det trekker inn.... Men det gjør jeg ved ventilene..

Har hatt det stående slik en stund nå. Men nå har jeg lokket vinduet, pga det begynte å bli litt kaldt der nede. hehe..

Ikke så mye dugg nå.

Akkurat nå har jeg stengt alle ventiler, men ikke de i over vindu. Og ingen vinduer åpne.

Står på litt varme der nede.

Virka for meg som om duggen var på vei tilbake igjen nå når jeg nettopp titta nedom der.

Tar noen dager før fukten er brukbart utev gulvet. Har du mulighet for å få lånt deg fuktmåler?

Ville luftet selv om det blir kjølig. Ikkje steng igjen alt.

Lenke til kommentar

Fukt måler har jeg ikke mulighet for å låne. Var nede i kjeller leiligheten å tittet nå. ikke så mye dugg som igår, men var forsatt vått nederst i alle vinduene.

Nå har alle ventiler og vinduer stått igjen, kun ventilene i vindu som har vært åpent. Og har på litt varme der.

Kunne det kanskje lønt seg å åpna alle ventilene? + de i vinduskarmen.

Lønner deg seg også kanskje å åpne et vindu i trappe oppgangen opp? Fordi da suger den alvorlig med luft inn i ventilene, dette går igjennom leiligheten og ut vindu i trappe oppgangen.

Men hvordan er det med varmen? Varmt / kaldt? Mange ventiler åpne?

Vindu i trapp åpent?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei sann.

Har nå en god del dugg i vinduene i kjelleren. Var en fyr som flytsparklet ca 30-35kvadrat nede i kjelleren om Torsdagen (09-12-2010) kan det være fuktighet som henger igjen enda ifra gulvet??

Har luftespaltene i vinduene åpne, og et vindu i trappe oppgangen opp åpent. Det vindu i trappeoppgangen dugger noe ekstremt.

Mvh

LH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...