Gå til innhold

Firewire-kabelen passer ikke mitt hv20 kamera. Hjelp til å finne adapter

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ny firewire-kabel, men den passer ikke til mitt hv20 kamera. Er det noen som vet om jeg kan bruke et adapter? Visste faktisk ikke at det var forskjellige firewirekabeler og har heller ikke peiling.

Det er akkurat den jeg kjøpte http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:3532718;l:no

Ser at det står 1394b, men aner ikke hva jeg har fra før. Pluggen for å putte i kamera er mye mindre enn den nye jeg kjøpte og den gamle passer hv20 akkurat så lurte på om noen vet om noe adapter og hva jeg må ha for å få den til å passe hv20 kameraet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt HV30 før. Det du trenger er denne kabelen til 20 kr fra Amentio. Eller denne til 40 kr fra Biltema. Hvis du kjøper fra Clas Ohlson må du punge ut 150 kr.

Hvis du ikke har tilgang til de butikkene kan du finne i din lokale sjappe. Det du må lete etter er 6-pins hann til 4-pins hann. Det du har kjøpt er 6-pins hann til 9-pins som er noe spesielle greier du bare bør levere tilbake. Ikke sats på å kjøpe overgang.

Edit: før du går i et nytt bomkjøp: skal du koble kameraet til en bærbar eller en stasjonær PC? Har du sjekket hvordan pluggen på PCen ser ut? Hvis du har en stasjonær er det mest sannsynlig en 6-pins hunn i den. Er det bærbar har den nok 4-pins hunnkontakt.

Har du en liten plugg i PCen din (4-pins) må du i så fall kjøpe en 4-pin til 4-pin «homsekabel» (hann-hann... yeah) kabel fra Amentio til 37 kr. Biltema har ikke denne kabelen.

Endret av bb79
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Ser at denne er 4p-6p http://www.digizimo.no/LINDY-Firewirekabel-4p-6p--10-meter-IEEE-1394-400Mbps/cat-p/c/p1773097.html

Så da vil den passe? Er ganske viktig at den er 10 meter så jeg kan koble den til pc-en når jeg filmer. Er kun derfor jeg kjøpte en ny.

Det er en stasjonær pc jeg kobler kameraet til.

Hva jeg har til pc-er jeg faktisk usikker på. Men både min gamle firewirekabel og den nye jeg kjøpte (som ikke passet kameraet) passer til pc-en. Og enden som skal inn i pc-en er større enn den som går i kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...