Sn1per-Kn1fer Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hei! Jeg nettop bygd en pc, men har et problem: Får svart skjerm ved oppstart, får ikke se bios engang. Har prøvd fire forskjellige skjermer, og får svart skjerm med alle. Specs: Intel i7-950 MSI x58pro e XFX Radeon HD 5770 1gb. (har bare DVI input) Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Det skjedde også med GTX 460 når jeg brukte DVI, mens VGA funket. Dette skjermkortet ble brukt me de gamle delene på maskina. Harddisken er ikke ny, jeg reformaterte ikke harddisken eller noe. Hva er det som kan gjøre at jeg får svart skjerm ved oppstart? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Får du det "ene pipet" når du booter PCen? Eller piper den fler ganger, etter hverandre? Er det étt pip, skal alle dele i teorien fungere - men for meg høres det ut som skjermkortet ditt ikke fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Sn1per-Kn1fer Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Nei, jeg hører ikke noe pip, men er ikke sikker om jeg har koblet til "speakers" til LED. Siden jeg ikke fant ledninga. Men dette skjedde på det forrige skjermkortet også (på DVI men ikke VGA). Kanskje jeg skulle ha skrevet dette tidlegere, den restarter seg selv etter jeg slår den på. Men siden jeg ikke kan bruke noen slags skjerm eller ikke hører noe piping har jeg ikke peiling på hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Pipen er det en liten høytaler på hovedkortet som tar seg av Men det høres ut som det er en eller annen del som har fått en alvorlig form for kreft, eller noe. Har du en PC #2 stående noe sted? Så kan du prøve å flytte over én og én del, og se om du finner syndebukken? Lenke til kommentar
Sn1per-Kn1fer Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Skal teste noen deler nå. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Har du testet med en og en minnebrikke? Def minne kan gi svart skjerm. Lenke til kommentar
Sn1per-Kn1fer Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Skifta spor til minnebrikkene og fikk endelig se noe på skjermen Windows ville ikke starte opp, så nå jeg skal reinstallere windows 7 og reformatere harddisken. Takk for hjelpen D: Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Så minnebrikkene var problemet? Lenke til kommentar
Sn1per-Kn1fer Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Tror nok det ja, prøvde skjermkortet på en annen maskin, funka fint. Prøvde annen PSU, da var det ingen forskjell. Prøvde med en minnebrikke, var ingen forskjell. Las instruskjonene til minnebrikkene og fant ut at jeg skulle skifte spor, og da funket det. Windows ville ikke starte opp, men reformaterte og reinstallerte det nå. Alt funker helt fint hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå