Gå til innhold

Tillegg og UB-tillegg som deltidsansatt

BBerry

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg jobber nå som deltidsansatt i en matvarebutikk. Jeg er helt ny i jobben, men skal jobbe fast lørdag, 8 timer, samt noen onsdager. Noen arbeidskontrakt har jeg ikke fått, så jeg vet egentlig ikke hva lønnen min er, selv om folk sier det er 129,-. Det jeg lurer på er følgende:

Mine kolleger sier man må jobbe minimum 52 timer for å få noe som helst tillegg. Vil det si at jeg jobber hver lørdag i største rushet utenom å få en krone ekstra tillegg?

Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidsgiveren min er av det MEGET slacke slaget, så om noen vet dette her, så er det fint om dere kan skrive det her. :)

Med andre ord: Har man krav på tillegg om man kun jobber 8 timer i uka, når 8 av disse timene er på en lørdag? Fant ikke noe i arbeidsmiljøloven :/

Lenke til kommentar

arbeidsgiver skal nok fortelle deg om hva slags lønn og tillegg du får.

Og han skal også gi deg kontrakt. så du får nok bare mase på han om å få kontrakten. Ellers kan du gjøre hva du vil på jobb, du har jo ikke skrevet under på noe.....

Men du skal vel få tillegg fra første dagen... det har jeg alltid fått ihvertfall..

men spør han, du har krav på å få vite det, og du SKAL ha kontrakt.

Lenke til kommentar

Ja. For å opparbeide seg rett på UB så må en jobbe mer enn 52 timer i måneden. Merk deg at de fleste matvarekjeder spekulerer i dette med deltidsansatte. Jobber dem ikke mer enn totalt 52 timer i måneden sparer dem en god del på lønn. Minstelønnen i butikk er på 129, etellerannet ja, med mindre du er under 18, eller er lærning.

Min erfaring derimot, er at slacke butikksjefer er gode sjefer ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar begge to.

Et annet spørsmål. Er det slik at jobber jeg over 52 timer, så får jeg tillegg fra den femtiandre timen? Eller får jeg tillegg gjennom alle de 52 timene? (altså de tidligere timene hvor jeg har hatt krav på tillegg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...