voidDraw() Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hallo godtfolk. Jeg har et CM Scout kabinett hvor jeg ønsker å kunne regulere hastigheten på viftene selv. Finnes det en bryter av et slag som jeg kan koble i mellom 4 pin molex ut fra PSU og til 4 pin molex til viftene? Hadde vært veldig fint om noen hjalp meg her mvg Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Normalt bruker vifter 3 pin kontakter (se link til bildet), og det er derfor ikke så vanlig å ha viftestyringer med molex-kontakter. Her er en enkel og billig viftestyring for 3 pin kontakter. Om du kan lodde eller er villig til å modifisere litt på egenhånd er det jo flere andre muligheter å gjøre dette på. Endret 21. november 2010 av Meh. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) du får overgang fra 3 til 4 pin.. Da kan du ha denne ut fra viftestyringa http://www.netshop.n...bel--24323.aspx Endret 21. november 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Takker for svar! Men, det er nettop en slik 3 pin jeg ikke har ut fra viftene, så vidt jeg vet. Jeg har bare koblet en 4 pins molex kontakt direkte til viftene, så de går selv på full fart. Om mulig så jeg kanskje bruke overgang fra 4 pin til en 3 pins og dermed inn på viftestyring? Edit: Fant flere 2pins tilkoblinger, men ingen løse. Diverse de var koblet til noe annet. Jeg tok ut en, og den var til lyset fra viftene. Endret 21. november 2010 av MarB Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Takker for svar! Men, det er nettop en slik 3 pin jeg ikke har ut fra viftene, så vidt jeg vet. Jeg har bare koblet en 4 pins molex kontakt direkte til viftene, så de går selv på full fart. Om mulig så jeg kanskje bruke overgang fra 4 pin til en 3 pins og dermed inn på viftestyring? Edit: Fant flere 2pins tilkoblinger, men ingen løse. Diverse de var koblet til noe annet. Jeg tok ut en, og den var til lyset fra viftene. Hei, jeg tror du misforsto meg. Kjøper du viftestyring, kobler du strøm til viftestyring med molex, så kobler du viftene på viftestyringa. Hvis viftene dine har 4pins kontakt, må du bruke adapteren jeg linket til, pga av at det er 3 pins på viftestyringa. Endret 21. november 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Det funker helt greit å bruke overgang for å så regulere, siden det eneste viftene får fra Molex og den vanlige 3 pin er 12V, de to andre ledningene på 3 pin er jord og RPM avlesning, hvor sistnevnte er sløyfet på 4 pins kontakten, så det er svært enkelt. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Okei. Takk folkens! Skal sjekke ut utvalget hos dx.no og andre nettsider. Dette er ikke noe hast og lyden er ikke sååå sjenerende at det gjør noe. Verre er det med GPU vifta som enten skrur seg av, eller står på full fart. Den får jeg ikke stilt på i det hele tatt med CCC. Det gikk før. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) du får overgang fra 3 til 4 pin.. Da kan du ha denne ut fra viftestyringa http://www.netshop.n...bel--24323.aspx Det var ikke 3 til 4 pin han trengte, men 4 til 3 pin. Bruk denne mellom en så og si hvilken som helst viftestyring og 4 pins vifta de.. .. Verre er det med GPU vifta som enten skrur seg av, eller står på full fart. .. Last ned rivatuner der kan du låse hastigheten på skjermkort-vifta (og skjermkortet, om ønskelig) til ønsket hastighet;) Endret 2. desember 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 du får overgang fra 3 til 4 pin.. Da kan du ha denne ut fra viftestyringa http://www.netshop.n...bel--24323.aspx Det var ikke 3 til 4 pin han trengte, men 4 til 3 pin. Bruk denne mellom en så og si hvilken som helst viftestyring og 4 pins vifta de.. oops, så jeg var litt kjapp der ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå