Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Molex 4pin vifte justering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Normalt bruker vifter 3 pin kontakter (se link til bildet), og det er derfor ikke så vanlig å ha viftestyringer med molex-kontakter.

Her er en enkel og billig viftestyring for 3 pin kontakter.

Om du kan lodde eller er villig til å modifisere litt på egenhånd er det jo flere andre muligheter å gjøre dette på.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Men, det er nettop en slik 3 pin jeg ikke har ut fra viftene, så vidt jeg vet. Jeg har bare koblet en 4 pins molex kontakt direkte til viftene, så de går selv på full fart.

Om mulig så jeg kanskje bruke overgang fra 4 pin til en 3 pins og dermed inn på viftestyring?

Edit: Fant flere 2pins tilkoblinger, men ingen løse. Diverse de var koblet til noe annet. Jeg tok ut en, og den var til lyset fra viftene.

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Men, det er nettop en slik 3 pin jeg ikke har ut fra viftene, så vidt jeg vet. Jeg har bare koblet en 4 pins molex kontakt direkte til viftene, så de går selv på full fart.

Om mulig så jeg kanskje bruke overgang fra 4 pin til en 3 pins og dermed inn på viftestyring?

Edit: Fant flere 2pins tilkoblinger, men ingen løse. Diverse de var koblet til noe annet. Jeg tok ut en, og den var til lyset fra viftene.

Hei, jeg tror du misforsto meg.

Kjøper du viftestyring, kobler du strøm til viftestyring med molex, så kobler du viftene på viftestyringa. Hvis viftene dine har 4pins kontakt, må du bruke adapteren jeg linket til, pga av at det er 3 pins på viftestyringa.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Det funker helt greit å bruke overgang for å så regulere, siden det eneste viftene får fra Molex og den vanlige 3 pin er 12V, de to andre ledningene på 3 pin er jord og RPM avlesning, hvor sistnevnte er sløyfet på 4 pins kontakten, så det er svært enkelt.

Lenke til kommentar

Okei. Takk folkens! :D

Skal sjekke ut utvalget hos dx.no og andre nettsider. Dette er ikke noe hast og lyden er ikke sååå sjenerende at det gjør noe. Verre er det med GPU vifta som enten skrur seg av, eller står på full fart. Den får jeg ikke stilt på i det hele tatt med CCC.

Det gikk før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du får overgang fra 3 til 4 pin..

Da kan du ha denne ut fra viftestyringa

http://www.netshop.n...bel--24323.aspx

Det var ikke 3 til 4 pin han trengte, men 4 til 3 pin.

Bruk denne mellom en så og si hvilken som helst viftestyring og 4 pins vifta de..

.. Verre er det med GPU vifta som enten skrur seg av, eller står på full fart. ..

Last ned rivatuner der kan du låse hastigheten på skjermkort-vifta (og skjermkortet, om ønskelig) til ønsket hastighet;)

Endret av antilope118
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...