Gå til innhold

Burde jeg kjøpe PS3?

Vaffel.

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på ps3, og er ganske sikker på å kjøpe det. Det koster ca 2500kr for den med 320 gb, og det er visst en kampanje.

Nå skal jeg til Australia til jula, og har 2500kr som jeg skal ha med.

Vil PS3 koste 2500kr for 320gb etter nyttår, mindre eller mer? Nå kan ikke dere fasiten, men kanskje dere vet hvordan det var i årene som var.

Også, vil jeg trenge penger i australia. Da mener jeg til ting. Mat, drikke, is, osv får jeg. Men det er om ting.

Det er nok vanligvis elektronikk og spill pengene mine vanligvis går til, og det får jeg ikke kjøpt i australia, pga vekt. Visstnok var det dyrere enn i norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i London dette året og selv om jeg har en fullt brukbar PS3 (phat) hjemme i Norge så vurderte jeg risikoen for at den gamle går i stykker om ikke alt for lenge pluss at den tar rimelig stor plass i kofferten (jeg hadde med 2 kofferter på litt over 20kg hver + en ryggsekk (som håndbagasje). Skulle jeg hatt med PS3en i tillegg hadde jeg nok fått litt problemer. Problemet er jo at om den skulle gå i stykker så vil nok norske utsalgssteder bare si "Sorry" om du prøver å få den fiksa og å sende den til Australia samt returfrakt vil nok ikke koste veldig mye mindre enn å kjøpe en ny pluss at kommer nok til å fryktelig lang tid.

Hvor mye penger du trenger til is og øl må du jo vurdere selv, men vil du gjerne ha en PS3 så får du neppe stort mer is og øl om du kjøper PS3en i Norge eller der borte...

Lenke til kommentar

Kjøp den, du kommer ikke til å angre. Kjenner mange som var 360 frelste så hoppet de av fordi litt svak grafikk i deres eksklusiver, betale for Live osv, de så spillene jeg hadde å spilte mens de måpte og vips, 12 venner av meg hadde PS3 på under 1 uke!!! :D

Er så mange toppeksklusiver her at man kan ikke gå glipp av de. Du er ikke ekte gamer viss man ikke eier en PS3 sammen med de andre maskinene du har :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Jeg har en australsk PS3 Phat 60GB og den eneste ulempen er at den ikke spiller DVD filmer fra Norge. Dette er pga ulike sone. Alt annet er sonefri, bluray og spill. Jeg kjøpte dette visstnok på finn.no til en billig pris.

Om du har 2500kr hadde jeg kjøpt det i Norge. Da får du med garanti og støtte for DVD filmer i Norge.

Lenke til kommentar

Ikke vits i å handle verken hardware eller software, i Australia tror jeg.

De får spillene aller sist i 95% av tilfellene, og så skattelegger myndighetene importvarer ganske mye. Og i tillegg må du kanskje betale toll når du skal tilbake til Norge.

Hvis du mellomlander i Bahrain eller lignende derimot, så kanskje det er ett bedre å handle der..

Men alltid greit å ha en norsk butikk å forholde seg til, om noe skulle skje med PS3'en.

Lenke til kommentar

KongRudi, jeg tror du misforsto

Skulle ikke kjøpe i australia, men lurte på om det var noe spennende som var lett og ikke tok plass i australia.

Jeg har nå bestilt en PS3 med 320GB harddisk fra Dustin.

Bestilte idag kl. 12.15 eller noe. Tror dere at de sender på lørdager?

Hvor lang tid tror dere det tar når jeg bor i Østfold?

Lenke til kommentar

Nei, dei sender ikkje på laurdagar. Den går frå Sverige på måndag ettermiddag, vert registrert i Oslo natt til tysdag eller på tysdag, og avhengig av når på dagen din omlastingsterminal køyrer pakker til postkontoret har du den på onsdag eller torsdag (går ut frå at pakker ikkje går direkte frå terminalen i Oslo og til postkontor i Østfold, men eg har ikkje prøvd, så korriger gjerne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...