Jovi60 Skrevet 19. november 2010 Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Er det mulig å finne ut/fjerne passord for innstillingene i BIOS på en DELL OPTIPLEX SX280? Jeg har en kompis som har fått en slik maskin, men han gjør jo ikke mye med den, all den tid BIOS er passordbeskyttet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. november 2010 Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Du får ikke startet den opp, eller kommer du ikke inn til innstillingene i BIOS? Sistnevnte vet jeg ikke, førstnevnte er som regel løst ved å resette cmos. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Problemet er at jeg ikke får forandret innstillingene i BIOS, da dette krever et passord. Funker ikke å ta reset. Har hatt ute CMOS-batteriet uten at noe skjedde. Kanskje man må ha det ute leeenge. jeg hadde det bare ute i et par minutter. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. november 2010 Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Du koblet fra strømmen fra pcen når du tok ut batteriet? Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Ja, selvfølgelig koblet jeg fra strømmen FØR jeg tok ut CMOS-batteriet! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. november 2010 Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Dell pleier å oppbevare passordet i egen brikke. Dermed kan det ikke fjernes av andre enn Dell Service (hvis passordet er ukjent). Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Hmmm..ja ja..da går den på søppeldynga!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå