abene Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Lacie lanserer SSD-enheten Fastkey med USB 3.0-støtte. Les mer Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Bruk av ordet «teknologier» gjør meg seriøst en blanding av kvalm og irritert. Hva er tilgangstider på denne enheten? Random 4k write? Lag en nyhetssak av det når slike relevante tall er på bordet og ikke bare oversett en produsents pressemelding og ta utsagn for god fisk. Jeg skal når jeg får tid seriøst lage et Greasemoneky-script som ikke bare fjerner reklame, men også statistikktrackere fra nettverkets nyhetssider, for jeg _nekter_ å la mine sidevisninger av nyhetssakene produsert her de siste årene indikere at dette er noe jeg ønsker å lese. 2 Lenke til kommentar
astrogreek Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Bruk av ordet «teknologier» gjør meg seriøst en blanding av kvalm og irritert. Hva er tilgangstider på denne enheten? Random 4k write? Lag en nyhetssak av det når slike relevante tall er på bordet og ikke bare oversett en produsents pressemelding og ta utsagn for god fisk... Arsæll strikes again! Kvantitet over kvalitet. Endret 19. november 2010 av astrogreek Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Sier meg enig i Jon doe's poenger, men er ikke så opprørt som han. Jeg vil også påpeke: Den nye enheten leveres med lagrinskapasitet på henholdsvis 30 GB, 60 GB og 120 GB. Når man bruker ordet henholdsvis betyr det at en liste står i henhold til en annen liste, bruken over er en syntax error 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Har jeg forstått det rett at minste utgave på usle 30gb vil starte på nesten 1200,-? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Det er også noe å tenke på ja, prisen. 1200kr for 30GB er over dobbelt så mye som en del gode SSDer. SandForce SF-1200 og C300 får du ned i rundt 1000kr for 64GB, og yter mye bedre på random, siden de kan bruke NCQ. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Off topic: Jeg svinger pisken i retning skribenten/journalisten og slår til.. on topic: Denne må vel være beregnet på en spesiell nisje av markedet? Kan ikke helt se for meg å betale så mye for en liten usb stick når jeg kan få mye mer for pengene ved å velge andre alternativer.. USB 3.0 er også litt waste når det bare er snakk om 30 - 120 GB så lenge man ikke sitter på en haug med SSD enheter evt har et heftig RAID oppsett som klarer å trøkke ivei 200 MB/s. Sikkert en fin start på de nye standardene som kommer inn i usb pinner, men alt for dyrt da gett. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Sammenlignet med kapasitet så blir denne utkonkurrert på pris av SSD, men denne enheten kan flyttes fra maskin til maskin etter behov. Således har de vært sitt bruksområde. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Ziggy, det er jo ikke værre enn å putte en SandForce SSD i et 2,5" USB3/eSATA kabinett så får du ytelse som er bedre i praksis (IOPS) til halvparten av prisen. Fordelen denne har er størrelsen og at den får all strømmen den trenger gjennom USB. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Er ikke fan av minnepinner som er så brede at de tar begge usb-ene på laptopen Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Få deg en USB skjøte-kabel da vet du Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Endelig noe vettugt å bruke til ReadyBoost™? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er tull å bruke den til readyboost når du kan ha hele OS på den... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ziggy, det er jo ikke værre enn å putte en SandForce SSD i et 2,5" USB3/eSATA kabinett så får du ytelse som er bedre i praksis (IOPS) til halvparten av prisen. Fordelen denne har er størrelsen og at den får all strømmen den trenger gjennom USB. Jeg har en 2,5" HDD i et eksternt USB/eSATA-kabinett og det får all strømmen gjennom èn USB-port. Nå er det bare snakk om USB2.0, så jeg bruker eSATA og må derfor bruke en USBport i tillegg, men det går fint å bare benytte seg av èn USBport til både strøm og data. Regner med dette vil fungere fint også med USB3.0? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ja, siden USB3 er spesifisert til å kunne levere mer strøm enn USB2 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Da er det bare størrelsen som er en fordel vs. standard 2,5" SSD. SSDen er en smule stor til å ha på nøkkelknippet, men passer fint i en lomme så det er en veldig liten nisje denne "SSD-pennen" passer inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå