Muffinman Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Har en slik bærbar med tokjerne cpu på 1.8ghz. Jeg er utrolig fornøyd med den og ser absolutt ingen grunn til å bytte den ut. Imidlertid kunne jeg tenkt meg litt mer respons og gjerne raskere oppstart. Da er vel å bytte ut disken med en SSD det som vil gi mest valuta for pengene. PC`n kjører XP og brukes for det meste til nettsurfing, office og diverse fjernstyring. Lagringsbehovet er minimalt siden jeg har sentralisert løsning for dette. Imidlertid har jeg fint lite greie på hva som passer og hvilke modeller som er gode kjøp, så det er fint om noen kan veilede litt Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) De beste kjøpene er for tiden: Crucial C300, OCZ Vertex 2 eller Agility 2, Intel X25-M G2. Eller du kan vente på Intel G3, som kommer en gang på nyåret, tenker jeg. Hvis du tenker å fortsette å kjøre XP, er det å anbefale at du legger inn en helt clean installasjon av XP på den nye SSD'en. Men vil også anbefale at du vurderer Windows 7, slik at du får TRIM-funksjon på SSD'en. SSD'er fantes ikke da XP ble laget; Win 7 vil "se" at den installeres på en SSD, og optimaliserer en del ting i forhold til det, samt at den innebygde disk-driveren i Win 7 gir deg altså TRIM (som er en funksjon for å motvirke at ytelsen på SSD'en blir forringet over tid). Endret 19. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Takk for svar, da har jeg litt info å starte med Win 7 skal vurderes, får håpe Notebook Hardware Control fungerer da. Det er nemlig nødvendig for å holde viftestøyen vekke. Endret 19. november 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Tenkte å bestille SSD i kveld. Er det noen av alternativene Thomit nevner som er å foretrekke foran resten? Lenke til kommentar
alphez Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 NHC fungerer nok ikke på Windows 7, mulig det fungerer på professional og Ultimate, da de har XP-modus funksjonen, det må nesten noen andre teste. Alt jeg kan si er at det ikke fungerer på Home Premium, i alle fall ikke hos meg En av de få tingene jeg savner fra min Dell Inspiron.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Kjører du 64-bits Win7? Which operation systems are supported?Notebook Hardware Control requires Windows 2000, XP or a newer NT based 32Bit OS. Jeg kommer til å kjøre 32-bits pga cpu`en min. Kan være et håp da i så fall. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Da sitter jeg med en moderat speccet men likevel lynrask laptop på fanget med ny SSD. Lydløs er den også da jeg fikk NHC til å fungere i XPSP3 modus i Win7. Gikk unna i en fei dette, gjorde selve os-installeringen samtidig som jeg laget en kjapp middag til meg og ungene. Endret 30. november 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Takk for svar, da har jeg litt info å starte med Win 7 skal vurderes, får håpe Notebook Hardware Control fungerer da. Det er nemlig nødvendig for å holde viftestøyen vekke. Unnskyld off-topic-meg, men hvorfor ønsker du å holde viftestøyen vekke? Det er jo en grunn til at den er der? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Jepp. Den er der fordi Lenovo har gått på ei blemme med viftestyringa. Google litt rundt, så ser du at det er mange som finner disse ellers utmerkede maskinene uspiselige pga dette. Det er ingen grunn til at cpu skal holdes 30 grader under det den er beregnet for. Tillater man f.eks. 60 grader kontra 40 grader før vifta slår inn får man en pc som er lydløs det meste av tiden i motsetning til konstant viftestøy. I mitt tilfelle legger temperaturen seg litt over 50 grader ved idle uten at vifta går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå