Greatfaith Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg skal en tur til USA i nærmeste fremtid, og tenkte å skaffe meg en en telefon jeg har siklet lenge etter, nemlig en Windows Phone 7. Ettersom lanseringen i Norge nærmer seg, så lurer jeg på om hvis jeg kjøper telefonen, f.eks. en HTC Mozart, i USA, vil jeg kunne bruke den med norsk simkort i Norge? Hvis ja, vil jeg ha tilgang til den amerikanske app-storen? Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette, ettersom jeg har SÅ lyst på den telefonen. - Greatfaith Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Det kommer an på hvorvidt nettverket til telefonen fungerer i Norge, er en her på forumet som kjøpte HD7 fra USA og den fungerer her også. Låse den opp skal visst ikke være noe problem her http://www.htcimeiunlock.com/ Du vil ikke ha tilgang til den Amerikanske Marketplace kun fordi du kjøper telefonen i USA, du må gjøre dette for å få tilgang til http://www.itavisen.no/854266/joda-det-er-mulig-i-norge-ogsaa Skal du kjøpe apps må du ha en konto i utlandet, i f eks England eller USA osv. Endret 19. november 2010 av TheMoonMan Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har kjøpt en Samsung Focus (WP7) fra USA. Denne fungerer utmerket i norge. Du bør imidlertid (som tidligere nevnt) sjekke at telefonen støtter frekvensene vi bruker her i norge/europa. Om du kjøper telefonen i butikk så er det meget høy sansynlighet for at denne er låst til operatøren. Det hender operatøren er villig til å låse opp telefonen for deg, men hvis ikke så finnes det en del firma som tilbyr opplåsingskode for et par - tre hundre kroner. Siden du reiser til USA selv så slipper du også å betale moms (som sikkert kommer på ca en tusenlapp) siden den mest sansynslig ikke vil bli oppdaget i tollen. Et annet tips vil vere å prøve å få tak i en vegglader som passer i europa siden disse også er annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå