Gå til innhold

Vil amerikansk Windows Phone fungere i Norge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur til USA i nærmeste fremtid, og tenkte å skaffe meg en en telefon jeg har siklet lenge etter, nemlig en Windows Phone 7.

Ettersom lanseringen i Norge nærmer seg, så lurer jeg på om hvis jeg kjøper telefonen, f.eks. en HTC Mozart, i USA, vil jeg kunne bruke den med norsk simkort i Norge?

Hvis ja, vil jeg ha tilgang til den amerikanske app-storen?

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette, ettersom jeg har SÅ lyst på den telefonen.

- Greatfaith

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvorvidt nettverket til telefonen fungerer i Norge, er en her på forumet som kjøpte HD7 fra USA og den fungerer her også.

Låse den opp skal visst ikke være noe problem her http://www.htcimeiunlock.com/

Du vil ikke ha tilgang til den Amerikanske Marketplace kun fordi du kjøper telefonen i USA, du må gjøre dette for å få tilgang til http://www.itavisen.no/854266/joda-det-er-mulig-i-norge-ogsaa

Skal du kjøpe apps må du ha en konto i utlandet, i f eks England eller USA osv. :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har kjøpt en Samsung Focus (WP7) fra USA. Denne fungerer utmerket i norge. Du bør imidlertid (som tidligere nevnt) sjekke at telefonen støtter frekvensene vi bruker her i norge/europa.

Om du kjøper telefonen i butikk så er det meget høy sansynlighet for at denne er låst til operatøren. Det hender operatøren er villig til å låse opp telefonen for deg, men hvis ikke så finnes det en del firma som tilbyr opplåsingskode for et par - tre hundre kroner. Siden du reiser til USA selv så slipper du også å betale moms (som sikkert kommer på ca en tusenlapp) siden den mest sansynslig ikke vil bli oppdaget i tollen.

Et annet tips vil vere å prøve å få tak i en vegglader som passer i europa siden disse også er annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...