Gå til innhold

Neste Ipad i karbon?

Anbefalte innlegg

Patent? Ærlig talt, er dette virkelig noe å få patent på - et lokk av karbonmateriale? Jeg håper virkelig at de får avvist patentet, noe annet ville være direkte fjollete! Alle disse latterlige patentsøknadene fra Apple skyver meg bare lenger og lenger vekk fra selskapet og deres produkter. Det får være grenser for proteksjonisme!

Alle andre selskaper tar også patent på alt mulig. Det er ikke spesielt for Apple, men ingen nyhetsnettsider bryr seg om de andre selskapenes patentsøknader.

Hysj... la nå antiapple guttene kose seg i fred :)

skal de først gjøre ting så synlig og ekkel markedsføring, så blir ting tatt ut i lyset, uansett hvor liten.

Men syns hele patentopplegget er idiotisk. Hemmer utviklingen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hysj... la nå antiapple guttene kose seg i fred :)

Du kan godt kalle meg "antiapple". Jeg er ikke flau for å stå frem og si det. Og jeg kan argumentere for hvorfor også! Jeg kunne skrevet minst ti A4-sider om det, men det holder å nevne her at "The axis of evil" i dataverdenen er Microsoft-Apple-Sony. De er verstingene: Proteksjonister, patentister, DRM-støtter, sensurfjotter og kontrollfriker. Bare for å nevne noe.

Lenke til kommentar

Hmm, vekten går dramatisk opp med bruk av aluminium kontra plast? Blir kanskje en litt voldsom påstand. Dessuten består vel de fleste karbonfiber-plater av et tynt lag aluminium uansett -- såvidt jeg vet i hvert fall, kan tenkes jeg tar feil. Uansett, tanken er jo god, men karbonfiber er jo typisk forbundet med ganske høye produksjonskostnader.

Lenke til kommentar

Det kan jo heller hende Apple lager bakdekselet av legeringen Liquid Metal som de har kjøpte rettighetene til å bruke i elektroniske produkter,

Da kan det lages fryktelig tynt og lett, men fremdeles være mer enn sterkt nok etter hva jeg har lest. Jeg tror også det vil være nærmest umulig å ripe opp.

En annen fordel er at det da kan støpes ferdig uten behov for ytterligere maskinering.

Bakdekselet vil også kunne materialmessig fungere som antenne, noe aluminium egner seg mindre bra til. (Mulig den fysiske størrelsen/formen ikke egner seg direkte som antenne)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...