Peroy Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Apple tenker vekt og holdbarhet. Les mer Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Med andre ord, en kjempe iPhone i kabon (karbon). No thanks anyway. Lenke til kommentar
elzapp Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Noe bør de gjøre ihvertfall. For dagens iPad er altfor tung. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Når tittelen i artikkelen er feilskrevet... Da sier jeg bare: Skjerpings. Annet enn det så var det en ganske uinteressant artikkel, som jeg helt sikkert finner på ITavisen (/AKA Appleavisen) om jeg går dit nå. Og Karbon er kanskje ikke beste stoffet med mindre det er trekt plastikklag ovre som får den til å virke billig. Om du får en skarp gjenstand i karbon, så blir det rimelig stygt. Endret 19. november 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Kaboon! Nei, trenger vi virkelig dette? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Prøv og fokuser på teamet og ikke skrivefeilen. Innlegg som kun konsentrerer seg på at det mangler en bokstav er fjernet. Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner tas på PM. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Hmm, hva konkret mener man når man sier at karbon tåler mer? Mere riper og sånn kanskje, men hvor viktig er dette? (kanskje ganske for den gjengse ipad-kjøper?), men karbon er vel ikke spesielt bra med tanke på slag, er det? Har inntrykk av at karbon relativt lett får skader av slag. AtW Endret 19. november 2010 av ATWindsor Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Det stemmer nok ganske godt (at de tåler lite ved slag). Men iPad kunne blitt temmelig lekker med karbonfiber på baksiden alà slik jeg hadde på gamle Acer Ferrari laptopen; Lenke til kommentar
Androod Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Who cares, de klarer jo ikke en gang levere... Lenke til kommentar
master air Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Erfaring fra idrettensverden er at karbonfiber tåler mye så lenge den får slag i riktig retning, men aluminium det er absolutt holdbart da et slag ikke skader noen andre steder enn der den blir truffet. Vekten er heller ikke så mye lettere at det gjør noe. Det første som slo meg var at dette kommer til å gjøre et allerede dyrt produkt enda dyrere. Avhenger selvfølgelig av hvor fint tvinnet karbonfiber de velger, men vil fortsatt tro at prisen vil øke. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Tåler mye i idrettsverdenen fordi de er veldig sterke mot press og bøying i materialet, men ikke direkte slag. Karbonfiber i den mengden det kunne blitt på ipad veier ingenting iforhold til aluminiumsplate.. syns de skal dempe hele størrelsen på pad'en jeg. Endret 19. november 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Trodde de mente Nano-karbonrør først. Som er verdens sterkeste stoff, og samtidig relativt lett. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Patent? Ærlig talt, er dette virkelig noe å få patent på - et lokk av karbonmateriale? Jeg håper virkelig at de får avvist patentet, noe annet ville være direkte fjollete! Alle disse latterlige patentsøknadene fra Apple skyver meg bare lenger og lenger vekk fra selskapet og deres produkter. Det får være grenser for proteksjonisme! Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Tenkte akkurat det samme, Prognatus, og det overasker meg at ingen nevnte det før deg. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Hmm, hva konkret mener man når man sier at karbon tåler mer? Mere riper og sånn kanskje, men hvor viktig er dette? (kanskje ganske for den gjengse ipad-kjøper?), men karbon er vel ikke spesielt bra med tanke på slag, er det? Har inntrykk av at karbon relativt lett får skader av slag. AtW Karbon skiller seg fra aluminium i at det kun er støtsikkert én vei, jfr hvordan materialet er oppbygd, til forskjell fra eksempelvis aluminium. Derfor brukes karbondeler veldig mye på blant annet racingbiler, og veldig lite på rallybiler. Men begge deler er sterkere enn plast, så gjerne karbondeksel på ipad. Who cares, de klarer jo ikke en gang levere... Aaaargh, Apple! Aaaaaargh! Hvordan våger de produsere i mindre skala enn Hi tech company, rimited? Endret 19. november 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Patent? Ærlig talt, er dette virkelig noe å få patent på - et lokk av karbonmateriale? Jeg håper virkelig at de får avvist patentet, noe annet ville være direkte fjollete! Alle disse latterlige patentsøknadene fra Apple skyver meg bare lenger og lenger vekk fra selskapet og deres produkter. Det får være grenser for proteksjonisme! Alle andre selskaper tar også patent på alt mulig. Det er ikke spesielt for Apple, men ingen nyhetsnettsider bryr seg om de andre selskapenes patentsøknader. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Patent? Ærlig talt, er dette virkelig noe å få patent på - et lokk av karbonmateriale? Jeg håper virkelig at de får avvist patentet, noe annet ville være direkte fjollete! Alle disse latterlige patentsøknadene fra Apple skyver meg bare lenger og lenger vekk fra selskapet og deres produkter. Det får være grenser for proteksjonisme! Alle andre selskaper tar også patent på alt mulig. Det er ikke spesielt for Apple, men ingen nyhetsnettsider bryr seg om de andre selskapenes patentsøknader. Neivel? Det er fristende å spørre hvor godt du har sett etter... AtW Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Patent? Ærlig talt, er dette virkelig noe å få patent på - et lokk av karbonmateriale? Jeg håper virkelig at de får avvist patentet, noe annet ville være direkte fjollete! Alle disse latterlige patentsøknadene fra Apple skyver meg bare lenger og lenger vekk fra selskapet og deres produkter. Det får være grenser for proteksjonisme! Alle andre selskaper tar også patent på alt mulig. Det er ikke spesielt for Apple, men ingen nyhetsnettsider bryr seg om de andre selskapenes patentsøknader. Neivel? Det er fristende å spørre hvor godt du har sett etter... AtW Jeg overdrev, men det er ikke langt fra sannheten. Hvor ofte ser du slike saker basert på en patentsøknad fra, si, Samsung? Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Patent? Ærlig talt, er dette virkelig noe å få patent på - et lokk av karbonmateriale? Jeg håper virkelig at de får avvist patentet, noe annet ville være direkte fjollete! Alle disse latterlige patentsøknadene fra Apple skyver meg bare lenger og lenger vekk fra selskapet og deres produkter. Det får være grenser for proteksjonisme! Alle andre selskaper tar også patent på alt mulig. Det er ikke spesielt for Apple, men ingen nyhetsnettsider bryr seg om de andre selskapenes patentsøknader. Neivel? Det er fristende å spørre hvor godt du har sett etter... AtW Jeg overdrev, men det er ikke langt fra sannheten. Hvor ofte ser du slike saker basert på en patentsøknad fra, si, Samsung? Jeg må faktisk si meg litt enig i at det er overdreven fokus når akkurat Apple tar slike patenter i forhold til andre produsenter. Og jeg er ikke fan av produkter som begynner med liten i. Tilbake til temaet så ser jeg ikke problemet med bruk av karbon. Der er sterkt, ekstremt lett og mer miljøvennlig å produsere enn aluminium og plastikk. Prisproblematikken er også mindre interessant ettersom karbon har blitt relativt billig og lett å produsere. Et karbon flaskestativ til en sykkel koster rundt 150 kroner. Mengden karbon i en tablet eller mobil vil derfor ikke bety en stor prisøkning. Videre synes jeg det er uinteressant å bruke slag som et argument mot karbon. Elektronikken inne i enheten er vel så sårbar mot slag som skallet. Elektronikkenheter er ikke ment til bruk som hammer eller tennisball. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Patent? Ærlig talt, er dette virkelig noe å få patent på - et lokk av karbonmateriale? Jeg håper virkelig at de får avvist patentet, noe annet ville være direkte fjollete! Alle disse latterlige patentsøknadene fra Apple skyver meg bare lenger og lenger vekk fra selskapet og deres produkter. Det får være grenser for proteksjonisme! Alle andre selskaper tar også patent på alt mulig. Det er ikke spesielt for Apple, men ingen nyhetsnettsider bryr seg om de andre selskapenes patentsøknader. Hysj... la nå antiapple guttene kose seg i fred Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg