minimax Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg har behov for å sende en faks til USA og håpte at dette skulle ordne seg med min multifunksjonsskriveren sammen med Telio IP-telefonllnja inntil jeg leste den noe uklare informasjonen på Telio sine nettsider om at det kan være problemer å sende til enkelte land som f.eks. USA. Deretter fant jeg en diskusjon rundt det samme spørsmålet som meg, men fra 2006, der det sies at denne teknologien er under forbedring. Så hva betyr dette i 2010 -at det vil fungere helt fint eller at det fortsatt er et sjansespill? Jeg har også lest at det finnes fakstjenester på nettet, men trenger ikke et abonnement (jeg bruker faks kanskje en gang hver 2. år) og lurer på hvilke av de som tilbyr enkeltvis faksing som er seriøse og trygge å bruke? Jeg skal tross alt fakse inn papirer med sensitiv informasjon (bankkonti osv.), så naturlig nok er jeg ikke så begeistret for å laste dette opp til en tjenesteleverandør som kan finne på å misbruke det. Forslag/erfaringer? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hvis du allerede har både fax og Telio er det jo bare å prøve Fax er i realiteten bare lyder over telefonlinjen som oversettes av mottakerfaksen til et dokument. Fax over VoIP fungerer, men er avhengig av pingen på internettlinjen din. Når du skal faxe langt er du selvfølgelig spesielt utsatt. Prøv å ping en server i usa (f.eks. www.google.com) hvis du ligger på mindre enn 20 er du good to go vil jeg si. Veldig mye over (80+ ms) dette så minker sjansene. Du kan også senke hastigheten signalene sendes ved å velge en lavere baudrate i innstillingene på faxen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå