Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min mening om Opel Tigra

Gutt17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tigra,frontera,agila er det mest misslykkede oplene som er laget. de er så stygg at en lada er nesten bedre. stygg er de og ja vet ikke hva jeg skal si men dritbil. jeg må si at calibraen ser bedre ut enn tigra og de dær fordet om jeg synes calibra er dritstygge biler.

Lenke til kommentar

Vel, Frontera er vel egentlig en Izusu, mens Agila er en Suzuki, så det er vel en "unnskyldning", men Tigra er fortsatt en lite attraktiv bil. Ene naboen min har en slik en, ikke noe drømmebil - selv om den stort sett står parkert sammen med Corsaer, diverse Ford Ka, Yariser og 207er ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den har forhjulstrekk.

joda, men det trenger ikke å ha innvirkning på vektfordelingen

Hvis hele drivverket plasseres i fronten, påvirker det vektfordelingen? Tja..

Noen har girkassa bak ;)

Haha, forhjulstrekk med girkassen bak. Hadde du hatt litt teknisk innsikt så hadde du visst hvor sløkket det faktisk er. Hvis meg en eneste bil med den layouten, så får du en 10er av meg.

Edit: Hadde vært mye lettere å lage en bil med motor bak og gir/diff foran, men det kan det umulig være noen som har gjort.

Endret av rublings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes plenty av biler med girkassa plassert bakerst, men disse har bakhjulsdrift. (Det finnes vel også noen firehjulsdrevne biler med et slikt system, men jeg kan ikke komme med noen eksempler akkurat nå.)

Jeg har aldri hørt om, og jeg har lest om frkytelig mange merkelige biler, en forhjulstrekker med en slik løsning.

Det er nok praktisk mulig, men det ville bare vært idiotisk.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...