Gå til innhold

Studentbevis på tog

OlaPola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nok ha studentbevis, om konduktøren har stått opp med feil fot må du også ha med semesterbeviset.

Men går det visakortet jeg har som det står STUDENT på som et studentbevis? Jeg går utifra at det semesterbeviset du nevnte er det studentkortet jeg har fått av skolen?

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hvordan DnBNORs Student-VISA ser ut, og jeg har vanskelig for å tro at det blir godtatt som studentbevis. Det er jo ikke noe i veien for at banken utsteder kortet også til de som ikke er studenter, at man ikke har byttet ut kortet selv etter endt studie etc.

Enkelte studiesteder har sikkert ikke semesterbevis (i alle fall om en inkluderer videregående skoler) – stort sett får man utstedt studentbevis på begynnelsen av et studie, og får skrevet ut et lite kort hvert semester for å vise at man stadig er student ved institusjonen. Begge deler må være med for å få studentrabatt.

Lenke til kommentar

Men går det visakortet jeg har som det står STUDENT på som et studentbevis? Jeg går utifra at det semesterbeviset du nevnte er det studentkortet jeg har fått av skolen?

Her er svaret ganske enkelt NEI. Det er ikke et bevis på at du vikelig studerer, bare at du har fårr utstedt et VISA-kort på studentvilkår. Kortet har vel en gyldighetstid flere år fremover? Et bevis ustedt av skole/utdanneingssted (egentlig også bevis på betalt semesteravgift) er noe helt annet.

Fra www.nsb.no:

Hva er gyldig legitimasjon?

Studiekort/bevis med gyldig semestermerke og foto

Attestasjon fra skole som bekrefter skolegang inneværende semester. Sammen med bankkort, førerkort, pass el. annen godkjent legitimasjon med foto. ANSA- og ISIC-kort gir ikke rett til rabatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...