3650 Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hei. Jeg fikk en gammal Toshiba Satellite 230CX her i dag. Med den fulgte det med et Xircom Ethernet+Modem card(pcmcia). Er det mulig å få denna gamle skraphaugen på nett? Og hva må jeg gjøre for å fa det til? Takk for svar! Fredrik. Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Analog, isdn eller adsl? Lenke til kommentar
3650 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg har adsl. Samma hvordan jeg kommer meg på nett hare jeg får brukt denna tingen til no. Skal helst kunne bruke den når jeg er ute å reier, nettbank osv. Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 http://www.raspppoe.com/ Sjekk denne siden dersom du har telenor. Dersom du har XP er dette innebygd. Du må selvsagt installere kortet. Så er det bare å klargjøre for analog, siden du skal bruke den på reise Lenke til kommentar
3650 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg vet egentling ingen ting. Som sagt jeg fikk bare denna. Ser at den har vært brukt på nettet før, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre siden jeg har ADSL. Må jeg opprette et nytt abbonement hos telenor eller noe sånt? Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Dersom du har allerede har ADSL trenger du ikke å ha bestille et nytt. Dersom du har tenkt å dele adsl mellom flere PC-er er det bare å søke her på forumet. Deling av ADSL eller noe sånt Lenke til kommentar
3650 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg skal bare ha denn på nettet, det fulgte med det pcmcia modem kort. denna er brukt på nettet før men jeg vet ikke hvordan jeg skal få den opp igjen. SÅ kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre for å få denn på nett. Hadde tenkt til å bare plugge den inn i en analog kontakt ett eller annet sted f.eks. hytta. Lenke til kommentar
3650 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ok. da sier vi det sånn.. Jeg er på en cafe, har fått lov til å bruke telefonlinja deres til å logge med på nettet, de har bare en vanlig analog linje. Hva må jeg gjør for å få logget meg på? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Skaffe deg drivere til pcmcia-modemet, og koble deg opp til en gratis isp (altså, betaler kun for tellerskritt). Tar jeg ikke helt feil, kan du fortsatt ringe opp med enter.vg Lenke til kommentar
3650 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Finnes det flere som tilbyr gratis isp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå