Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vaskemaskina klikka. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Satt på en vask for ett par timer siden. Og nå for en halvtime siden ca, så klikka den. Hørte ett skikkelig smell i kjelleren, sprang ned, så sto den langt borte på gulvet (hadde flyttet seg) og det begynte å ryke av den.. Dro ut ledningen og tok ut klæra. Prøvde å sette den på igjen, men når den skulle begynne å gå rundt, så blei den "hissig". Den gikk ikke rundt inni. Og måtte bare dra ut ledningen igjen, for hørtes ikke bra ut. Hørtes ut som om den ikke klarer å gå rundt. Akkurat som noe sitter fast eller noe. Prøvde å dytte den rundt inni med hjep av hånda, men den ville ikke (vet ikke om det skal gå ann engang da når den er slått av). Men når jeg dytta den, så fikk jeg vrikket den litt oppover, så hørte jeg noe datt nedover inni der .. Akkurat som om noe satt fast. Hva kan dette være? Må jo vaske mer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres nesten ut som om det har vært feil last i trommelen. For mye klær? Sengetøy som har ballet seg sammen og laget kast i trommelen? Vil tru noe er slått skeivt i maskina. Reim kan være slitt. Den kan drive MYE hærverk inni maskina når den ryker på sentrifuge. Ring servicemann og hør om de kan kikke. Mulig det lønner seg å fikse.

Ryker det av den, så kan det være det blir ny maskin på deg. (Garanti/Reklamasjon?)

Ikke skru ut en skru visst den er innenfor reklamasjonstida. Hold kontakten LANGT VEKKE fra stikkontakten frem til den evt er friskmeldt.

Lenke til kommentar

Høres nesten ut som om det har vært feil last i trommelen. For mye klær? Sengetøy som har ballet seg sammen og laget kast i trommelen? Vil tru noe er slått skeivt i maskina. Reim kan være slitt. Den kan drive MYE hærverk inni maskina når den ryker på sentrifuge. Ring servicemann og hør om de kan kikke. Mulig det lønner seg å fikse.

Ryker det av den, så kan det være det blir ny maskin på deg. (Garanti/Reklamasjon?)

Ikke skru ut en skru visst den er innenfor reklamasjonstida. Hold kontakten LANGT VEKKE fra stikkontakten frem til den evt er friskmeldt.

Takk for svar. Ja, var en del klær i. Helt full. Ja, for når jeg ser på sia på vaskemaskina, så buler metallplata litt ut der. Akkurat som noe har blitt slått utover.

Lenke til kommentar

Det spørs det nok om ikke den maskina har tatt kvelden helt..

Hadde du fylt maskina altfor mye? Kg-begrensningen på maskina (gjerne 6 eller 7 kg) gjelder både for at maskina skal gi et bra vaskeresultat - men også for å beskytte selve maskina. Er krefter i sving på x antall kg. tøy skal sentrifugeres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...