Gå til innhold

BK: drømmer seg vekk

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Nuvel, vært fremme nok en gang med kameraet. Og denne gangen bruker jeg 3 eksterne blitser. 2 stk paraplyer & en som er rettet rett opp i taket. Modellen er plassert ca 2 meter i fra vinduet som ligger til høyre for henne.

Nikon D700

85mm

3xSB-900

ISO 100

f/5,6

1/125sek

Original:

post-44035-0-45897700-1290119599_thumb.jpg

Ny versjon:

post-44035-0-95495100-1290250979_thumb.jpg

Så hva synes folket? Er jeg på rett vei med noe her eller ei? :)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en uheldig skygge av nesen og det er en litt unaturlig "glød" på venstre siden av ansiktet. (Ser rød-oransje ut på min skjerm.)

Vil bare si at bildekritikk ikke er min store side, men det er slik jeg ser det på min skjerm.

Lenke til kommentar

Litt bedre og bløtere lys enn flere andre bilder du har postet, IMHO.

Men - her kombinerer du to sterke lyskilder med helt forskjellig fargetemperatur - og får derfor kaldt blått lys og varmt gyldent lys.

Vil (disclaimer: som lys-nybegynner jeg selv er) foreslå å enten ta bilde ved vinduet med dagslys som hovedlys og blits som svakt innfyllingslys, eller kanskje heller lys fra vinduet reflektert via papir/papp/noe annet, eller å holde deg helt og holdent til blitslys. (Eventuelt gel på blitsen - farget plast foran blitshodet.)

Hvis alt lyset har samme fargetemperatur, så slipper du at forskjellige sider av motivet har forskjellige farger avhengig av lyset.

Vel - med mindre det er effekten du er ute etter, da. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tusen takk for svar begge to!! :)

@Trondster:

Jeg har jukset litt her, fordi.. da jeg drev på og tok disse bildene så forsvant sola bak en sky, og lyset ble noe blått.. så stedet for sola så er det en SB-900 blits med et orange filter for å simulerere sola. Denne blitsen sto på "fullpupp" mens den til hennes venster side er satt til manuelt og innstillingen 1/128, altså den svakeste innstillingen. Den blitsen som er rettet i mot taket sto på i-TTL innstillling. Men at det ble litt orange - blått synes jeg ikke ble helt feil.. :) Synes at den effekten er "kul". Kan prøve med sort/hvitt eksempel for se om det blir noe bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...